Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در شبکه ملی اطلاعات سرویس‌های پرسرعت و مطمئن داخلی به مردم ارائه خدمت خواهند کرد، گفت: شبکه ملی اطلاعات به هیچ وجه به معنای قطع دسترسی به شبکه جهانی و مسدودسازی نیست.

عیسی زارع پور روز پنجشنبه در حاشیه سفر به شهر مقدس قم در جمع خبرنگاران، افزود: شبکه ملی اطلاعات تا افق زمانی ۱۴۰۴ راه اندازی خواهد شد و آرایش تمام وزارت ارتباطات و فناوری اطاعات بر تحقق سریع این شبکه معطوف و برای این منظور شورای راهبری شبکه ملی اطلاعات تشکیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای شبکه سوخت رسانی کشور، گفت: این مشکل در کمترین زمان ممکن حل شد و شرایط به وضعیت عادی بازگشت؛ اگر شبکه ملی پرسرعت با مدیریت داخلی ایجاد شود زیرساخت های کشور در برابر حملات بیرونی بهتر مراقبت و پشتیبانی می شود.

وی خاطرنشان کرد: اپراتور کودک و نوجوان با دسترسی های خاص در دست اقدام است و در چند ماه آینده یک فضای سالم و ایمن برای کودکان طراحی خواهد شد تا خانواده ها بتوانند از این ظرفیت ها استفاده کنند.

زارع پور گفت: هم اکنون محتوا و سایت های مفید، سالم و ایمن جهت کودکان و نوجوانان ایجاد شده و خانواده ها در صورت تمایل می توانند کودکان را از این طریق به فضای مجازی متصل کنند.

وی ابراز داشت: همچنین نرم افزارهای کنترل نیز مانند سایر کشورهای دنیا برای محافظت کودکان در برابر آسیب های اجتماعی در قالب این طرح در اختیار پدر و مادرها قرار خواهد گرفت تا این افراد کمترین ضربه را از این فضا ببینند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ما فضای مجازی را فرصت می بینیم که باید در کنار استفاده از ظرفیت های آن، آسیب های موجود را هم تدبیر کنیم.

وی بیان کرد: در قالب این سفر و دیدار با علمای حوزه های علمیه و مراجع تقلید برنامه های وزارتخانه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تبیین شد و نقطه نظرات، دغدغه و و نگرانی های بزرگان حوزه در این مسائل مورد بحث قرار گرفت و برنامه های دولت جهت رفع این نگرانی ها بیان شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در  سفر به قم با آیات علوی گرگانی،نوری همدانی و مکارم شیرازی از مراجع تقلید و اعرافی مدیر حوزه های علمیه، سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و اعضای کمیسیون سیاسی اجتماعی دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفت و گو می کند.//ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ارتباطات و فناوری اطلاعات شبکه ملی اطلاعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت

مدیرکل ارتباطات وفناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان تا پایان سال به اینترنت پرسرعت متصل خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، قاسم جلیلی‌نژاد، امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها در خصوص مشکلات ارتباطی روستاها اظهار کرد: توسعه اینترنت روستایی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است و در این راستا تا پایان سال تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود.

وی ضمن تشریح وضعیت توسعه ارتباطات روستایی آذربایجان‌غربی افزود: تلاش می‌کنیم تا پایان سال‌جاری با پوشش اینترنت ۲۶۰ روستای باقیمانده، پوشش تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به اتمام برسانیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: هرچند برخی نقاط کم‌پوشش یا کم‌کیفیت باقی خواهد ماند که مشکل آن‌ها را نیز با احداث سایت‌های جدید رفع خواهیم کرد.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اتصال بیش از ۴۳۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت در دولت سیزدهم تصریح کرد: زیرساخت‌های ارتباطی ارائه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله دستاوردهای مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای توسعه دولت هوشمند و ایجاد بسترهای ارتباطی برای مناطق محروم است.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش تأمین انتقال و برق سایت‌ها و کوهستانی بودن استان آذربایجان‌غربی از عوامل مهم اتصال نداشتن مابقی روستاها به شبکه ملی اطلاعات است که با رفع مغایرت‌ها و شناسایی موانع موجود تا پایان سال ۱۴۰۳، تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از نعمت اینترنت پرسرعت بهره‌مند خواهند شد.

کد خبر 751335

دیگر خبرها

  • فناوری قدرت ساز و ثروت ساز است
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۷ شهر استان قم فردا تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند
  • ایجاد شهرک مسکونی نخبگان در کلاس جهانی
  • بروزرسانی تجهیزات آزمایشگاهی با کمک اپرتورهای ارتباطی
  • کاهش وابستگی شهرداری قم به محصولات غیر بومی با همکاری استارتاپ‌ها
  • ۶ شاخص کلیدی برای سنجش اکوسیستم‌های نوآوری
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • رویداد بین‌المللی «فارِس اواردز» برگزار می‌شود