Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار خراسان جنوبی گفت: مبادلات تجاری از ۲ معبر مرزی خراسان جنوبی در حال انجام است و ما علاقه‌مند و پیگیر هستیم که مرزهای خراسان جنوبی را در این زمینه فعال‌تر کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجندو  به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری به تشریح اقدامات انجام شده در راستای افزایش مبادلات مرزی با کشور افغانستان و فعالسازی بازارچه‌های مرزی که مورد تأکید رئیس جمهوری است پرداخت و اظهار داشت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در چهار معبر مرزی ماهیرود، یزدان، دوکوهانه و گلورده خراسان جنوبی امکانات، نیروی انسانی، تشکیلات ادارای و  زیرساخت‌های خوبی مستقر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با این وجود از مجموع چهار معبر مرزی خراسان جنوبی تا 2 یا سه ماه قبل فقط مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه فعال بود و معابر مرزی دوکوهانه، یزدان و گلورده غیرفعال بودند و علیرغم اینکه زیرساخت‌ها و امکانات ما در بازارچه‌های مرزی فراهم بود، دولت افغانستان درخصوص بازگشایی بازارچه‌ها موافقت نمی‌کرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اخیرا با توجه به وضعیتی که در افغانستان به وجود آمده، علاوه بر اینکه بازارچه ماهیرود بسته نشده و به فعالیت خود ادامه داده است، معبر مرزی یزدان در شهرستان زیرکوه را نیز ابتدا در قالب خرده‌فروشی فعال کردیم.

ملانوری گفت: در حال حاضر در مرز یزدان روزانه 10 کامیون کالا مبادله می‌شود و مرزنشنیان روستای "کلاته نظر" افغانستان با بیش از 6 هزار نفر جمعیت مایحتاج خود را از بازارچه مرزی یزدان تامین می‌کنند، بخش دیگری از کالایی که تجار منطقه متقاضی هستند نیز از این معبر عبور می‌کند.

مبادلات پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان از مرز یک میلیون و 400 هزار تن گذشتبازگشایی بازارچه مرزی «میلک» فرصتی ویژه برای رونق معیشت کوله‌بران سیستان استبازارچه مرزی گمیشان در منطقه مرزی با ترکمنستان ایجاد می‌شود

وی افزود: همچنین در 2 معبر مرزی گلورده شهرستان درمیان و دوکوهانه شهرستان نهبندان آمادگی برای بازگشایی را داریم و در قالب تفاهم‌هایی که بین تجار ما و تجار افغان به وجود می‌آید و هماهنگی‌هایی که از سمت افغانستان انجام می‌شود، امیدواریم به‌زودی راه‌اندازی شوند و در این خصوص بازگشایی گلورده در شهرستان درمیان محتمل‌تر و زودتر است.

وی اظهار داشت: در زمینه بازگشایی بازارچه دوکوهانه هم ما آمادگی داریم اما زیرساخت‌های کشور افغانستان آماده نیست.

استاندار خراسان جنوبی گفت: این استان به طول 331 کیلومتر دارای بیشترین مرز مشترک ایران با افغانستان در شرق کشور و دارای چهار شهرستان مرزی است که باید از این ظرفیت استفاده کنیم و به لحاظ سازمانی و اداری هیچ مشکلی در مبادلات مرزی نداریم.

وی درباره مشکل رانندگان حامل سوخت که مقصد آنها تخلیه بار در گمرک ماهیرود است اما باید برای نوبت‌گیری حضوری به منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مراجعه کنند گفت: در این زمینه یک دستورالعمل پیشنهادی را اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استانداری ارائه کرده که در دست بررسی است و در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی مطرح و هر تصمیمی در این جلسه‌ گرفته شود، اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/253/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس خراسان جنوبی معبر مرزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد یوسفی صبح دوشنبه در جلسه شورای شهرستان بردسکن که با حضور شهردار بردسکن و اعضای شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: از ماه‌های آتی اطلاعات میدانی و به هنگام سازی کدهای پستی ۱۰ رقمی انجام و در گام بعدی نسبت به تولید و نصب پلاک بر اساس اطلاعات برداشت شده اقدام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بردسکن افزود: با انجام طرح مذکور برای هر واحد ملک، یک آدرس یکتا و کد پستی تعیین خواهد شد و خدمت رسانی توسط دستگاه‌های خدمت رسان، مسیر جدید و مطلوب و حالت هوشمند به خود خواهد گرفت.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند با اسکن کد الصاقی بر روی پلاک‌ها (کیوآر) به اطلاعات شهرسازی ملک خود دسترسی پیدا کنند.

کد خبر 6092041

دیگر خبرها

  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • همایش روز شوراهای خراسان جنوبی برگزار شد
  • بررسی توسعه همکاری‌ها و مبادلات تجاری مرز پلدشت و نخجوان
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • معاون استاندار قم بر افزایش مبادلات تجاری با روسیه تاکید کرد
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی۲۸۷ شعبه أخذ رأی برای دور دوم انتخابات خراسان جنوبی