Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان پدافند غیرعامل، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل در دیدار با آیت‌الله عبدالله جوادی آملی که در دفتر این شخصیت حوزوی انجام شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با مسئله دفاع در برابر انواع تهدیدات به ویژه تهدیدات نوین که غالباً پیچیده و هوشمند هستند تاکید دارند که منظومه‌ دفاعی نیز باید کاملاً به‌روز، جامع و دقیق باشد و به بتواند به هنگام با تهدیدات مواجهه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در شرایط فعلی ما با مدلی از ترکیب تهدیدات از سوی دشمنان به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی مواجه هستیم، تاکید کرد: آنها تلاش داشتند تا با استفاده از مولفه‌های قدرت خود جمهوری اسلامی را در کارزار فشار حداکثری و همه‌جانبه شکست دهند اما تجربه سه سال گذشته و سقوط دولت ترامپ و نتانیاهو نشان می‌دهد عکس خواسته‌های دشمن اتفاق افتاده است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه یکی از عرصه‌های نوین تهدیدزا را عرصه جنگ سایبری خواند و گفت: ما امروز شاهد یک جنگ‌تمام عیار علیه زیرساخت‌ها مبتنی بر فضای سایبری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه فناوری‌های نو دو لبه فرصت و تهدید را به صورت همزمان دارند، تاکید کرد: قطعاً باید در مسیر توسعه کشور استفاده از فناوری‌های نو مورد توجه باشد اما باید دانست که این بهره‌برداری زمانی می‌تواند کمک کننده باشد که با یک نگاه پدافند غیر عاملی همراه گردد و تهدیدات آن فناوری حذف شود.

جلالی با اشاره به اقدامات و دستاوردهای سازمان پدافند غیرعامل در مسیر تحقق تدابیر مقام معظم رهبری در حوزه پدافند غیر عامل گفت: سازمان پدافند غیرعامل تلاش دارد تا نقش یک نهاد واسط و هماهنگ‌کننده بین بخش‌های غیر‌نظامی مانند دستگاه اجرایی و بخش‌های نظامی کشور باشد و هماهنگی و هم‌افزایی تمام ظرفیت‌های ملی کشور را در برابر تهدیدات ارتقا داده و از  تاب‌آوری ملی صیانت کند.

وی با اشاره به اینکه اساساً تهدیدات از لبه دانش و فناوری شکل می‌گیرند، خاطرنشان نمود: پدافند غیرعامل هم در مسیر توسعه خود تلاش داشته است تا کاملاً با یک رویکرد علمی و تخصصی مسئله رصد تهدید، پایش آسیب‌پذیری‌ها و برنامه‌های اقدام آمادگی را به پیش برد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل در پایان سخنان خود با انتقاد از رویه دولت قبل که نوعی غفلت راهبردی از موضوع پدافند غیرعامل داشت: گفت خوشبختانه در دولت سیزدهم فهم مسئولان از مسئله تهدید دقیقتر، جامع‌تر و عملیاتی‌تر شده است و این امید می رود که رویکردهای پدافند غیرعامل با شتاب بیشتر و کیفیت بهتری توسعه پیدا کند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: ترامپ نتانیاهو پدافند غیرعامل جمهوری اسلامی سازمان پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست

به گزارش جام جم آنلاین، در جلسه شورای‌عالی حفاظت محیط زیست که عصر امروز (پنجشنبه) به ریاست حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی تشکیل شد، ۶ دستور کار این جلسه، شامل رفع تعارضات محیط زیستی دستگاه‌های مختلف در استان‌های فارس، زنجان، خراسان شمالی، مازندران و اصفهان، ارتقای ۵ عرصه حفاظت شده، اصلاح، بازنگری و انتزاع در حدود و شمولیت ۵ منطقه حفاظت شده، تعدیل بهای مطالبه ضرر و زیان تلف شدن جانوران وحشی و تعیین تعرفه‌های آزمایشگاه‌های معتمد به تصویب رسید.

در این جلسه رئیس جمهور در سخنانی، مردمی کردن حفاظت از محیط زیست از طریق ایجاد حس مسئولیت و دغدغه‌مندی در عموم مردم نسبت به حفاظت از محیط زندگی خود را از مهم‌ترین ماموریت‌های سازمان و شورای‌عالی حفاظت محیط زیست دانست و تصریح کرد: تحقق این هدف نیازمند تهیه و تدوین طرحی جامع شامل تعریف دقیق ملاحظات زیست محیطی همراه با زمانبندی مشخص است.

ابراهیم رئیسی تلاش برای تحقق عدالت محیط زیستی و بهره‌گیری از روش‌ها و دستاوردهای دانش‌بنیان در راستای ارتقای سیاست‌ها و راهکارهای حفاظتی از محیط زیست را از دیگر مسئولیت‌ها و مأموریت‌های مهم سازمان و شورای حفاظت محیط زیست برشمرد و سازمان محیط زیست را موظف کرد تا علاوه بر به کارگیری فناوری‌های روز، با تعریف دقیق شاخص‌های زیست محیطی برای بهره‌برداران صنعتی، کشاورزی و عمرانی از عرصه‌های طبیعی و همچنین کمک گرفتن از ظرفیت‌ دستگاه‌های مختلف مثل ظرفیت نیروهای نظامی و انتظامی که اشراف کاملی بر همه مناطق کشور دارند، ظرفیت و اثرگذاری اقدامات حفاظتی از محیط زیست کشور را ارتقا دهد.
سید ابراهیم رئیسی از همه کارشناسان ادارات محیط زیست خواست که در تعیین سیاست‌ها، بررسی درخواست‌های بهره‌برداران صنعتی، معدنی و کشاورزی و اقدامات حفاظتی از محیط زیست بر مبنای شاخص‌ها و مبانی قابل دفاع و اقناع‌کننده و نه صرفا سوابق آن مناطق اعمال نظر کنند و اجازه ندهند بهره‌برداری و استفاده از ثروت‌های ملی و عمومی با دلایل غیرقابل دفاع متوقف شده یا با مشکل مواجه شود.

رئیس جمهور با اشاره به برخورداری کشور از بدنه کارشناسی ارزشمند، بر بهره‌گیری شایسته از نظرات کارشناسی و تخصصی در زمینه پاسخگویی به درخواست‌های بهره‌برداری از عرصه‌های طبیعی تاکید کرد و اظهار داشت: پس از اعمال دقیق قوانین و مقررات در ارائه مجوزها با رویکرد حل مسئله، قدم بعدی نظارت و پایش دقیق اجرای سیاست‌ها و چارچوب‌های حفاظتی از سوی بهره‌برداران و اعمال قاطع و جدی قانون علیه خاطیان و متخلفان است.

دیگر خبرها

  • هیات حماس به قاهره می رود
  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • کارزار بین‌المللی در اعتراض به اقدامات دولت ایتالیا علیه یک روزنامه/ سه خبرنگار در خطر صدور حکم نُه سال زندان قرار گرفته‌اند
  • خیزش دنیا علیه اسرائیل نتیجه افشاگری های جبهه حق است
  • حکمرانی نخبگانی، سلسله مراتبی نیست بلکه یک شبکه است/ هیئت‌های اندیشه‌ورز با حضور حداکثری نخبگان در استان‌ها تشکیل شود
  • شناسایی، پایش و رصد تهدیدات موجود و پیش بینی تمهیدات مناسب
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • سازمان دامپزشکی به‌دنبال بازمهندسی در فرایندهای سازمانی است