Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن منصوری استاندار تهران در حاشیه بازدید از مرکز دفن پسماند آرادکوه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز به اتفاق رئیس سازمان محیط زیست بازدیدی از آرادکوه داشتیم همچنین در جلسه سه ساعته ای که نمایندگان استان با رئیس جمهور داشتند مسائل و مشکلات زیست محیطی، آلودگی هوا و مدیریت پسماند مطرح و دستورات لازم برای پیگیری و رفع این مشکلات صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مساله پسماند تهران، موضوع تک بعدی و فقط به شهرداری، استانداری یا محیط زیست مربوط نیست بلکه موضوعی است که رفع آن به عزم، اراده، تدبیر و برنامه ریزی تمام دستگاه‌ها و مسئولان نیاز دارد.

استاندار تهران با بیان اینکه هر خانواده تهرانی در شبانه روز ۷۰۰ گرم زباله تولید می‌کند افزود: سایت پسماند آراد کوه با مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار به عنوان بزرگترین سایت پسماند خاورمیانه است که روزانه ۵ هزار تن ورودی زباله دارد و در برخی روزها که مصرف زیاد است تا ۷ هزار تن نیز می‌رسد و مدیریت این حجم از زباله، خدمات شهرداری را اضافه کرده است.

منصوری با تاکید بر اینکه باید از مکانیزم‌های علمی و فناوری‌های جدید، موضوع تفکیک زباله از مبدا توسط مردم فرهنگ سازی شود، بیان کرد: به منظور بررسی مشکلات آرادکوه، ظرف یک ماه آینده جلسه مشترکی با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، فرمانداری شهرستان ری و مسؤولان شهرداری برگزار می‌شود تا تصمیم اساسی در رفع مشکلات این منطقه اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه جلسه مشترکی با شهردار تهران، برای حل مسأله آرادکوه داشتیم، افزود: در درازمدت ناچار به جابجایی آرادکوه هستیم ضمن اینکه ارزش تاسیسات این مجموعه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است که باید مد نظر باشد لذا تا چهار ماه آینده نتیجه مطالعات مشاورین در خصوص مشکلات آرادکوه اعلام می شود.

استاندار تهران با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات تهران و شهرستان‌های اطراف، به سمت ری سرازیر شده است، افزود: زیرساخت‌های این منطقه برای ۶۰ سال پیش است که در آن زمان تهران فقط ۲ میلیون نفر جمعیت داشت حال آنکه امروز با در نظر گرفتن تعداد اتباع ساکن در این منطقه، ۱۵ میلیون نفر در استان تهران سکونت دارند.

منصوری تصریح کرد: اگر قرار به جابجایی آرادکوه باشد، باید مکان جایگزین مناسبی در نظر گرفته شود که بخشی از آن، در مصوبات کارگروه محیط زیست سه دولت گذشته بررسی شده ولی تصمیم گیری نهایی در این خصوص به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌ها اتخاذ نشده است.

وی با اشاره به اینکه منطقه هوشنگ‌آباد به عنوان یکی از گزینه‌های انتقال مجتمع مدیریت پسماند تهران است، گفت: باید در نظر داشت که قرار نیست برای حل مشکل یک منطقه، برای ساکنان مناطق دیگر استان تهران مشکل ایجاد شود و به طور قطع اگر تصمیمی برای جابجایی این مجتمع وجود داشته باشد همه جوانب بررسی می‌شود تا مشکل مشابه بریا این منطقه ایجاد نشود.

استاندار تهران در پایان با اشاره به اینکه فلسفه بازدید میدانی مسؤولان، حل مشکلات شهروندان است، خاطرنشان کرد: بنده متولد مناطق جنوب تهران هستم که از عمق جان به مسائل و مشکلات زیست محیطی منطقه آگاهی دارم و به طور قطع تصمیمات اتخاذ شده به نفع مردم خواهد بود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

منبع: فارس

کلیدواژه: استاندار تهران محسن منصوری رئیس سازمان محیط زیست مرکز دفن پسماند آرادکوه استاندار تهران محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

پیش از این براساس مذاکراتی که مسئولان فرهنگی ایران با مسئولان فرهنگی کشور هندوستان داشتند، این کشور به عنوان مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام شده بود. این در حالی است که در نتیجه صدور بیانیه‌ای در کشور هند، شهروندان این کشور امکان فعالیت و سفر به ایران ندارند.

در نتیجه این تغییرات علی رمضانی سخنگو و قائم مقام سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امروز هشتم اردیبهشت متنی در سپهر رایانه (فضای مجازی) منتشر و اعلام کرد: «علیرغم تلاش جامعه فرهنگی هند، نظر به ادامه محدودیت حضور اتباع این کشور در ایران پس از عملیات وعده صادق و اتمام فرصت رفع محدودیت بعد از دیدار اخیر سفیر هند، حضور این کشور منتفی و یمن مهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خواهد بود.»

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • پایتخت تقسیم می شود؟
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • هشدار نمایندگان استان تهران به وزیر کشور
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • یمن جایگزین مهمان ویژه نمایشگاه کتاب شد
  • ضرورت حفظ یکپارچگی شهر ری در تقسیمات کشوری
  • اعتراض نمایندگان تهران به وحیدی درباره تغییرات ری
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • مطالبات ساکنین پایین‌ دست سد سیمره پرداخت شود
  • پایتخت گل در انتظار فناوری نوین/مکان‌یابی غلط به مشکلات دامن زد