Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از جماران اختلال در سامانه هوشمند سوخت، همچنان ادامه دارد و بسیاری از مردم در دو روز گذشته مجبور شده‌اند به جای استفاده از بنزین سهمیه‌ای، بنزین آزاد بزنند. اما حالا وزیر نفت گفته سهمیه بنزین جبرانی برای مردم در نظر گرفته‌اند تا مشکلات این مدت برطرف شود. میزان سهمیه بنزین چقدر است و کی واریز می‌شود؟

به نظر می‌رسد پیشنهاد تخصیص سهمیه بنزین جبرانی از طرف رئیس جمهور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم رئیسی سرزده به یکی از جایگاه‌های سوخت در تهران رفت تا شرایط را بررسی کند.

بعد از این بازدید، رئیسی با وزیر نفت هم دیداری داشت. پس از آن بود که جواد اوجی اعلام کرد با هماهنگی رئیس‌جمهور، سهمیه بنزین ویژه‌ای به منظور جبران این مدت برای مردم در نظر گرفته می‌شود.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد واریز سهمیه بنزین جبرانی در صورت تایید نهایی، با سهمیه بنزین آذر ماه واریز می‌شود.

یعنی در صورت تخصیص سهمیه بنزین جبرانی، یکم آذر ماه سهمیه بنزین ۶۰ لیتر نخواهد بود و میزان آن افزایش پیدا می‌کند.

اما گفته می‌شود احتمال واریز این سهمیه در آبان ماه ممکن نیست و دشواری‌هایی دارد که احتمالا با توجه به مشکلات سامانه سوخت، دولت ترجیح می‌دهد واریز این سهمیه را به ماه بعد موکول کند.

میزان سهمیه بنزین جبرانی

اما میزان سهمیه بنزین جبرانی چقدر است؟ هنوز تخصیص این یومیه تصویب نشده و میزان آن مشخص نیست.

سهمیه بنزین ماهانه خودروهای سواری ۶۰ لیتر در ماه است. پیش ازشیوع کرونا، دولت هر سال برای تعطیلات نوروز ۶۰ لیتر سهمیه مازاد اعلام می‌کرد. حالا به نظر می‌رسد که سهمیه جبرانی بنزین دولت باید در همین حدود باشد.

با توجه به اینکه گفته می‌شود سهمیه جبرانی بنزین احتمالا اول آذر ماه واریز می‌شود، پس احتمالا سهمیه بنزین آذر ماه باید بیش از ۶۰ لیتر باشد و احتمال واریز ۱۲۰ لیتر بنزین برای آذر ماه وجود دارد.

آنگونه که وزیر نفت قول داده طرف یکی دو روز آینده امکان استفاده از بنزین سهمیه‌ای فراهم می‌شود و مردم می‌توانند طبق روال گذشته بنزین سهمیه‌ای استفاده کنند

اما فعلا تعداد جایگاه‌هایی که دارای بنزین سهمیه‌ای هستند محدود است.برای مثال در تهران تنها چند پمپ بنزین، بنزین سهمیه‌ای دارند و بقیه جایگاه‌ها فقط بنزین آزاد دارند.

کد خبر 634581 برچسب‌ها سهمیه بنزین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سهمیه بنزین سهمیه بنزین جبرانی بنزین سهمیه ای آذر ماه ۶۰ لیتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ سلیمانی‌نژاد از افزایش حدود ۵ درصدی مصرف گاز در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۶۵ میلیون و ۲۳۷ هزار مترمکعب گاز طبیعی در استان زنجان مصرف شده بود.

وی افزود: مصرف گاز در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال قبل آن، بالغ بر ۱۵۲ میلیون و ۲۷۰ هزار مترمکعب افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ادامه داد: افزایش سالانه تعداد مشترکان گاز طبیعی و ورود مشترکان جدید به چرخه مصرفی از یک سو و بالا بودن الگوی مصرفی مشترکان از سوی دیگر موجب افزایش مصرف گاز در استان نسبت به سال گذشته شده است.

سلیمانی‌نژاد گفت: در یک سال گذشته بیش از ۲۰ هزار مشترک در بخش خانگی، بیش از ۳ هزار مشترک در بخش تجاری و ۲۱۶ مشترک در بخش صنعتی به تعداد مصرف کنندگان گاز طبیعی در استان افزوده، شده است.

وی تأمین ایمن و پایدار گاز مشترکان را از جمله برنامه‌های اصلی شرکت گاز استان زنجان برشمرد و افزود: شرکت گاز زنجان با تلاش شبانه‌روزی در راستای مدیریت پایداری شبکه گازرسانی به دنبال کسب رضایتمندی مصرف کنندگان گازطبیعی در استان است.

دیگر خبرها

  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها
  • متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • ۱۳ میلیون خودروی فرسوده روزانه ۶۳ میلیون لیتر سوخت مصرف می‌کنند
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان
  • انتقاد از واریز نشدن افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی