Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  قیمت جهانی نفت خام در معاملات امروز، پنجشنبه، به دنبال انتشار گزارش افزایش غافلگیرکننده انبار‌های نفت به شدت سقوط کرد و قیمت نفت برنت به پایین‌ترین سطح ۲ هفته اخیر رسید.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت خام، به دنبال سقوط ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱ درصدی در معاملات شب گذشته، تا ساعت ۷:۰۸ دقیقه روز پنجشنبه به وقت تهران، ۲.۲۸ درصد دیگر سقوط کرد و به ۸۲.۶۵ دلار رسید.

بیشتر بخوانید

بازدید سرزده رئیس جمهور از جایگاه سوخت فردوسی تهران/ مجوز پرواز‌های ۷ شرکت هواپیمایی تعلیق شد

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین وست تگزاس هم که دیشب ۲.۴ درصد سقوط کرده بود تا این لحظه از معاملات پنجشنبه ۱.۹۵ درصد دیگر سقوط کرد و به ۸۱.۰۵ دلار رسید.

افزایش چشمگیر ذخایر در انبارهای نفت آمریکا

در حالی که تحلیل‌گران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند که میزان ذخایر انبار‌های نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۱.۹ میلیون بشکه افزایش یابد، اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش رسمی خود را منتشر کرد که نشان داد در انبار‌های نفت آمریکا در رویدادی شوکه کننده برای بازار‌های جهانی، بیش از دو برابر این مقدار رشد کرده‌اند.

طبق این گزارش میزان ذخایر انبار‌های نفت آمریکا ۴.۳ میلیون بشکه جهش کرده است.

تحلیلگر بانک سیتی گروپ در یادداشتی نوشت: این افزایش شدید به دنبال رشد بزرگ واردات نفت خام به آمریکا و پایین ماندن سطح تولید پالایشگاه‌های این کشور اتفاق افتاد.

اما با وجود افزایش قیمت سوخت که باعث شده است مصرف‌کننده آمریکایی رغبت کمتری به خرید داشته باشد، میزان ذخایر بنزین آمریکا این هفته ۲ میلیون بشکه کاهش یافت که این می‌تواند خبر خوبی برای افزایش تقاضا در آینده باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نفت خام قیمت نفت انبار های نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت

در پی مذاکرات آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی و نگرانی‌ها درباره تورم در آمریکا، قیمت‌های نفت روز دوشنبه کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، برگزاری مذاکرات برای برقراری آتش‌بس بین گروه مقاومت فلسطین (حماس) و رژیم صیونیستی در قاهره و درنتیجه فروکش‌کردن نگرانی‌ها درباره ایجاد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه، همچنین داده‌های مربوط به تورم در آمریکا و احتمال پایین‌نیامدن نرخ بهره بانکی در این کشور سبب شد قیمت‌ نفت روز دوشنبه (دهم اردیبهشت‌) یک‌درصد کاهش یابد.

قیمت  نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز دوشنبه تا ساعت ۶ و ۴۴ دقیقه به وقت گرینویچ با ۹۸ سنت یا ۱.۰۹درصد کاهش به ۸۸ دلار و ۵۲ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز دوشنبه با ۸۳ سنت یا ۰.۹۹درصد کاهش، ۸۳ دلار و ۲ سنت در هر بشکه معامله شد.

تونی سیکامور، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی، گفت: افزایش تلاش‌ها برای میانجیگری به‌منظور برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی، تنش‌های ژئوپلیتیک را کاهش داده و قیمت نفت را در معاملات ساعات اولیه روز دوشنبه پایین آورده است.

بازارها همچنین منتظر نتیجه بررسی سیاست‌های بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم مه (چهارشنبه، یازدهم اردیبهشت‌) اعلام شود.

داده‌های روز جمعه (هفتم اردیبهشت‌) نشان داد تورم آمریکا در ۱۲ ماه منتهی به ماه مارس ۲.۷درصد افزایش یافته است که از رقم هدف‌گذاری‌شده بانک مرکزی آمریکا مبنی بر رشد ۲درصدی تورم بیشتر است. کاهش نرخ تورم احتمال کاهش نرخ بهره را هم افزایش می‌داد؛ عاملی که محرک رشد اقتصادی و تقاضای نفت به‌ شمار می‌رود.

تینا تنگ، تحلیلگر مستقل بازار، گفت: تورم مداوم آمریکا نگرانی‌هایی را درباره تداوم بلندمدت رشد نرخ بهره بانکی ایجاد می‌کند که درنتیجه سبب افزایش ارزش دلار آمریکا و فشار بر قیمت کالاها می‌شود.

افزون بر این، داده‌های رسمی روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) نشان داد که با افزایش چشم‌انداز تقاضای نفت، رشد سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و این تازه‌ترین نشانه مبنی بر کاهش تقاضای داخلی در دومین اقتصاد بزرگ جهان است.

دیگر خبرها

  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • کلنگ زنی مینی پالایشگاه دهدشت/ تولید ۱٠ هزار بشکه بنزین
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • سرنگونی پهپاد پیشرفته آمریکا در سواحل یمن