Web Analytics Made Easy - Statcounter

فریدون محمدی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه  توانمندی ها و دستاوردهای گردشگری استان های قزوین و البرز که در پارک ملی ایران کوچک در جهانشهر کرج برپا شده است ، در گفت وگو با ایرنا افزود: بستر برای مشارکت تشکل های مردم نهاد، تعاونی ها و اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان البرز در بخش گردشگری و صنایع دستی استان  فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی های گردشگری و صنایع دستی البرز و قزوین با مشارکت فعال اتاق های  بازرگانی این استان ها برپا شده است، گفت :  نتایج حاصل از کار این مجموعه ها نشان داد که بخش گردشگری و صنایع دستی ظرفیت بزرگی برای جذب  مشارکت تمام تشکل های مردم نهاد و دستگاه های اجرایی ، فرهنگی و اداری دارد.

محمدی با اشاره به شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در نمایشگاه بیان داشت: برپایی این نمایشگاه با استقبال کم نظیر مردم همراه شده و به جاذبه ارزشمندی تبدیل شده که البته رعایت پروتکل های بهداشتی در اولویت برنامه کاری این نمایشگاه است.

وی افزود: مکان نمایشگاه که خود دارای نمادها و صحنه های ارزشمند هنری از اقوام ایرانی است بر جذابیت آن افزوده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به اینکه ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی استان فراوان و متکثر است، افزود: رونق بخشی به گردشگری و صنایع دستی البرز به شکوفایی اقتصاد کلان و استان کمک خواهد کرد.

محمدی با قدردانی از همکاری اتاق های بازرگانی البرز و قزوین و اداره کل میراث فرهنگی قزوین ، شهرداری کرج و جهاد دانشگاهی البرز در ساماندهی غرفه های نمایشگاه توانمندی های گردشگری ۲ استان البرز و قزوین گفت : اداره کل میراث فرهنگی البرز تمام توان خود را بر جذب مشارکت های همگانی برای رونق بخشی به گردشگری و صنایع دستی استان به کار گرفته است.

وی تاکید کرد: پس از افول ویروس کرونا، تعداد زیادی نمایشگاه و جشنواره گردشگری و صنایع دستی در استان البرز برپا می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه نقش خبرگزاری جمهوری اسلامی  مرکز البرز در معرفی جاذبه ها و کمک به حل مشکلات آثار تاریخی و صنایع دستی استان تاثیرگذار بوده است، گفت : به طور قطع  اطلاع رسانی توسط رسانه ها می تواند گردشگری و صنایع دستی را به شکوفایی برساند.

محمدی تاکید کرد که باید از همه ظرفیت ها برای توسعه گردشگری و صنایع دستی استفاده کنیم تا بتوانیم ضمن جذب گردشگران داخلی و خارجی ، اقتصاد ملی را یاری رسانیم.

نمایشگاه توانمندی های صنایع دستی و گردشگری استان های قزوین و البرز از پنجم  تا هفتم آبان ماه در پارک ملی ایران کوچک در کرج فعال است.

در این نمایشگاه بیش از ۶۰ هنرمند استان های قزوین و البرز آثار خود را به نمایش گذاشته اند ضمن آنکه اقوام ایرانی ساکن در البرز با پخت غذاهای محلی و سوغات مناطق مختلف کشور

جلوه های خاصی به نمایشگاه بخشیده اند.

عزیزاله شهبازی استاندار البرز و جمعی از مسوولان استانی روز پنجشنبه از این نمایشگاه بازدید کردند.

استان البرز دارای بیش از پنج هزار هنرمند در ۷۲ رشته صنایع دستی است.

این استان با برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی منحصر به فرد مانند جاده گردشگری کرج – چالوس ، سدهای کرج وطالقان ، باغ های زیبا ، بناهای تاریخی مانند کاخ های مروارید، سلیمانیه و تپه ۹ هزار ساله ازبکی یکی از مناطق گردشگری کشور محسوب می شود.

سالانه بیش از ۳۰۰ میلیون تردد خودرویی در جاده های البرز انجام می شود که نقش موثری در توسعه گردشگری این استان دارد.

برچسب‌ها گردشگری اتاق بازرگانی ایران کرج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری اتاق بازرگانی ایران کرج گردشگری اتاق بازرگانی ایران کرج گردشگری و صنایع دستی استان میراث فرهنگی استان البرز توانمندی ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است

جام جم آنلاین اصفهان؛ محمد اسماعیل زاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد:در سال گذشته نیز برخی پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال تکمیل شد و به بهره‌برداری رسید.
وی افزود:  ساخت پارک‌های محلی، احداث میدان «نماز» و یادمان شهید گمنام، اصلاح هندسی برخی معابر، لکه‌گیری و آسفالت و بهسازی شماری از مسیرها از جمله این طرح‌هاست.
شهردار محمدآباد تصریح کرد:بهره برداری از پارک کوهستانی، اصلاح و تعبیه روشنایی میدان ورودی شهر از سمت اصفهان، احداث میدان خروجی شهر به سمت شهرضا و تکمیل آزادسازی برخی خیابان‌ها از جمله دیگر پروژه‌های مورد اشاره محسوب می‌شود. 
وی اضافه کرد: مرمت آثار تاریخی و گردشگری، تکمیل پد(محل استقرار و پرواز) بالگرد و تکمیل استخر ذخیره آب‌های سطحی از جمله پروژه‌هایی دیگری است که برای آن برنامه‌ریزی کرده‌ایم. 
اسماعیل زاده با بیان اینکه سومین نمایشگاه گردشگری، صنایع دستی و مشاغل خانگی را در ارگ تاریخی این شهر افتتاح کردیم، گفت: بالغ بر ۳۰ غرفه از برخی شهرهای استان‌ اصفهان و مناطق دیگر مانند آذربایجان شرقی و کرمان در این نمایشگاه حضور دارند. 
وی با اشاره به اینکه گردشگری از جمله مباحث با اهمیت این خطه به شمار می‌رود، خاطرنشان کرد: هرچه بتوانیم زیرساخت‌های مرتبط با این صنعت را ارتقا بخشیم می‌توانیم محمدآباد را به خطه‌ای مسافرپذیر تبدیل کنیم. 
اسماعیل‌زاده گفت: نمایشگاه نامبرده از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته است و امیدواریم این روند رو به رشد در سال‌های آینده نیز تداوم یابد. 
وی اضافه کرد: شهر محمدآباد و به طور کلی شهرستان جرقویه از منابع طبیعی و محیط زیست زیبا و بکر سود می‌برد و بی‌شک گردشگری طبیعی بویژه با توجه به مجاورت آن با پارک ملی کلاه قاضی قابلیت پیشرفت دارد.

/* هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

دیگر خبرها

  • معرفی دو زنجیره ارزش گردشگری خراسان رضوی در نمایشگاه صادراتی تهران
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری در دولت سیزدهم ۱۸ برابر شد
  • حضور ۲ هزار بازرگان خارجی و ۸۰ کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی فارس در اکسپو تهران
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است