Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی‌که تعداد قربانیان روزانه بیماری کووید-۱۹ در روسیه به ۱۱۵۹ نفر رسیده، موارد جدید آلودگی به این عفونت نیز به بیش از ۴۰ هزار نفر افزایش یافته تا شمار کل مبتلایان از ۸ میلیون و ۳۹۲ هزار نفر هم عبور کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در روسیه امروز (پنج‌شنبه) گزارش داد که طی شبانه روز گذشته 40 هزار و 96 مورد ابتلای جدید به کووید-19 در این کشور ثبت شده که بیشترین موارد آلودگی روزانه در کل دوره شیوع اپیدمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدین ترتیب تعداد مبتلایان به کرونا در روسیه به 8 میلیون و 392 هزار و 697 نفر افزایش یافته است.

بیشترین موارد آلودگی روزانه، 8 هزار و 440 مورد آلودگی در شهر مسکو، 3 هزار و 186 مورد در شهر سن‌پترزبورگ و دو هزار و 639 مورد نیز در منطقه مسکو شناسایی شده است. در حال حاضر، تعداد بیماران فعال کرونایی در تمامی 85 منطقه فدرال روسیه به 885 هزار و 587 نفر رسیده است.

طبق این اطلاعات، تعداد مرگ و میرهای ناشی از بیماری کووید-19 در این روسیه طی شبانه روز گذشته یک هزار و 159 نفر ثبت شد که رکورد جدیدی از تلفات روزانه این بیماری در کل دوره اپیدمی است (یک روز قبل این شاخص یک هزار و 123 نفر بود). در مجموع تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور به 235 هزار و 57 نفر افزایش یافته است.

بیشترین موارد مرگ بیماران در شهر مسکو- 95 مورد، در شهر سن‌پترزبورگ- 70 مورد، در منطقه نیژنی گوراد- 45 مورد، در منطقه کراسنودارسک- 42 مورد و در منطقه مسکو نیز  40 مورد گزارش شده است.

البته طی شبانه روز گذشته 29 هزار و 318 بیمار هم بعد از بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شدند و بدین ترتیب تعداد افراد درمان شده به 7 میلیون و 272 هزار و 53 نفر رسیده است. 

"تاتیانا گالیکووا" معاون نخست وزیر روسیه امروز ابراز نگرانی کرد که اکنون ششمین روز متوالی است که موارد ابتلا به کووید-19 در اکثر مناطق روندی رو به رشد پیدا کرده و هر روز افزایش می‌یابد. به گفته وی، با شروع یک هفته "روزهای بدون کار" در سراسر کشور، این امیدواری وجود دارد که زنجیره شیوع کرونا شکسته شده و اوضاع ثبات یابد.

پیش از این، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه دستور اجرای روزهای تعطیلی اجباری یک هفته‌ای از تاریخ 30 اکتبر الی 7 نوامبر (8 الی 16 آبان ماه) را صادر کرد که به همراه آن تشدید برخی محدودیت‌های کرونایی نیز در حال اجراست. در عین حال، انجام واکسیناسیون در مقابل عفونت کووید-19 برای گروه‌های جمعیتی خاص در تمامی روسیه اجباری شده است.

ثبت رکورد جدید تلفات کرونا در روسیه/ اجباری شدن واکسیناسیون برای برخی مشاغلبیشترین تلفات روزانه کرونا در روسیه در کل دوره اپیدمیوضعیت خطرناک کرونایی 6 منطقه و اعمال محدودیت‌های جدید در مسکو

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار روسیه ویروس کرونا اخبار روسیه کرونا در روسیه کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا

آژانس دارویی اتحادیه اروپا به‌روزرسانی واکسن‌های کرونا را به منظور هدف قرار دادن سویه JN.۱ توصیه کرده است.

به گزارش ایسنا، سویه JN.۱ با خانواده سویه XBB که توسط واکسن های به روز شده قبلی هدف قرار گرفته بود، متفاوت است و اکنون موارد ابتلا به آن در جهان از انواع XBB پیشی گرفته است.

بنابر اعلام مرکز اطلاع رسانی آژانس دارویی اتحادیه اروپا، شواهد نشان می‌دهد هدف قرار دادن سویه JN.۱ به حفظ اثربخشی واکسن ها با ادامه تکامل سارس-کوو-۲ کمک می‌کند.

ویروس کرونا هنوز هم ماهانه باعث مرگ هزاران نفر می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا در جهان؛ جدیدترین سویه‌های در گردش در ماه‌های اخیر

این آژانس می‌گوید می‌خواهد با سازندگان واکسن ملاقات کند و درباره چگونگی ساخت نسخه‌های جدید این واکسن برای برنامه واکسیناسیون امسال مشورت نماید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • فرماندار شفت: حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت / ۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • فرماندار شفت:حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • حریق شهرک امامزاده ابراهیم شفت تلفات جانی نداشت/۴۰ واحد طعمه حریق شد
  • افزایش تلفات فروریختن جاده در چین به ۳۶ نفر
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • ◄ افزایش 15 درصدی تلفات رانندگی + سند
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟