Web Analytics Made Easy - Statcounter

هند اولین موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای (Agni-V) بین قاره‌ای را با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش قدس آنلاین، ایرنا به نقل از ایندیا تودی نوشت:

این آزمایش توسط فرماندهی نیروهای راهبردی ارتش هند در جزیره APJ عبدالکلام در سواحل اودیشا انجام شد.

آزمایش این موشک در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع هند در بیانیه‌ای اعلام کرد: آزمایش موفقیت‌آمیز (Agni-V) مطابق با سیاست اعلام‌شده هند به منظور داشتن حداقل بازدارندگی است.

موشک توسط سازمان تحقیقات و توسعه دفاعی بهارات توسعه یافته است، وزن آن نزدیک به ۵۰ هزار کیلوگرم است و ۱.۷۵ متر ارتفاع و ۲ متر قطر دارد.

کلاهک ۱۵۰۰ کیلوگرمی موشک در بالای تقویت کننده‌های موشک سه مرحله‌ای قرار خواهد گرفت که با سوخت جامد تغذیه می‌شوند.

این موشک به سیستم ناوبری اینرسی ژیروسکوپ لیزری حلقه‌ای مجهز است که با هدایت ماهواره ای کار می‌کند.

موشک می‌تواند با دقت به هدف اصابت کند و از پرتابگرهای متحرک پرتاب شود.

هند پس از عضویت در رژیم کنترل تکنولوژی موشکی در سال ۲۰۱۷، برنامه موشکی خود را توسعه داده است. عضویت در رژیم کنترل تکنولوژی موشکی اکنون به هند این امکان را می‌دهد که تکنولوژی‌های پیشرفته موشکی را خریداری کند.

سازمان تحقیق و توسعه صنایع دفاعی هند مسوولیت برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: هند موشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!

به گزارش "ورزش سه"، در فصل جاری لیگ برتر فقط در دو مسابقه رفت و برگشت دربی پایتخت از تکنولوژی ویدئویی برای داوران استفاده شد و هیچ مسابقه دیگر در رقابت‌های داخلی به این سیستم مجهز نبود، اما این استثنا برای جدال استقلال و پرسپولیس از فصل بعد برداشته می‌شود.

طبق اطلاعاتی که خبرنگار ما کسب کرده، دیگر در تک بازی‌ها از وی‌ای‌آر استفاده نخواهد شد و مثل این فصل که دربی با تکنولوژی داور ویدئویی انجام گرفت و سایر بازی‌ها بدون این سیستم بود، چنین اتفاقی نمی‌افتد.

باید تمام ورزشگاه‌های فوتبال ایران که میزبان لیگ برتر هستند، به سیستم تکنولوژی کمک داور ویدئویی تجهیز شوند تا بدون استثنا در همه بازی‌ها از این سیستم بهره ببریم.

مقرر شده بود در اوایل اردیبهشت ماه کلاس وی‌ای‌آر برای داوران لیگ برتر فوتبال ایران برگزار شود که فیفا زمان برگزاری این دوره آموزشی را به تعویق انداخت و قرار است در آینده این اتفاق بیفتد و داوران ایرانی پای کلاس مدرسین فیفا بنشینند.

همچنین احتمال استفاده از وی‌ای‌آر در فینال جام حذفی نیز رد شد و چنین اتفاقی نمی‌افتد؛ چراکه تا زمان تجهیز همه ورزشگاه‌ها به این سیستم، برای یک بازی خاص از وی‌ای‌آر استفاده نمی‌شود و کمیته داوران فدراسیون فوتبال روی این موضوع تاکید جدی دارد.

گفتنی است مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران چندی پیش اعلام کرد 6 دستگاه وی‌ای‌آر وارد ایران شده که این دستگاه‌ها از کشور چین بوده ولی هنوز مورد استفاده قرار نگرفته است.

دیگر خبرها

  • بازطراحی مرسدس بنزهای کلاسیک با تکنولوژی 2024 (عکس)
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • وی‌ای‌آر چینی در لیگ برتر ایران!
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور