Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:03:41 GMT

طرح جامع پدافند غیرعامل در مازندران تهیه شد

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۰۰۷۹

طرح جامع پدافند غیرعامل در مازندران تهیه شد

به گزارش خبرنگار مهر، رحیم بخشی بعدازظهر پنجشنبه در نشست پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی با بیان اینکه مازندران منشأ خدمات مختلفی برای تأمین امنیت غذایی است، نظارت بر تهدیدات زیستی در حوزه امنیت غذایی و غیره را مهم دانست.

وی افزود: سازمان پدافند غیرعامل نونهاد است و بیش از ۱۰ سال سابقه فعالیت دارد و تا تبیین تمامی مواضع و منویات آن فاصله زیادی وجود دارد و شمول فعالیت آن حوزه‌های مختلف را دربر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تهدیدات مختلف زیستی در استان وجود دارد که توسط دستگاه‌های مختلف رصد و برای رفع آن تصمیم گیری می‌شود.

بخشی با اشاره به سهم بالای استان در تأمین غذایی و پروتئینی نظیر گوشت مرغ و برنج و غیره تصریح کرد: حساسیت نسبت به تهدیدات زیستی در استان نسبت به دیگر مناطق بیشتر است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران یادآور شد: بسترها و تهدیدهای زیستی در استان مسئله مهم به شمار می‌رود و در زمینه مقابله با مگس مدیترانه، شاهد اقدامات ارزشمندی بودیم و کمترین آسیب را در مرکبات و نارنگی‌ها داشتیم.

وی با اشاره به تهیه و ابلاغ طرح جامع پدافند غیرعامل استان اظهار داشت: برنامه‌های جهادی کشاورزی در ۱۴ بند در این طرح جامع مورد توجه قرار گرفته است.

وی مجتمع مرغ لاین را از جمله دارایی‌های ارزشمند استان اشاره کرد و گفت: پیگیری‌های اساسی و تأمین اعتبار ۲۰ میلیاردی سبب نجات و توجه بیشتر به این مجتمع شده است.

بخشی ادامه داد: مرغ لاین یکی از دارایی‌های حیاتی استان محسوب می‌شود و مدیریت این دارایی‌ها نیازمند تدوین و پیاده سازی پدافند غیرعامل است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری مازندران گفت: حفظ حریم منابع طبیعی و جنگلی برابر تغییرات و تصرفات امری مهم است و نباید این عرصه‌ها را دچار چالش کنیم.

کد خبر 5338145

منبع: مهر

کلیدواژه: پدافند غیرعامل حمید بخشی جهادکشاورزی مازندران ویروس کرونا بنزین جایگاه سوخت بوشهر آمار کرونا پمپ بنزین کرمانشاه هفته وحدت واکسن کرونا گرگان لیگ برتر فوتبال ایران ایلام خراسان رضوی عکس استانها پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با بیان اهمیت حفاظت از محیط زیست گفت: کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست استان برای صیانت و پاسداری از محیط زیست و تنوع زیستی استان به صورت شبانه روزی بویژه در روزهای تعطیل در مناطق تحت مدیریت حضور دارند و از محیط زیست استان قاطعانه در مقابل تخریب گران و متخلفان پاسداری می کنند.

سعید شهند، با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست تعطیل بردار نیست، افزود: یکی از مهمترین شاخصه های حفاظت از محیط زیست تداوم ، یکپارچگی و همیشگی بودن آن است و از این رو محیط بانان و مأموران محیط زیست استان در بیش از ۷۶۰ هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت محیط زیست و ۲۰ پاسگاه محیط بانی به صورت شبانه روزی حضور دارند و با انجام مستمر گشت و کنترل و استفاده و بهره گیری از روشهای نوین پایش تصویری کار مهم حفاظت از محیط زیست را بدون وقفه انجام می دهند.

شهند اضافه کرد: جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی مناطق تحت مدیریت، جلوگیری از شکار و صید غیر مجاز، پایش نحوه و چگونگی فعالیت واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در چهارچوب ضوابط محیط زیستی و درنهایت ارائه آموزشهای محیط زیستی به گردشگران و طبیعت گران در دل طبیعت از جمله فعالیتهای شاخص مستمر، متداوم و شبانه روزی سازمان حفاظت محیط زیست به شمار می رود.

 

 

دیگر خبرها

  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • خاطره‌ای از واکنش عجیب احمدی‌نژاد به درخواست محیط‌‌‌ زیستی | فیلم
  • فعالیت پایلوت ۸ خانه محیط زیستی در گلستان
  • تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد
  • بهورزان دیده بانان عرصه سلامت هستند
  • احمدرضا درویش امسال «کندو» را کلید می‌زند؟/ توافقات اولیه سریال
  • آیا طب سنتی ریشه در غریزه انسان و دیگر انسان‌تباران دارد؟
  • پنتاگون اعلام کرد پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند