Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-01@06:41:55 GMT

ماجرای لی جانگ ریم پیشگویی که ناکام ماند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۸۵۳۹

ماجرای لی جانگ ریم پیشگویی که ناکام ماند

مرتضی میرحسینی؛ لی جانگ ریم نه اولین کسی بود که پایان جهان را پیشگویی می‌کرد و نه آخرین‌شان. تفاوت او با دیگر پیشگویان این بود که بعد از اثبات نادرستی حرف‌هایش، احتمالا به اکراه ادعا‌های خودش را پس گرفت. با تکیه به مشاهدات پسری ۱۶ ساله -که گویا در حالتی از خلسه یا توهم، صحنه‌هایی شاید از آینده را دیده بود- می‌گفت جهان در ۲۸ امین روز از دهمین ماه سال ۱۹۹۲ به پایان می‌رسد که آن روز ۱۴۴ هزار نفر از مومنان با گذر از مسیری نورانی به بهشت می‌روند و دیگرانی که روی زمین می‌مانند هفت سال جنگ و قحطی و رنج را تحمل خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پایان سال هفتم، حیات جانوری و گیاهی در سیاره ما از بین می‌رود و دوره حضور انسان روی زمین به انتها می‌رسد. شمار پیروان لی که در گوشه و کنار کره‌جنوبی و نیز در لس‌آنجلس امریکا پراکنده بودند به چندده هزار نفر می‌رسید.

آنان حرف‌های او را پذیرفتند و مشکلاتی هم- بیشتر برای خودشان و کمتر برای دیگران- ایجاد کردند. زنی از اعضای این فرقه جنین ۷ ماهه خودش را سقط کرد، چون فکر می‌کرد زنان نباید در آن روز خاص باردار باشند. چند نفر هم متاثر از حال و هوای آخرالزمانی حاکم بر این فرقه، خودکشی کردند.

همچنین ۲۰۰ نفر از اعضای فرقه در کلیسایی در لس‌آنجلس جمع شدند و تصمیم به ۴۰ روز ریاضت و روزه‌داری گرفتند. البته یکی از آنان- که گویا بیشتر از دیگران به خودش سخت گرفته بود- چند روز بعد مُرد و پلیس به همین دلیل در آن کلیسا را بست و تمام اعضای فرقه را از آنجا بیرون کرد.

هم در کره‌جنوبی و به ویژه در بوستان و سئول و هم در لس‌آنجلس، اهالی از دیوانگی‌های پیروان لی شاکی بودند و بیشتر از همه، مسیحیان از کار‌های این فرقه- که به نظرشان توهین به مقدسات و باور‌های دینی بود- رنج می‌بردند. پلیس کره که قانون آزادی مذهب، دست و پایش را بسته بود، لی را به اتهام کلاهبردای و فریب دستگیر کرد.

لی در ماه سپتامبر دستگیر شد و از این‌رو در روز موعود در زندان بود. اما بیشتر از هزار نفر از پیروانش در آن روز در کلیسای جامع این فرقه در سئول جمع شدند و به انتظار تحقق پیشگویی نشستند. چون احتمال خودکشی دسته‌جمعی یا شورش و درگیری وجود داشت، پلیس‌ها با تجهیزات کامل آنجا را محاصره کردند و نیرو‌های امدادی و درمانی را هم برای عملیات احتمالی در حالت آماده‌باش کامل نگه داشتند، اما اتفاقی نیفتاد.

نه پیشگویی محقق شد، نه شورشی روی داد و نه کسی خودکشی کرد. چند دقیقه بعد از نیمه‌شب، پسرکی سرش را از پنجره کلیسا بیرون داد و فریاد زد «هیچ اتفاقی نیفتاده!» لی پس از این رسوایی، بی‌اعتبار شد و چندی بعد رسما انحلال فرقه‌اش (موسوم به «دامی میشن») را اعلام کرد. از همه تقاضای عفو کرد و به جرم کلاهبرداری و فریب مردم به دو سال زندان محکوم شد. گویا چند میلیون دلار از پیروانش پول گرفته بود. اما این ماجرا با همه مسخرگی ظاهری‌اش، واقعیت مهمی را در خودش داشت.

آن زمان هانگ وانگ سانگ استاد سیاست‌گذاری عمومی در دانشگاه ملی سئول در توضیح چرایی جذابیت تبلیغات این فرقه، حتی میان تحصیلکرده‌های کشور کره گفته بود: به نظرم این نشانه سرخوردگی و ناامیدی عمیقی است که در بافت جامعه کره تنیده شده، سرخوردگی جامعه از کنش‌های سیاستمداران و ناامیدی مردم از امکان تدبیر مسائل اصلی کشور.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پیشگویی فرقه مذهبی کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شریف» رئیس جنبش سیاسی وجود در عراق تاکید کرد که آمریکا در تغییر فرهنگ جامعه عراق ناکام مانده است.

وی افزود: این کشور از زمان اشغال عراق در سال ۲۰۰۸ به دنبال تغییر ساختار جمعیت شناختی عراق و روحیات فرهنگی ملت آن بوده است.

شریف اضافه کرد: آمریکایی‌ها تلاش کردند تفکرات ضد اجتماعی را در عراق از طریق فعالیت‌های نهادهای جامعه مدنی انگلیس و آمریکا گسترش دهند.

وی بیان کرد: این نهادها به برخی از بخش‌های خسارت دیده عراق کمک‌هایی را ارسال کردند اما در نهایت هدف آنها از هم گسیختگی جامعه عراق و انحراف آن بود.

شریف تصریح کرد: آمریکا کوشید جامعه عراق را تبدیل به نسخه دیگری از جامعه کشور خود کند.

پیش از این نیز «ابتسام الهلالی» رئیس فراکسیون المنتج الوطنی در پارلمان عراق تاکید کرده بود که سفیر آمریکا در عراق برای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی در این کشور تلاش می‌کند.

وی در ادامه افزود: ما شاهد اقدامات پارلمانی در عراق برای جلوگیری از تحرکات آمریکا در این کشور در راستای گسترش انحرافات اخلاقی و همجنس گرایی هستیم. اقدامات سفیر آمریکا به ویژه در خصوص حمایت از همجنس گرایی در جامعه عراق نگران کننده است.

الهلالی بیان کرد: ما باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک در برابر پیاده شدن این پروژه‌ها در عراق وارد عمل شویم. اقدامات سفیر آمریکا در راستای اجرای راهبرد این کشور با حمایت برخی کشورهای غربی انجام می‌شود.

کد خبر 6091960

دیگر خبرها

  • بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ بیشترین بازی اما بدون قهرمانی!
  • رئیسی: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • فرار ناکام ده‌ها مرد اوکراینی از مرزها برای اجتناب از جنگ
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • «حشاشین» روایتگر حسن صباح تروریست یا کلیددار بهشت؟
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!