Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@09:06:03 GMT

زودرس‌ترین علائم شدت‌ گرفتن کرونا در تهران چیست؟

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۹۳۶۶

زودرس‌ترین علائم شدت‌ گرفتن کرونا در تهران چیست؟

دکتر علیرضا زالی درباره وضعیت کرونا در استان تهران، گفت: تا صبح امروز در تهران تعداد بیماران بستری‌مان 3242 بیمار بوده است که از این تعداد، ۱۲۹۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. همچنین تعداد مراجعین سرپایی ما در طول ۲۴ ساعت گذشته بالغ بر ۱۰ هزار و ۹۰۰ بیمار بوده که حدود ۷۲۰۰ بیمار ما به بخش سرپایی درمان مراجعه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعتا این‌ها نشان می‌دهد که در تهران هنوز شاخص‌های ما تغییر مشخصی نسبت به هفته قبل نداشته است و از نظر آماری نسبت به هفته گذشته با افزایش چشمگیر آمار مواجه نبودیم.

وی افزود: نکته مهم این است که سیر کاهش آمار در تهران در طول این هفته، نسبت به هفته قبل از شیب ملایم‌تری برخوردار بوده است. در زمینه مرگ و میر هم تفاوت آماری چشمگیری نسبت به هفته قبل نداشتیم.

زالی ادامه داد: اولین شاخصی که همیشه در تهران افزایش می‌یابد، مراجعین سرپایی ما است که اکنون بین ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر را در روز تشکیل می‌دهد. در تهران تجربه ما نشان می‌دهد که اگر مراجعین سرپایی ما از عدد ۱۵ هزار نفر در روز بالاتر رود، می‌تواند به عنوان یکی از زودرس‌ترین و جدی‌ترین علائم اولیه برای شدت‌ گرفتن بیماری کرونا در تهران باشد.

وی گفت: فعلا در حال رصد شرایط موجود هستیم، اما کماکان با توجه به شرایط و پیچیدگی‌های تهران همه آمارها در تهران شکننده تلقی می‌شود. بنابراین مردم باید به این شکنندگی توجه ویژه داشته و بدانند که شرایط تهران به سرعت می‌تواند تغییر کند. البته در شرایط فعلی می‌توان گفت فعلا یک ثبات نسبی بر آمار کرونا در تهران حاکم است.

انتهای پیام

منبع: فردا

کلیدواژه: زالی کرونا آمار کرونا در تهران نسبت به هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی گفت: سامانه بارشی از روز پنجشنبه استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و علاوه بر بارش‌های رگباری، وزش به نسبت شدید باد پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، محمد امیدفر صبح امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه بارشی تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: شدت فعالیت سامانه از شب پنجشنبه تا شب شنبه خواهد بود.

وی نسبت به آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن رواناب در مسیل‌ها و کوهپایه‌ها، بارش تگرگ در نواحی مستعد استان به دنبال فعالیت این سامانه هشدار داد و افزود: شهروندان از اتراق در کنار رودخانه‌ها و حضور در ارتفاعات پرهیز کنند.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به کاهش مختصر دمای هوا با فعالیت این سامانه خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته کمینه دما از ورزقان با سه درجه بالای صفر و بیشینه دما از میانه و جلفا با ۳۲ درجه بالای صفر گزارش شده است.

امیدفر گفت: دمای هوای تبریز در زمان یاد شده بین ۱۶ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد بود و در زمان حاضر ۲۲ درجه بالای صفر است که نسبت به مدت مشابه روز گذشته سه درجه خنک‌تر شده است.

کد خبر 749682

دیگر خبرها

  • آخر هفته بارانی برای آذربایجان‌شرقی
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • قهرمانی زودرس مس کرمان در لیگ برتر هندبال
  • آدم‌ربایی برای گرفتن ۵۰ میلیارد تتر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون