Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این دارو به نام فلووکسامین حدود ۳۰ سال است که برای درمان «اختلال وسواسی- اجباری» (OCD) به کار می‌رود، اما پژوهشگران از ابتدای پاندمی کرونا با توجه به توانایی آن در کاهش التهاب، به بررسی آن برای درمان بیماران کووید-۱۹ پرداختند، چرا که پاسخ شدید التهابی به عفونت کروناویروس نقش مهمی در ایجاد آسیب‌های ناشی از آن دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارآزمایی بالینی بزرگی که بوسیله گروهی از پژوهشگران در کانادا، آمریکا و برزیل انجام شد و نتایج آن در ژورنال «بهداشت جهانی لنست» منتشر شده است، نشان داد که در افرادی که در معرض خطر بالای دچار شدن به بیماری شدید کووید-۱۹ هستند، تجویز فلووکسامین می‌تواند احتمال بستری شدن یا نیاز به زیر نظر گرفتن طولانی مدت بیمار را کاهش دهد.

این داروی ارزان‌قیمت که دوره درمانی ۱۰ روزه با آن فقط ۴ دلار هزینه دارد، می‌تواند به بیماران به خصوص برای کشورهای کمتر ثروتمند کمک کند.

این بررسی حدود ۱۵۰۰ بیمار را در برزیل پیگیری کرد که به آنها فلووکسامین یا دارونما داده شده بود. پژوهشگران دریافتند که این دارو احتمال بستری شدن یا نیاز به زیر نظر گرفتن طولانی‌مدت پزشکی به علت کووید-۱۹ را تا یک سوم کاهش می‌دهد.

البته کارشناسان می‌گویند هنوز پرسش‌هایی درباره اینکه دوز مناسب این دارو برای درمان کووید-۱۹ چقدر است، باید پاسخ داده شد، چرا که برخی از بیماران در این بررسی به علت عوارض جانبی آن نتوانستند آن را تحمل کنند و مصرف آن را متوقف کردند.

اما در میان بیمارانی که دوره درمانی با این دارو را تکمیل کردند، نیاز به بستری شدن به میزان حتی بیشتر یعنی تا دو سوم کاهش پیدا کرد. این دارو همچنین احتمال مرگ مربوط به کووید را هم کاهش داد.

در گروهی که دارونما دریافت می‌کردند، ۱۲ نفر به علت کووید درگذشتند، در حالیکه در گروه دریافت‌کننده فلووکسامین فقط یک نفر فوت کرد.

هنوز روشن نیست این دارو در افرادی که واکسینه شده‌اند،‌ چه تاثیری خواهد گذاشت، چرا که اکثریت بیماران در این بررسی واکسینه نشده بودند. 

کد خبر 634572 برچسب‌ها كروناويروس دارو

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس دارو بستری شدن کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیدرضا مظهری افزود: نسخه پیچی و فروش دارو همچنان تحت کنترل مسئول فنی داروخانه ها است و فقط حمل دارو با ابلاغ این آئین نامه با استفاده از سکوهای اینترنتی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آئین نامه با رعایت اصول حفظ سلامت بیماران، موجب سهولت دسترسی بیماران به داروهای مورد نیاز می‌شود.

مظهری افزود: توزیع دارو بر بستر اینترنت به زودی به صورت آزمایشی در چند شهر با دستور وزیر بهداشت آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه در سراسر کشور پوشش داده می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت گفت: بیماران با استفاده از سکوهای اینترنتی برای انتخاب نزدیک‌ترین داروخانه به محل سکونت می‌توانند داروی خود را سریع‌تر دریافت کنند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • کشف ۴ میلیارد تومان داروی غیرمجاز و تاریخ گذشته در پردیس
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • داروی ایرانی بهتر است یا داروی خارجی؟