Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:26:15 GMT

قول‌های سرپرست معاونت هنری برای حمایت از موسیقی

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۱۱۴۶

قول‌های سرپرست معاونت هنری برای حمایت از موسیقی

سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صحبتی با ایسنا از برنامه‌هایی که برای حمایت از موسیقی در نظر دارد گفت.

در مصاحبه‌ای با محمود شالویی ـ سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ تصمیم گرفتیم از او درباره سیاست‌های کوتاه مدتی که برای حمایت از هنرمندان موسیقی نواحی با توجه به آسیب‌های این قشر در دوران شیوع کرونا در نظر گرفته‌اند بپرسیم که البته او صحبت خود را به برگزاری کنسرت‌ها اختصاص داده و این‌گونه پاسخ داد: چهاردهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی در کرمان دو هفته گذشته به پایان رسید که در این دوره شاهد حضور بیش از ۷۰ هنرمند موسیقی نواحی از نقاط مختلف کشور بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر نشان می‌دهد که اکنون در دوران کرونا به مرور به مقطعی می‌رسیم که چراغ کنسرت‌های حضوری موسیقی روشن و امکان حضور مخاطبان فراهم می‌شود.

او ادامه داد: امیدواریم با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برای ایجاد شرایط مطلوب سالن‌ها جهت میزبانی مخاطبان و واکسیناسیونی که به صورت عمومی و پرشتاب انجام می‌گیرد به زودی شاهد برگزاری کنسرت‌های زنده باشیم.

همچنین این مسئله را با او عنوان کردیم که ساخت سالن‌هایی چون سال «دهلوی» با هدف تمرین و ضبط صورت می‌پذیرد اما بعضا در سالن‌های تمرین رودکی شاهد برگزاری کنسرت بوده‌ایم که این امر با نقد رو به رو می‌شده است. با توجه به این مسائل چه تدابیری برای ساخت سالن‌های مناسب برای برگزاری کنسرت در نظر گرفته شده است؟

پاسخ داد: سالن «دهلوی» که افتتاح شد، یکی از ابتکارات مهمی است که دولت برای تکمیل و انجام آن اصرار و اهتمام داشته است. سیاست دولت این است که بتواند توزیع مناسب و عادلانه امکانات فرهنگی و هنری را در سراسر کشور داشته باشد. امیدواریم بتوانیم متناسب با نیاز جامعه و به اندازه مقدورات بودجه‌ای و حمایت‌هایی که خوشبختانه در دستور کار دولت قرار گرفته و اتفاقا آقای رئیس جمهور نیز فرموده‌اند مسائل فرهنگی جزو اولویت‌های ما است و آن را در کنار معیشت و اشتغال مردم جزو اولویت‌های می‌دانیم، تجهیزات موثر و کافی را فراهم کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمود شالویی سرپرست معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي سالن دهلوی بنیاد فرهنگی هنری رودکی چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی برگزاری کنسرت زنده سيدابراهيم رئيسي برگزاری کنسرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند

به گزارش خبرنگار مهر، گروه موسیقی آوا به خوانندگی برادران سعیدی در تاریخ ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ به مناسبت هفته اصفهان در هنرسرای خورشید و در قالب کنسرت به روی صحنه می‌رود.

در این برنامه که به همت دفتر موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، امیرمهدی مقدم: عود، سیاوش عابدزاده: تار، امیر محمدرضایی: کمانچه، همایون سبزواری: گیتار بیس، معین طاهری: پیانو، پویان جمشیدی: دف و سازهای کوبه ای، ایمان بهلول: تنبک و سازهای کوبه ای، علیرضا فاتحی: ادوات کوبه ای، آواز برادران سعیدی را همراهی خواهند کرد.
تنظیم قطعات این کنسرت را نیز امیرمهدی مقدم برعهده دارد.

آخرین اثر منتشر شده برادران سعیدی قطعه «بوگو چیطو شد» بود که بر اساس لهجه اصفهانی بود. برادران سعیدی سابقه همکاری با علی رهبری، در پروژه بلبل‌های پارسی را در کارنامه خود دارند.

کد خبر 6090603

دیگر خبرها

  • کنسرت‌های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند
  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • معاون فنی مهمترین گمرک کشور منصوب شد
  • چرا پنج کنسرت در تهران لغو شد؟
  • وعده یک تهیه‌کننده برای از سرگیری کنسرت‌ها در خوزستان
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • «ایران‌ اکسپو» ۵ کنسرت تهران را لغو کرد
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود