Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@04:53:55 GMT

فرار گسترده نظامیان ائتلاف سعودی از مأرب یمن

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۱۲۳۸

فرار گسترده نظامیان ائتلاف سعودی از مأرب یمن

منابع یمنی از فرار گسترده شبه‌نظامیان وابسته به دولت مستعفی از مأرب در پی درخواست ارتش و کمیته‌های مردمی خبر دادند.

به گزارش مشرق، با ادامه پیشروی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به سمت شهر مأرب، منابع یمنی از فرار گسترده نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی به سمت شهرها و استان‌های همجوار خبر می‌دهند.

به نوشته وبگاه الخبر الیمنی، مواضع دولت منصور هادی در جنوب و غرب شهر مأرب در ۲۴ ساعت گذشته شاهد فرار تعداد زیادی از سربازها و افسران بود، به طوریکه تعدادی از مقرها کاملا خالی از نیرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرار نظامیان ائتلاف سعودی در استان مأرب در حالی است که «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای نظامی دولت صنعاء، دیروز در یک کنفرانس خبری از «افراد فریب‌خورده» در شهر مأرب خواست که هر چه سریعتر دست از جنگ بردارند تا مورد عفو قرار گیرند.

او تأکید کرد که نظامیان ائتلاف سعودی از این فرصت استفاده کنند که به مدت طولانی ادامه نخواهد داشت.

طی ماه‌های اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده ‌اند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز، از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و حامی آن ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان یمن ائتلاف سعودی جنگ یمن مارب دولت مستعفی یمن دولت منصور هادی عبدربه منصور هادی شبه نظامیان ائتلاف سعودی شهر مأرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملک سلمان را به بیمارستان بردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عربی ۲۱، منابع سعودی از انتقال سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربسان به بیمارستان ملک فیصل جده خبر دادند.

دیوان پادشاهی عربستان در بیانیه ای کوتاه اعلام کرد که ملک سلمان برای انجام آزمایش های معمولی به این بیمارستان منتقل شده است.

طبق بیانیه دیوان پادشاهی عربستان، ملک سلمان برای انجام معاینات معمولی که چند ساعت طول می‌کشد پذیرش شده است.

ملک سلمان سال ۲۰۱۵ پادشاه عربستان شد. پادشاه ۸۸ ساله عربستان در ماه مه ۲۰۲۲ نیز به منظور انجام معاینات پزشکی به بیمارستان منتقل شده بود. پادشاه عربستان سعودی سال‌هاست که به شدت بیمار است. پس از او قدرتمندترین مرد کشور همچنان محمد بن‌سلمان پسر پادشاه عربستان محسوب می‌شود.

خانواده سلطنتی عربستان به‌ندرت در مورد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور اظهار نظر می‌کنند. ملک سلمان در سال ۲۰۲۰ نیز برای برداشتن کیسه صفرا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

کد خبر 6087877

دیگر خبرها

  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست های ضداینترنت تجدیدنظر کنید/ مردم خوبی ها را ارج می نهند
  • آذری جهرمی به دولت رئیسی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدید نظر کنید
  • قدرت از غرب به شرق در حال انتقال است
  • فرار اسب‌های گارد سلطنتی انگلیس + فیلم
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • انتقاد نماینده ولی فقیه از دخالت نمایندگان مجلس در انتصابات
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات