Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:24:47 GMT

لزوم تعیین تکلیف سریع اموال‌های توقیف شده خوزستان

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۱۰۵۱

لزوم تعیین تکلیف سریع اموال‌های توقیف شده خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حجت‌الاسلام حسن درویشیان در بازدید از چند انبار تملیکی در اهواز و شهرستان کارون، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که درباره انبارهای تملیکی وجود دارد این است که اولا انبارهایی که ما دیدیم و مشابه آن‌ها در جاهای دیگر هم هست، اجاره‌ای هستند و دوم اینکه نامرتب و نامنظم هستند، هر چند اموال کدگذاری شده‌اند اما بنظر می‌رسد همین طرز چینش اموال قاچاق در این انبارها باعث از بین رفتن‌شان خسارت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نکته دیگر این است که گفته شد بسیاری از این اموال از چند ماه تا ۵ سال پرونده‌هایشان تعیین تکلیف نشده که این یک اشکال جدی است که ما گفتیم در اسرع وقت تعیین تکلیف شود مخصوصا کالاهایی که مانند مواد غذایی و کالای خانگی در معرض فاسد شدن هستند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تعداد زیادی موتور سیکلت در این انبارها دیدیم که سال‌ها اینجا بوده‌اند و میلیاردها تومان پولشان است و باید تعیین تکلیف شوند. بسیاری لوازم خانگی نیز اینجا هست که مورد نیاز کشور هستند.

وی ادامه داد: مجموعا هم اموال باید ساماندهی شوند و هم به انبارها توجه بیشتری شود.

درویشیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا امکان ورود مستقیم کالاهای توقیفی همچون کولر به بازارهای استان با توجه به نیاز مردم خوزستان وجود دارد یا خیر، عنوان کرد: باید برای پرونده‌‌های آن‌ها رای قطعی صادر شود و از طریق سامانه‌ای که پیش‌بینی شده به مزایده گذاشته شود و هر کس مبلغ بالاتری پیشنهاد داد، به او واگذار شود اما اینکه در بازارهای استان مستقیما عرضه شود، باید در مراجع ذی ربط در خصوصش تصمیم‌گیری شود. در یکی از پرونده‌های معروف که حدود ۱۸ هزار کولر گازی در یکی از انبارها توقیف شده، رای پرونده صادر شد اما مالک کالا اعتراض زده که هنوز رای تجدید نظر صادر نشده و باید هر چه زودتر به آن رسیدگی و تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: خوزستان توقیف اهواز سازمان بازرسی تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در دیدار رئیس قوه قضائیه با خانواده‌ها و پرسنل دادگستری هرمزگان اظهار کرد: از رئیس قوه قضائیه بابت دستور و موافقت با برگزاری همایش خانواده دستگاه قضائی استان هرمزگان که در نوع خود کم‌سابقه است قدردانی می‌کنم.

وی در ادامه به ارائه بخشی از عملکرد مجموعه قضائی استان هرمزگان پرداخت و گفت: ورود به موقع مجموعه قضائی استان هرمزگان به موضوع عدالت اجتماعی و اجرای صحیح قوانین باعث شده که تنها طی دو سال اخیر ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با انتقال پرونده‌های مالیاتی شرکت‌های بزرگ، به عنوان عوارض و سهم، به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شود.

قهرمانی افزود: پس از دستورات رئیس قوه قضائیه در خصوص رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه، امروز با افتخار اعلام می‌کنیم که در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مجموعه قضائی استان هرمزگان، هیچ ایرانی بدون شناسنامه‌ای در این استان وجود ندارد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین از فروش پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان کالای متروکه و تعیین تکلیف چهار هزار و ۲۰۰ پرونده متروکه شامل ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر در نتیجه اقدامات و پیگیری‌های قضائی صورت گرفته طی دو سال اخیر خبر داد.

قهرمانی در ادامه، فروش ۲۲ هزار دستگاه وسیله نقلیه موجود در پارکینگ‌های راهور به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد تومان که در نتیجه اقدامات دستگاه قضائی استان هرمزگان صورت گرفته است را انقلابی در حوزه امانتداری نسبت به اموال مردم دانست.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه، از رفع تصرف از اراضی دولتی در ۴۷۳ فقره پرونده به میزان هزار و ۶۳۴ هکتار و به ارزش ۹ هزار میلیارد تومان، حدنگاری صددرصدی اراضی ملی و ۶۷ درصدی اراضی کشاورزی استان هرمزگان و همچنین صدور ۹۰ تا صد در صد اسناد حریم دریا، شهرک‌های صنعتی و جنگل‌های مانگرو خبر داد.

گفتنی است در این مراسم، نمایندگان قضات، بانوان کارمند، کارکنان اداری، همسرانِ معلم کارکنان قضائی و شوراهای حل اختلاف دستگاه قضائی استان هرمزگان، به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

همچنین در جریان این مراسم به مناسبت سالروز شهادت شهید مطهری و روز معلم، با حضور رئیس قوه قضائیه از ۱۰۰ تن از همسران معلم کارکنان قضائی استان هرمزگان، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6094870

دیگر خبرها

  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • اولتیماتوم ۱۸ ماهه برای تعیین‌تکلیف شبکه فاضلاب بندرعباس
  • تعیین تکلیف پساب یزد
  • خودروهای توقیفی تعیین تکلیف شود
  • رئیس قوه قضائیه: پرونده‌های اموال تملیکی تعیین تکلیف شود
  • سرعت رسیدگی به پرونده‌های اموال تملیکی در تعزیرات افزایش یابد
  • تعیین تکلیف ۱۰ هزار و ۶۰۰ کانتینر کالای متروکه در هرمزگان
  • تعیین تکلیف طرح ساماندهی به مجلس دوازدهم موکول شد؟
  • لزوم توجه جدی دادستان‌ها به عملکرد حوزه‌های تحت امر/ اهمیت رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود