Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@18:40:00 GMT

سازوکار پرداخت دستمزدها ساماندهی می شود

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۸۸۶۹

سازوکار پرداخت دستمزدها ساماندهی می شود

 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  حمیدرضا حاجی بابایی رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای برای بررسی حقوق و دستمزد در ذیل ستاد بودجه سال 1401 در سازمان برنامه و بودجه خبر داد و گفت: قرار است  در این کمیته به صورت کارشناسی پرداخت حقوق و دستمزد در سال آینده  را تعیین کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید از بی سرو سامانی‌ها در حوزه حقوق و دستمزدها جلوگیری شود و پرداختی‌ها بر اساس عدالت باشد، ادامه داد: باید کشور را از وضعیتی که دارد نجات دهیم و یکبار برای همیشه بحث حقوق و دستمزدها را ساماندهی کنیم.

نماینده همدان در مجلس با تاکید بر اینکه باید یک طبقه‌بندی در کارکنان دولت و کشور ایجاد شود، عنوان کرد:باید عدالتی در پرداختی به کارکنان دولت ایجاد شود تا هر ساله مجبور نشویم با مصوبه مجلس و دولت سیستم و جایگاه حقوق و دستمزد را به‌هم بریزیم.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در حال حاضر معلمان و کارکنان دولت درباره حقوق و دستمزد خود حرف‌های دارند که باید شنیده شود، اظهار داشت: پس از شنیدن این حرف‌ها باید با همکاری دولت و مجلس با کار کارشناسی شیوه مناسبی برای پرداخت حقوق و دستمزدها تعریف شود.

پربیننده ترین ثبت نام سایپا ( آخرین فرصت ) سهمیه بنزین کارت‌ سوخت می سوزد؟ غافلگیری وزیر نفت از حضور سرزده رییسی + فیلم بنزین یارانه ای قطع شد / احتمال حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت؟ خرید مسکن حمایتی به صرفه است؟ / مسکن حمایتی بخریم یا مسکن مهر؟

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حقوق و دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، احمد راستینه اظهار داشت: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

بیشتر بخوانید: جزئیات کاهش مدت سربازی اعلام شد

وی با اشاره به تعیین تکلیف وضعیت تسهیلات در سال جدید و اینکه آیا با وجود عدم تصویب بودجه و نهایی شدن برنامه هفتم افزایش‌ها در آن اعمال می‌شود، گفت: الان هنوز سال مالی ۱۴۰۲ است و ربطی به کامل نشدن بودجه ندارد، براساس قانون کسانی که سال گذشته ثبت‌نام کردند و دریافت تسهیلات آن‌ها بنا به شرایطی به امسال موکول شده خب به نرخ سال گذشته دریافت می‌کنند و کسانی که امسال پرونده تشکیل داده و ثبت‌نام کنند، به نرخ امسال تسهیلات خود را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: تسهیلات ازدواج و فرزندآوری باید پرداخت شود و آنچه که در اینجا اهمیت دارد احکام بودجه است که تصویب و ابلاغ شده است، بر این اساس عدم بررسی و تصویب جداول بودجه مانعی برای بحث پرداخت تسهیلات ایجاد نمی‌کند.

راستینه همچنین در رابطه با افزایش حقوق سربازان نیز تصریح کرد: ما احکام را تحویل دولت دادیم و به دولت اجازه دادیم بر اساس احکام جدول مصارف خود را تدوین کند، خب جداول ارتباطی به حقوق و مزایا ندارد؛ حقوق و مزایا از احکام تبعیت می‌کند لذا بهانه‌ای برای دولت وجود ندارد. دولت بر اساس احکامی که تصویب و ابلاغ شده باید نسبت به اعمال افزایش حقوق و مزایای سربازان اقدام کند.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228905 برچسب‌ها سربازی اجباری

دیگر خبرها

  • افشاگری درباره دستکاری تازه دولت رئیسی در مصوبات بودجه ۱۴۰۳
  • افزایش حقوق سربازان به اجرا در می آید؟
  • افزایش حقوق سربازان اجرایی می‌شود؟
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • اختصاص اعتبار ۱۵۰۰ میلیاردی برای ترمیم حقوق کارکنان وزارت کشور
  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هفتم بودجه ۱۴۰۳ مربوط به حقوق و مزایا رد شد
  • فرمول تعیین دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • دولت و بذرپاش، نمایندگان مجلس را دور می‌زنند؟
  • روایت عضو شورای عالی کار درباره دستمزد کارگران/ فرمول تعیین حقوق کارگران تغییر می‌کند؟