Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس مجمع نمایندگان یزد با اشاره به قول مساعد وزیر علوم برای حمایت بیشتر از صنایع دانش‌بنیان، گفت: یزد به قطب صنایع دانش بنیان کشور تبدیل شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یزد ، محمدصالح جوکار در نشست با جمعی از دانشجویان با اشاره به دیدار خود با وزیر علوم اظهار داشت: در این دیدار در ارتباط با ظرفیت‌های گسترده‌ استان یزد در حوزه‌های مخلتف مرتبط با فعالیت وزارت علوم صحبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه یکی ازمهمترین شاخصه‌های علمی استان یزد جایگاه خوبی است که در حوزه صنایع دانش‌بنیان دارد عنوان کرد: در این دیدار در ارتباط با دانشگاه‌های یزد و توانمندی‌های استان در این حوزه و همچنین شرکت‌های دانش بنیان و لزوم حمایت از آنها مسائل خوبی مطرح شد.

نماینده مردم یزد، اشکذر و بخش ندوشن در مجلس شورای اسلامی افزود: پارک علم و فناوری و کارخانه نوآوری و حمایت‌هایی که وزارت علوم باید از این حوزه داشته باشد هم یکی دیگر از مباحثی بود که مورد بررسی قرار گرفته و وزیر هم نسبت به این حمایت قول مساعد داد.

محصولات دانش بنیان گیاهی موثر در بهبود کرونا در استان کرمان رونمایی شدحمایت از فعالیت شتاب دهنده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌هااقتصاد دانش بنیان و شهر هوشمند از مهمترین رویکردهای توسعه استان یزد است

جوکار افزود: در حوزه ساختار و برخی فعالیت‌های عمرانی که در حوزه‌های دانشگاهی در استان باید انجام شود هم مباحث مختلفی مورد بحث گرفت.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد افزود: در زمینه تحقیق و پژوهش و ارتباط دانشگاه و صنعت و افزایش بهره‌وری در حوزه صنعت و تولید هم به وزیر نکات مهمی را بیان کردم و قول‌های خوبی هم در این حوزه از سوی وزیر داده شد.

وی با اشاره به ظرفیت‌ بسیار بالایی که یزد در حوزه صنایع دانش بنیان دارد گفت: استان یزد به جای آنکه قطب صنایعی همچون کاشی و سرامیک باشد باید ضمن توجه به این صنایع، حمایت خود از صنایع دانش بنیان را به حدی بالا ببرد که در حوزه های‌تک و صنایع دانش بنیان به قطب اصلی کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: صنایع دانش بنیان استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: تمام مراحل و اقدامات جهت کاهش آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند اراک در قالب ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و از طریق یک کارگزار تخصصی با مدیریت ستاد و کمیته فنی ذیل آن راهبری خواهد شد تا نهایتا به یک الگو و مدل قابل تسری به دیگر نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ کشور برسیم.

به گزارش ایسنا، سید مهدی نوربخش، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان آب، اقلیم و محیط زیست طی سخنانی در نخستین نشست هماهنگی در راستای پیگیری فراخوان کاهش آلایندگی نیروگاه برق حرارتی شازند اراک، اظهار کرد: هدف از این نشست هماهنگی، تشکیل کارگروهی از خبرگان برای رسیدن به راه حل‌هایی جهت کاهش آلودگی نیروگاه شازند است. در این راستا، می‌کوشیم تا این موضوع را در سه بخش اصلاح سوخت نیروگاهی و سولفورزدایی مازوت، اصلاح فرآیندهای داخل نیروگاه و ارتقای راندمان و بهره‌وری و نهایتا حذف آلاینده‌های خروجی و اصلاح فضای سبز پیرامونی پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: تمام مراحل و اقدامات جهت کاهش آلایندگی این نیروگاه در قالب ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و از طریق یک کارگزار تخصصی با مدیریت ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان آب، اقلیم و محیط زیست و کمیته فنی ذیل آن راهبری خواهد شد تا نهایتا به یک الگو و مدل قابل تسری به دیگر نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ کشور برسیم.

وی ایجاد کنسرسیومی از شرکت‌های فعال در حوزه مسائل زیست محیطی را برای پیشبرد ایده کاهش آلایندگی نیروگاه شازند، ضروری دانست و دراین راستا به فراخوانی که به تازگی از سوی ستاد منتشر شده، اشاره کرد و گفت: در این فراخوان ما به دنبال ایجاد کارگزار تخصصی برای تشکیل این کنسرسیوم هستیم و تا به امروز هفت شرکت دانش‌بنیان اعلام آمادگی کرده‌اند.

نوربخش همچنین به ابزارهای حمایتی معاونت اشاره کرد و اعطای اعتبار مالیاتی، ابزارهای تنظیم‌گری و وضع قوانین و مقررات و تسهیلگری جهت اجماع سازی شرکت‌های دانش‌بنیان را از جمله این ابزارها برشمرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری،  وی در  پایان خاطرنشان کرد: اقدام بعدی در راستای پیگیری موضوع، تشکیل کمیته فنی و بررسی پیشنهادهای دریافتی خواهد بود. پس از انتخاب کارگزار تخصصی، تدقیق فهرست خدمات و انتظارات و تدوین نقشه راه با راهبری کمیته فنی، انجام خواهد شد که انتظار می‌رود بتوانیم تا پایان سال، بخش‌هایی از این اقدام مثبت را به مرحله اجرا درآوریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گام ستاد اقلیم و محیط زیست برای رسیدن به الگوی کاهش آلایندگی در نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ
  • ۴ حوزه فناوری مهم برای ترویج کارآفرینی و دانش بنیان در میان دانشجویان
  • حضور دانش‌بنیان‌های ایرانی در اوگاندا برای توسعه ICT
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بزرگ‌ترین رویداد تولید،تجارت و صادرات
  • تولید پانسمان بیماران پروانه‌ای شروع شده و در مرحله تحقیقاتی است