Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-02@21:24:47 GMT

۶۴ مؤسسه خیریه غیرمجاز در اصفهان شناسایی شدند

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۹۲۰۰

۶۴ مؤسسه خیریه غیرمجاز در اصفهان شناسایی شدند

گروه استان ها- جانشین فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۶۴ نفر که با راه اندازی مؤسسه خیریه غیرمجاز اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی و صرف وجوهات در موارد دیگر می‌کردند خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ محمدرضا هاشمی‌فر اظهار داشت: برخی از افراد سودجو با سؤاستفاده از شرایط نامناسب اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا اقدام به راه‌اندازی مؤسسات خیریه غیرمجاز کرده و با برانگیختن احساسات عاطفی شهروندان کمک‌های آنان را جمع‌آوری می‌کنند که پلیس امنیت عمومی استان اصفهان به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مردم و سلب اعتماد عمومی، شناسایی و برخورد با این مؤسسات را در دستور کار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در همین راستا با رصد هوشمندانه تحرکات و فعالیت مؤسسات خیریه غیرمجاز در شبکه‌های اجتماعی تعداد 64 نفر که با انتشار شماره حساب شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و واتس‌آپ اقدام به تبلیغ و جمع‌آوری کمک‌های مردمی می‌کردند شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی دستگیر شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که 2 میلیارد و 800 میلیون ریال به حساب بانکی این افراد واریز شده بود که متهمان بخشی از این مبالغ در امور دیگر صرف کرده بودند.

بازداشت قاتل فراری در نقش پلیس قلابیکلاهبردار میلیاردی در کاشان بازداشت شد9 نفر در پرونده فساد در شرکت عمران صدرا بازداشت شدند

سرهنگ هاشمی‌فر ادامه داد: بلافاصله  شماره حساب‌های منتشر شده این افراد در شبکه‌های اجتماعی مسدود و با هماهنگی مرجع قضائی نسبت به انتقال وجوهات جمع‌آوری شده به حساب کمیته امداد امام خمینی(ره) و مؤسسات خیریه دارای مجوز اقدام شد.

وی با هشدار به مردم در خصوص اینگونه سؤاستفاده‌ها و کلاهبرداری‌ها در قالب مؤسسات خیریه بیان کرد: از شهروندان می‌خواهیم به کسانی که ادعای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در امور خیر را کرده و شماره حساب شخصی خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند اعتماد نکرده و وجوهات خود را به حساب مؤسسات خیریه معتبر و دارای مجوز واریز کنند.

انتهای پیام/163/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه های اجتماعی خیریه غیرمجاز مؤسسات خیریه جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از شناسایی و برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در این شهرستان خبر داد.

محمد توحیدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای تشدید نظارت بر اماکن غیرمجاز ارائه دهنده خدمات طب سنتی و پیرو گزارش مردمی، یک باب منزل که در آن فردی بدون مجوزهای علمی و قانونی مبادرت به ارائه خدمات طب سنتی(حجامت و زالو درمانی) می‌کرد، شناسایی شد.

وی با اشاره به اهمیت گزارش‌های مردمی در شناسایی مراکز غیرمجاز درمانی و مداخله‌گر افزود: در پی دریافت گزارش شهروندی، کارشناسان اداره نظارت بر درمان این معاونت از منزل مذکور واقع در محدوده میدان آزادی بازدید و صحت موضوع گزارش شده را تأیید کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: مدیر و کارشناسان نظارت بر درمان در معیت نماینده حقوقی و نماینده بازرسی دانشگاه و نیروهای پلیس امنیت اخلاقی و انتظامی با حضور در منزل فوق، وسایل و ملزومات غیرمجاز موجود در محل را ضبط کرده و فرد مداخله‌گر برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ضمن قدردانی از دقت نظر شهروندانی که با مشاهده تخلفات حوزه درمان، موارد را گزارش می‌کنند، یادآور شد: گزارش‌های مردمی کمک شایانی در شناسایی متخلفین و پیشگیری از مداخلات درمانی خواهد بود، لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف درمانی با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • آب‌دزدی در مازندران با سه‌هزار انشعاب غیرمجاز
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • همسطح سازی دریچه های شبکه جمع آوری فاضلاب آذربایجان شرقی