Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@05:48:08 GMT

پست مازندران از نظر ابزار کار فقیرترین در کشور است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۱۹۷۶۹

پست مازندران از نظر ابزار کار فقیرترین در کشور است

به گزارش ایرنا، حسین کرمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری پست مازندران که با حضور رمضان علی سبحانی فر مدیرعامل شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساری برگزار شد ، افزود: ۸۰ درصد خودرو و موتورسیکلت های ترابری پست مازندران فرسوده است که باید با تخصیص اعتبارات ملی برای رفع این چالش اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد : حتی اگر امکان خرید خودروهای با کیفیت و نو از سوی شرکت ملی پست ایران وجود ندارد، خرید و تحویل خودروهای سبک و سنگین باری با چند سال کارکرد به پست مازندران در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل پست مازندران گفت : در کنار مشکلات زیرساختی و ابزار ترابری ، کمبود راننده هم در شرکت پست استان نگران کننده است و در زمان حاضر تمام مرسولات پستی بین استانی از مازندران به سایر استان های کشور با ۹ راننده جا به جا می شود که باید این تعداد راننده به ۱۵ نفر افزایش یابد.
کرمی اضافه کرد: فعالیت در شرکت های پستی سخت و طاقت فرسا است که باید با رفع مشکلات زیرساختی و تامین اعتبارات برای حمایت از ۵۶۳ نفر از کارکنان پست مازندران اقدام شود.

وی با اظهار این که کرونا خدمت رسانی کارکنان پست به مردم را افزایش داد و با جهش در خرید و فروش های اینترنتی، باید شبانه روزی در تلاش باشند ، گفت :  به دلیل کمبود نیروی انسانی بسیاری از شهرستان های مازندران مانند بابلسر و محمود آباد با یک رئیس و سه متصدی ، مرسوله پستی را از مراجعه کنندگان تحویل می گیرند که باید برای رفع چالش کمبود نیروی انسانی در این شرکت ها اقدام فوری شود.

کرمی افزود : کرونا در افزایش درآمد ماهانه پست مازندران با افزایش توزیع مرسوله های پستی تاثیرگذار بود و درآمد ماهانه پست استان به طور متوسط اکنون ۷۰ میلیارد ریال است ولی از سوی دیگر به دلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی، در روزهای گذشته ۱۰ تن از پستچی های استان  از سمت خود استعفا دادند که با وعده هایی که داده شد دوباره به کار بازگشتند اما باید با کلان نگری برای گره گشایی از مشکلات این نیروهای انسانی بکوشیم.
۵۲۰  واحد پستی در استان فعال است که از این تعداد ۵۱ واحد دولتی است و بیش از ۷۰۰ نفر در این شرکت ها به صورت نامه رسان فعالیت دارند.

به گزارش ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر، مدیرعامل شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بازدید از بخش های مختلف پست مازندران و بررسی مشکلات کارکنان این شرکت در قالب سفر یک روزه به این استان سفر کرده است.
در هفت ماهه سال جاری پنج میلیون و ۱۰۲ هزار و ۵۰۱ مورد مرسوله پستی وارد استان مازندران شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  ۴۶ درصد افزایش یافته است. همچنین تعداد مرسوله ارسالی در این مدت از مازندران به دیگر نقاط کشور چهار میلیون و ۲۰۵ هزار و ۱۰۲ مورد بود که در مقایسه با مدت مشابه سال هشت درصد افزایش یافت.

برچسب‌ها کرونا شرکت ملی پست ایران مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا شرکت ملی پست ایران مازندران کرونا شرکت ملی پست ایران مازندران پست مازندران شرکت ملی پست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۱۹۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج

وزرای کشور اتحادیه اروپا طی نشست امروز و فردا در بلژیک قصد دارند به وسیله تسریع روند اخراج‌ها با بحران مهاجرت دراز مدت در این اتحادیه مقابله کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه اتریشی کوریر در مطلبی به این موضوع اشاره کرد که اتحادیه اروپا با اخراج های سریع تر می خواهد به مقابله با بحران مهاجرت برود.

اکنون بحث ها درباره اجرای عملی پنج بسته قانونی است که همه چیز را از رویه‌های جدید پناهندگی در مرز گرفته تا تبادل اطلاعات در سراسر اتحادیه اروپا و حمایت از کشورهای در مرز خارجی اتحادیه اروپا تنظیم می‌کند. با این حال، هنوز راه زیادی تا اجرای عملی این بسته قانونی باقی مانده است و این مسئله در نشست وزرای کشور اتحادیه اروپا در شهر گنت بلژیک در آغاز هفته مشخص شد.

با این حال یلوا یوهانسون، کمیسر مسئول اتحادیه اروپا، بار دیگر خوشحالی خود را از این توافق به مطبوعات ابراز کرد و مدعی شد: "اکنون جهان خواهد دید که اروپا به درستی با مهاجرت برخورد می کند"

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده برخلاف گذشته، پناهجویان در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا در ابتدا باید به مدت سه هفته در مراکز پذیرش نگهداری شوند. در این مدت، ارزیابی می شود که درخواست پناهندگی چقدر امیدوار کننده است. اگر شانس کم باشد، این روش مستقیماً در مرز انجام می شود، بدون اینکه پناهجو وارد کشور شود. اولین آزمایش برای این روش ها در مرزهای خارجی اتحادیه اروپا در رومانی و بلغارستان انجام می شود.

وزرای کشور اتحادیه اروپا روز دوشنبه و سه شنبه در شهر گنت بلژیک برای اجرای سریع پیمان پناهندگی و مهاجرت اتحادیه اروپا دیدار خواهند کرد. خود این پیمان ابتدا باید به طور رسمی توسط کشورهای اتحادیه اروپا تأیید شود - انتظار می رود این مرحله در ماه مه انجام شود. گرهارد کارنر، وزیر کشور اتریش در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: همه موافق هستند که اصلاح سیاست پناهندگی اتحادیه اروپا باید به سرعت اجرا شود.

ایلوا یوهانسون، کمیسر داخلی اتحادیه اروپا به نمایندگان مطبوعات در گنت گفت که کمیسیون اتحادیه اروپا در ماه ژوئن برنامه اجرایی را ارائه خواهد کرد. به گفته وی تا ژانویه 2025، تک تک کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز باید طرحی را در مورد نحوه اجرای پیمان پناهندگی و مهاجرت ارائه دهند. یوهانسون بدون اشاره به جزئیات کشورها و مراحل، گفت: 14 کشور در حال حاضر اجرای این اصلاحات را آغاز کرده اند. نانسی فایزر، وزیر کشور آلمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با یوهانسون توضیح داد که آلمان اصلاحات را سریع‌تر از آنچه لازم است طبق قوانین اتحادیه اروپا اجرا خواهد کرد.

"کارنر" هم گفت، علاوه بر این کمیسیون اتحادیه اروپا به ویژه برای مذاکره با کشورهای ثالث فراخوانده شده است." وی تاکید کرد: یک سیستم معتبر پناهندگی به این معنی است که ما افرادی را به کشور خود اخراج می کنیم که حمایت دریافت نکرده اند. این نیز باید دوباره به ویژه در مورد سوری ها اعمال شود." بنابراین کارنر از تقاضای قبرس در این راستا حمایت کرد. این کشور جزیره ای اخیراً تصمیم گرفته است فعلاً به درخواست های پناهندگی سوری ها رسیدگی نکند و در حال پیشبرد برنامه های خود برای معامله پناهجویان با لبنان است.

اتحادیه اروپا همچنین به دلیل همکاری ناکافی در مورد مسائل مهاجرت، اقدامات تنبیهی را علیه اتیوپی اعمال می کند. همانطور که نمایندگی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد، قوانین سختگیرانه تری در آینده برای صدور ویزا برای افراد این کشور شرق آفریقا اعمال خواهد شد.

دلیل این تصمیم این تحلیل کمیسیون اروپا است که همکاری اتیوپی در پذیرش مجدد اتباع خود که به طور غیرقانونی در اتحادیه اروپا اقامت دارند، ناکافی است.

بیش از 6 هزار پناهنده در سال 2023 در مسیر دریایی به اسپانیا جان باختندانتقاد یونیسف از شرایط نامناسب اسکان کودکان پناهنده در آلمان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقابله اتحادیه اروپا با بحران مهاجران با ابزار اخراج
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • قدردانی وزیر ارتباطات از شرکت‌های دانش بنیان ارائه‌دهنده تجزیه‌گر مرسولات
  • استفاده از ابزار‌های نوین در کنترل نظام بانکی کشور
  • افزایش ۲۷درصدی خرید مرغ مازاد مرغداران/ کریدورهای صادراتی فعال شود
  • قم در ارائه خدمات مکان محور رتبه نخست کشور را در اختیار دارد