Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@06:14:36 GMT

رهایی برادرزاده شیخ النمر از حکم اعدام

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۸۴۰۶

رهایی برادرزاده شیخ النمر از حکم اعدام

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، علی النمر، برادرزاده شیخ النمر که به جرم شرکت در اعتراضات ضد دولتی در عربستان سعودی ابتدا به اعدام محکوم شده بود، روز چهارشنبه از زندان آزاد شد.

آزادی علی النمر پس از ۱۰ سال زندانی گروه موسوم به "دفاع از حقوق بشر" در توئیتر اعلام کرد "علی النمر، مرد جوانی که از سال ۲۰۱۲ به علت مشارکت در اعتراضات در دوران کودکی، در زندان بسر می‌برد و پیش از این با اعدام مواجه بود، امروز آزاد شد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خواهر علی نیز در توئیتر نوشت "خدا رو شکر، پس از ۱۰ سال، برادرم آزاد شد". علی برادرزاده شیخ نمر النمر روحانی شیعه‌ای است که سال ۲۰۱۶ در عربستان سعودی اعدام شد. علی، همراه با دو شیعه دیگر کم سن و سال، سال ۲۰۱۲ پس از شرکت در اعتراضات علیه حاکمان سنی عربستان، به اعدام محکوم شده بود.

متاسفانه رژیم سعودی سابقه طولانی در اعدام معترضان و کشتار آنان دارد. پیش‌تر اعدام شیخ نمر النمر، روحانی برجسته شیعیان عربستان از سوی رژیم سفاک سعودی باعث اعتراض جهانی به این رژیم شده بود. با این حال، مقامات غربی مدعی حمایت از دموکراسی و آزادی بیان همواره در مقابل جنایت‌های رژیم سعودی سکوت کرده اند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: برادرزاده شیخ النمر عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند

به گزارش صدای ایران از ایرنا، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از افراد آگاه گزارش داد که عربستان سعودی قصد دارد تا هفته آینده جلسه‌ای برای رایزنی درباره آینده غزه برگزار کند.

بر اساس این گزارش، این نشست با حضور وزرای خارجه آمریکا و مقام‌هایی از انگلیس و مقام‌های اتحادیه اروپا، اردن، مصر، قطر و تشکیلات خودگردان فلسطین برگزار شود.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  •  عربستان جلسه‌ای درباره آینده غزه برگزار می کند
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • اردوغان: نتانیاهو شبیه هیتلر است/ عربستان سعودی: تداوم ارتکاب جنایات جنگی از سوی نیروهای اشغالگر اسرائیلی در غزه را محکوم می کنیم/ حزب الله مقر تیپ گولانی در عکا را هدف حمله پهپادی قرار داد/ رسانه صهیونیستی: داستان حقیقی این است که ما آنگونه که نتانیاهو م
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد