Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افق، «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان در دیدار با ۱۴ سفیر و نماینده ویژه از کشورهای اروپایی در امور افغانستان اعلام کرده است که طالبان تمام شرایط و اقدامات لازم برای به رسمیت شناخته شدن توسط جامعه بین‌ الملل را انجام داده ‌است.

«عبدالقهار بلخی» سخنگوی وزارت خارجه طالبان در رشته‌ توییتی که در همین زمینه منتشر کرده، نوشته است که دیدار مذکور عصر دیروز در دوحه قطر صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متقی در این رابطه گفته است که افغانستان برای نخستین بار طی ۴۰ سال، شاهد یک نظام حاکم است، بنابراین جامعه جهانی باید از آمریکا بخواهد تا پول‌های بلوکه شده افغانستان را آزاد کند.

وی همچنین ادامه داد که دولت جدید افغانستان به عنوان یک دولت پاسخگو تمام تعهداتی را که لازمه به رسمیت شناخته شدن است، انجام داده است.

پیشتر نیز طالبان اعلام کرده بود که سیاست اعمال فشار موفق نبوده و از جامعه جهانی خواسته بود رویکرد تعامل و همکاری را در پیش بگیرد.

طبق اظهارات نمایندگان طالبان، تضعیف این گروه به نفع کسی نیست و پیامدهای منفی برای جهان به دنبال خواهد داشت.

کد خبر 5338087 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: افغانستان طالبان طالبان افغانستان امیرخان متقی دوحه قطر دوحه قطر ایالات متحده امریکا ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی روسیه افغانستان فلسطین لبنان ترکیه عربستان سعودی سودان سوریه انتخابات عراق ایران رجب طیب اردوغان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۹۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل

منابع خبری گزارش داده اند طالبان سید نبی نبیل، دیپلمات‌ ارشد وزارت امور خارجه این گروه را بازداشت کرده‌اند.

این دیپلمات از خانه‌اش در منطقه شهرک مسعود از مربوطات ناحیه پانزدهم شهر کابل بازداشت شده است.

دلیل بازداشت نبیل که عضو حزب جمعیت اسلامی افغانستان نیز است، معلوم نیست.

‏سید نبی نبیل، باشنده اصلی روستای سنگ‌اتش ولسوالی فرخار ولایت تخار است و در حکومت پیشین، معاون سفارت‌های افغانستان در کویت و عربستان سعودی بود.

او در مقاومت اول یکی از افراد کلیدی احمدشاه مسعود نیز بود و پس‌ از به قدرت رسیدن دوباره طالبان در وزارت خارجه زیر اداره این گروه کار و در شهر کابل زندگی می‌کرد.

طالبان تا کنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بهای خون ۱۴ هزار کودک غزه افق پیروزی را روشن می‌کند
  • طالبان سه کشور همسایه را به حمایت از داعش متهم کرد | همسایه سوم کدام است؟
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود