Web Analytics Made Easy - Statcounter


خبرگزاری آریا- مدیر منابع انسانی فولاد صنعت بناب خبر از ورود این مجتمع تولیدی به بورس طی  ماه های آتی  داد و گفت: با برنامه ریزی های به عمل آمده این مجتمع وارد بورس خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز ؛ این خبری بود که مدیر منابع انسانی فولاد صنعت بناب در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد.

مجتمع فولاد صنعت بناب فعالیت خود را درچندین فاز از اواخر سال 1383 درزمینی به مساحت 132 هکتار درشهرک صنعتی بناب و با امکانات زیر بنائی ایده آل اعم ازدسترسی به جاده اصلی، راه آهن، نیروگاه، خطوط انتقال گاز و آب و در اولین فاز با نام شركت فولاد شاهین بناب، آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مجتمع فولاد صنعت بناب یکی از شرکت‌های مهم تابعه گروه مالی گردشگری به‌شمار می‌رود که در حال حاضر با توان تولید سالانه بیش از 2 میلیون تن انواع محصولات فولادی و با بکارگیری بیش از 1200 نفر به‌صورت مستقیم نقش موثری در اقتصاد و اشتغالزایی در کشور دارد.

در حال حاضر این مجتمع انواع شمش‌های فولادی و آلیاژی در قالب دو واحد ذوب شاهین، ذوب شهریار و میلگرد آجدار در اندازه‌های مختلف با کیفیت‌های AII و AIII، انواع محصولات آلیاژی در مقاطع مختلف، تیرآهن، نبشی و ناودانی در قالب 7 خط تولید نورد گرم تولید می‌کند.

این مجتمع تولیدی با وجود‌های بخش‌های نورد گرم مقاطع فولادی و ذوب و ریخته‌گری در بخش خصوصی مقام نخست و در میان کل تولیدکنندگان فولاد اعم از خصوصی و دولتی در بخش نورد مقاطع گرد سنگین و نیمه‌سنگین مقام چهارم را داراست. این مجتمع هم‌اکنون 9 درصد ظرفیت تولید نورد کشور را به خود اختصاص داده است. طرح‌های توسعه‌ای بسیاری در این مجتمع در سال‌جاری رقم خورده است تا بتواند به یکی از قطب‌های تولید فولاد در شمال‌غرب کشور تبدیل شود.

مجتمع شرکت صنعت بناب متشکل از 5 شرکت نوردی و ذوبی است که در حال حاضر 7 خط نوردی با ظرفیت تقریبی هر خط 300 هزار تن - به غیر از خط هفتم که یک و نیم برابر سایر خطوط است - دو کارخانه ذوب و یک کارخانه القایی با ظرفیت 200 هزار تن در سال و یک کارخانه قوس الکتریکی با ظرفیت 400 هزار تن در سال است.

در دهه 1380 مجتمع صنعت فولاد بناب با شرکت‌های تابعه آن که متشکل از 5 شرکت هستند در منطقه صنعتی بناب در زمینی به مساحت 140 هکتار تاسیس شد. با توجه به گستردگی مجموعه این خطوط به مرور نصب و راه‌اندازی شدند و نخستین خطوط ما با نام تجاری شاهین نصب و راه‌اندازی شده و میلگرد تولیدی مجموعه با نام شاهین وارد بازار شدند و به همین دلیل در بازار ایران و در بازار صادراتی آن را به نام شاهین می‌شناسند.

به مرور خطوط دیگر راه‌اندازی شدند که تیرآهن و نبشی و ناودانی مجموع نصب شدند که به نسبت خطوط سنگین و بزرگتری بودند. پس از آن خطوط ذوب القایی ما متشکل از 5 ست کوره 20 تنی که با ظرفیت روزانه 500 تن قادر به تولید هستند، راه‌اندازی شدند که شمش‌های با گرید خاص برای تولید میلگرد را تولید می‌کند. بعد از آنکه کارخانه قوس شرکت با یک کوره قوس 50 تنی با ظرفیت اسمی روزانه 900 تن و همچنین ظرفیت 400 هزار تن در سال راه‌اندازی شد که قادر به تولید شمش‌هایی با طول متر 12 است. بعد از آن خط تولید میلگرد راه‌اندازی شد که قادر به تولید انواع میلگرد با سایز‌های مختلف با سرعت بالاست که کوره آن 12 متری است.

بازدید اصحاب رسانه از مجتمع صنعت فولاد بناب

 مدیر منابع انسانی فولاد صنعت بناب از ورود  این مجتمع تولیدی به بورس درطی  ماه های آتی خبر داد و گفت با برنامه ریزی های به عمل آمده این مجتمع وارد بورس خواهد شد.

نوراله خیری در بازدید اصحاب رسانه از مجتمع صنعت فولاد در نشست خبری از افزایش 14 درصدی تولید فولاد و میلگرد نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در حال حاضر یک هزار و 200 نفر به صورت مستقیم و حدود 200 نفر دیگر در قالب تامین نیروی پیمانکاری در این مجتمع مشغول فعالیت هستند.

این مدیر با سابقه در مجتمع فولاد بناب در خصوص میزان صادرات وانواع تولیدات گفت:صادرات ی90 هزار تنی این مجتمع در سال 99 از افزایش 300 درصدی داشته  بوده و نسبت به صادرات به سال 98 ار روند خوبی برخوردار بود .

خیری تاکید کرد : همچنین در حوزه صادرات نیز عمده صادرات  ما به کشورهای همسایه از جمله عراق و در تناژهای پایین به کشورهای چون ترکیه،آذربایجان، ارمنتسات و  مثل گرجستان بود.

خیری در ادامه اشاره ای هم به کمک های معیشتی و حمایت های به عمل آمده پرداخت و اظهار کرد : قریب به سه هزار بسته معیشتی در چهار مرحله در قالب بسته های حمایتی و معیشتی در طرح کمک مومنانه در سطح شهرستان توزیع شده است و همچنین 500 بالن تامین اکسیژن برای بیمارستان های منطقه در ایام

کرونا اقدام شد به طوری که به استان آذربایجانغربی نیز در این مورد کمک های لازم ارایه گردید و امیدواریم با حمایت های مسئولان فرهنگی شهرستان و استان، شاهد مشارکت بیشتر این مجتمع در حوزه مسئولیت های اجتماعی، فعالیتهای فرهنگی و کمک های خداپسندانه باشیم..

در ادامه این نشست خبری؛مشاور ارشد مدیر عامل مجتمع بناب نیز با اشاره به اقدامات فرهنگی به عمل آمده در این مجتمع گقت: با تدابیر به عمل آمده در مجتمع فولاد بناب برای حمایت از خانواده های کم درآمد و تشویق به خود اشتغالی طرحی در قالب حمایت از مشاغل خانگی شهرستان بناب
اقداماتی در خور صورت گفت که از جمله می توان؛به تهیه مواد اولیه و خرید محصولات و همچنین ایجاد بازارچه های فروش برای تولیدات خانگی اشاره کرد.

احمد باقری تصریح کرد :حمایت‌های روحی و روانی مجموعه کارکنان فولاد مجتمع فولاد صنعت بناب؛ افزایش حقوق کارکنان ؛اجرای طرح حمایتی کارانه که در چند مرحله از سال اجرا می گردد  از دیگر اقداماتی بود که خدمات رفاهی این مجتمه  برای کارکنان خود در امورات محموله عملیاتی نموده است.

باقری متذکر شد: علاوه بر اقداماتی که شرح داده شده در تقویت روحیه پرسنل  اقدامات ورزش و امکانات ارایه شده در حوزه ورزش باعث افزایش شادابی و روحیه کارکنان می‌شود که در این راستا در داخل مجتمع با تاسیس مجموعه ورزشی چند منظوره و تشویق کارکنان به ورزش مدون و مرتب و ایجاد انواع مسابقات ورزشی در بین کارکنان حمایت های لازم انجام می‌شود.
پس از بازدید های به عمل آمده خبرنگاران از اکثر واحدهای مجتمع در معیت مدیران در پایان این نشست از زحمات خبرنگاران نیز تقدیر به عمل آمد.






 
  













منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مجتمع صنعت فولاد فولاد صنعت بناب عمل آمده راه اندازی شد مجتمع فولاد حال حاضر فولاد بناب هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با اعلام این خبر افزود: اصلاحات مالی جامعی در صنعت برق با ابلاغیه وزیر نیرو در حال انجام است به طوری که حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع ماهانه تا ٢ هزار میلیارد تومان و به صورت هفتگی شارژ خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در سال جاری از طریق بورس بخش مهمی از بدهی‌های صنعت برق پرداخت شود، خاطرنشان کرد: در گذشته مشترکان بالای ٥ مگاوات ملزم به تأمین برق مورد نیاز خود از بورس بودند و در سال گذشته هم الزام خرید برق مورد نیاز از بورس به مشترکان بالای یک مگاوات ابلاغ و در مجموع سال گذشته ٣ تراوات ساعت برق کشور از طریق بورس یا قراردادهای دوجانبه تأمین شد.

وی هدف گذاری انجام شده برای تأمین برق مورد نیاز از بورس را در برنامه هفتم توسعه تا ٦٠ درصد مجموع برق کشور عنوان کرد و گفت: بر اساس هدف گذاری مقرر شده که ٢١٠ تراوات ساعت از برق کشور از طریق بورس یا قراردادهای دوجانبه تأمین شود به طوری که در سال اول برنامه هفتم تا ٣٠ درصد و در سال پایانی این میزان به ٦٠ درصد از مجموع برق مصرفی کشور خواهد رسید.

سخنگوی صنعت برق این اقدام را گامی مهم در جهت اصلاح اقتصاد برق و توقف موتور تولید بدهی در این صنعت دانست و تصریح کرد: با این اقدام ارتباط مستقیم میان خریدار و فروشنده برقرار می‌شود و نقش دولت در این بازار به حداقل خواهد رسید و به توسعه رقابت، شفافیت قیمت، توسعه و رونق نیروگاه‌ها به دلیل دریافت نقدی پول از بورس و… کمک خواهد کرد. از سوی دیگر این اقدام به استقلال مالی شرکت‌های توزیع نیز کمک خواهد کرد که امیدواریم در ٦ ماه دوم امسال از طریق اخذ مصوبات لازم، این هدف محقق شود.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه بر اساس قانون مانع زدایی از صنعت برق مطالبات بخش خصوصی باید در طول ٣ سال پرداخت شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته موفق به پرداخت ٣٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق شدیم، اما هنوز هم حدود ١٠٠ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران، سازندگان و… بدهی داریم، اما امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های قانونی تعریف شده، بتوانیم این مطالبات را پرداخت و موتور تولید بدهی را نیز با تغییرات انجام شده، متوقف کنیم.

کد خبر 6091042 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • ورود و خروج سهامداران درصدی ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود