Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت: با جهش قابل توجه درآمد، سود خالص  شرکت ذوب آهن رشد چشمگیری نسبت به ۶ ماهه اول سال گذشته داشته است.

وی افزود: میزان صادرات ۶ ماهه نخست امسال این مجتمع عظیم صنعتی نیز ۶۰۵ هزار و ۶۰۶ تن است که ارزش دلاری آن ۱۰۵ درصد و تناژ آن ۳۱ درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال تقریباً ۹۰ درصد سود سال ۱۴۰۰ در ذوب آهن اصفهان ثبت شد و برای اولین بار حاشیه سود شرکت به بالای ۱۰ درصد رسید، تاکید کرد: شرکت ذوب آهن اصفهان در ۶ ماهه منتهی به شهریور برای هر سهم ۳۳۱ ریال سود محقق کرد که نسبت به مدت مشابه قبل رشد ۲۷۰ درصدی داشته است. سود ناخالص با رشد ۱۹۵ درصدی به ۳۹۳۰ میلیارد تومان و سود خالص به ۲۰۳۶ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: ذوب آهن اصفهان در این مدت ۶ پروژه برای تامین پایدار آب کارخانه، ۲ پروژه برای توسعه و بهینه سازی ظرفیت تولید و پنج پروژه جهت اصلاح ساختار فنی کارخانه در دست اقدام دارد.

یزدی زاده گفت: ذوب آهن اصفهان با اهداف و شاخص‌های برنامه‌ای خود هر سال تعدادی از پروژه‌های طراحی و توسعه محصول جدید را آغاز و در طی آن، محصولات جدید فولادی در رده فولاد‌های صنعتی و ساختمانی را تولید و عرضه می‌کند.

به گفته مدیر عامل ذوب آهن اصفهان، در شش ماهه ابتدای امسال و مطابق با اهداف استراتژیک تعریف شده میلگرد آجدار، قطر۱۲، مارک DIN ۴۸۸ B ۵۰۰ B، میلگرد ساده قطر ۳۰ مارک ۷۰ CR ۲، کلاف قطر ۷.۵ کششی مارک ۱۰۰۸ SAE، تیرآهن سبک M سایز۱۴، مارک۳۷، میلگرد ساده سایز ۵۰ مارک ۷۰ CR ۲، میلگرد ساده سایز ۶۰ مارک ST-۳۷، تیرآهن بال شیبدار، سایز۲۰، مارک ۵۲، میلگرد ساده، قطر ۸۰، مارک ۳۱ MN ۵، بیلت ۱۳۰*۱۳۰ مارک C ۸۲ D ۲، بیلت ۱۳۰*۱۳۰ مارک C ۸۲ D ۲+CR، آرک تونلی TH ۳۶ مارک ۳۱ MN ۴ و ریل UIC ۵۰ تولید شده است.

وی با اشاره به دستاورد‌های مهم ذوب آهن اصفهان در نیمه نخست امسال، گفت: انتخاب ذوب آهن به عنوان بنگاه اقتصادی ممتاز وزارت کار، انجام موفقیت آمیز تعمیرات اساسی کوره بلند شماره ۲، بومی سازی چرخ و محور قطار‌های های مانوری در پویش بازرگان ذوب آهن، کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب با اجرای طرح‌های توسعه، تولید میلگرد ۵۰ مارک۷۰ CR ۲ با ارزش افزوده بالا جهت تامین نیاز کشور، تولید ریل مترو ۵۴ E ۱ جهت مترو تهران، تولید آرک معدن TH ۳۶، صادرات اولین محموله آرک معدن V ۲۱، تولید میلگرد آلیاژی ۳۰، کسب تندیس طلایی و گواهینامه برند سبز، بارگیری مواد فله‌ای از کشتی به واگن و ارسال به ذوب آهن و دستیابی به رکورد تولید ۲۵ ساله کلاف از جمله این دستاورد‌ها است.

به گفته یزدی زاده، کسب تندیس طلائی و گواهینامه برند سبز، تمدید اعتبار و صدور گواهینامه‌های سیستم‌های مدیریتی استاندارد شرکت، صدور مجدد گواهینامه سیستم مدیریت محیط زیست، انتخاب شرکت ذوب آهن به عنوان بنگاه اقتصادی ممتاز وزارت کار، دریافت تندیس زرین رضایت مندی مشتری و ... از جمله جوایز، گواهینامه‌ها و تقدیرنامه‌های اخذ شده توسط شرکت ذوب آهن طی ۶ ماه نخست امسال بود.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان تولید محصولات بنگاه اقتصادی ذوب آهن اصفهان شرکت ذوب آهن میلگرد ساده نخست امسال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمزه کازرونی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فعال در صنعت پتروشیمی در خصوص فعالیت های این شرکت گفت: این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار فعالیت دارد و توانستیم کاتالیست رفرمینگ نفتا را تولید و تجاری سازی کنیم.

کازرونی اضافه کرد: عمده محصولات تولیدی و فناوری های توسعه یافته در این شرکت دانش بنیان منحصر به تعداد معدودی از شرکت‌های دنیا است و با بومی‌سازی این محصولات توانستیم در مسیر رفع نیاز کشور به واردات آن‌ها گام برداریم. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت دارد که در زمینه تولید بنزین استفاده می‌شود و جزو محصولات تحریمی است.

این فعال فناور با اشاره به این‌که تولید بنزین که جزو فرآورده‌های حیاتی محسوب می‌شود وابسته به حضور کاتالیست‌ ریفرمینگ نفتا نانوساختار است، عنوان کرد: برای تولید بنزین و مواد آروماتیک در پالایشگاه‌ها از این کاتالیست استفاده می‌شود که نمونه ایران‌ساخت آن با کیفیتی مشابه نمونه خارجی عرضه می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید سایر فرآورده‌های پتروشیمی نانوساختار در این مجموعه فناور گفت: از دیگر محصولات جدید این شرکت می توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری های افزودنی سوخت به شمار می‌رود و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • تحویل گواهینامه های بین المللی به ذوب آهن اصفهان
  • فولاد مبارکه؛ دارنده کامل‌ترین زنجیره تولید ورق‌های فولادی
  • تجلیل از کارگرانی که چرخ تولید را به حرکت درآوردند
  • تولید کنندگان مبلمان فضای باز
  • خودکفایی در تامین نانوکاتالیست‌ ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تأمین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • خودکفایی کشور در تامین نانوکاتالیست ضروری در تولید بنزین
  • دانش‌بنیان‌ها برای توسعه قدرت فناورانه چه امکاناتی نیاز دارند؟
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور