Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@23:41:51 GMT

ششم آبان و آخرین اخبار کرونایی استان ها

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۱۶۵۶

ششم آبان و آخرین اخبار کرونایی استان ها

به گزارش گروه استان ها به عنوان مثال رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار امروز از افزایش ابتلا به کرونا در غرب خراسان رضوی خبرداد.دکتر علیرضا مسلم با بیان اینکه هم اینک این شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا است، گفت: کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در هفته های گذشته از عوامل افزایش آمار مبتلایان به کرونا در حوزه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در صورت تداوم عادی‌انگاری شهروندان، خطر شیوع موج ششم کرونا دور از انتظار نخواهد بود.

دکتر محمد پهلوان دبیر کارگروه اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم امروز با بیان اینکه هر روز ۲۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های خراسان رضوی بسترمی شوند این هشدار را داد: روند افزایش تعداد بیماران سرپایی و همچنین افزایش بستری‌شدگان کرونایی در مشهد و خراسان رضوی اگر با همین منوال پیش برود تا ۱۰ روز آینده رنگ‌بندی کرونایی شهر مشهد تغییر کرده و نارنجی خواهد شد.
 

از مازندران هم این خبربه نقل از معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندرانی رسیده است که عادی انگاری ، آمار مبتلا به کرونا را در مازندران آنهم طی سه هفته گذشته ۲ برابر کرده است .

دکتر قاسم اویس روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حالی که میزان ابتلای قطعی و بستری به کووید ۱۹ در مازندران از ۲۰ شهریور تا ۱۱ مهر ۵۵۰ نفر بود ، در سه هفته گذشته با رشد بیشتر از ۲ برابری به یک هزار و ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد : در کنار بی‌توجهی ۶۵ درصد از مردم مازندران به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک در اماکن عمومی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، باتوجه به ناشناس بودن کرونا، نگران شیوع گونه جهش یافته دیگر این ویروس در استان هستیم.

یکی دیگر از خبرهای نگران کننده در این گیر و دار کرونا خبری به نقل از مدیر کل انتقال خون سیستان و بلوچستان است که نیاز فوری این استان به تمام گروه های خونی را اعلام کرده است .

دکتر سهیلا خسروی، به خبرنگار ایرنا گفته است که این استان در وضعیت بحرانی برای ذخیره خون قرار دارد و به تمام گروه های خونی به ویژه گروه خون منفی ، او مثبت و منفی نیاز دارد.

وی گفت: هم‌اینک مصرف روزانه سیستان و بلوچستان بین ۳۵۰ الی ۴۰۰ واحد خون است که متوسط در روز تولید استان ۱۷۰ واحد بوده و کمبودها از استان‌های معین تامین می‌شود که با توجه به شرایط کرونایی در کل کشور و کاهش ذخایر خونی امکان ارسال خون از سایر استان‌ها نیز با چالش جدی مواجه شده است.

ثبت پنجمین روز بدون فوتی و تداوم روند پایدار شیوع کرونا در اردبیل

البته درست است که خبرهای افزایش ابتلا به کرونا از گوشه و کنار کشور به گوش می رسد اما هستند مناطقی که خبرهای خوب کرونایی را هم دارند مثل اعلام ستاد مدیریت کرونای استان اردبیل،آمار جان‌باختگان کرونا در استان برای پنجمین بار طی ۲ ماه اخیر به صفر رسید و مجموع فوتی‌های پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در رقم ۲ هزار و ۵۱۸ نفر باقی ماند.

بر اساس این گزارش روند شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در روزهای اخیر به وضعیت پایدار رسیده ولی به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، در صورت کم توجهی شهروندان، شیوع موج ششم دور از انتظار نیست.

خبرهای امروز واکسیناسیون کشور

واکسن همچنان از خارج کشور وارد می شود کما اینکه امروز سی و دومین محموله واکسن سینوفارم وارد کشور شد. این را کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر روز پنجشنبه اعلام کرد.
 

البته نکته این است با وجود ورود محموله های واکسن ،کشور ممکن است با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توسط شماری از هموطنان وارد خیز ششم کرونا شود اما با این حال واکسیناسیون هموطنان علیه کووید ۱۹ همچنان به قوت خود باقی است که می توان به خبر تبریز به نقل از سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز اشاره کرد مبنی بر اینکه ۷۹درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان‌شرقی واکسینه شدند

همچنین "۴۳ درصد جمعیت واجد شرایط گلستان هر ۲ نوبت واکسن کرونا را تزریق کردند" یا "۸۳.۳ درصد جمعیت هدف شهرستان سامان شهرکرد علیه ویروس کرونا واکسینه شدند" و "تزریق نوبت دوم واکسن کرونا در کیش به مرز ۳۲ هزار دُز رسید" هم از دیگر خبرهای واکسیناسیون کشور و منتشر شده در خروجی ایرنا است .

اینکه به گفته رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۲۴۰ نفر در استان هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و همچنین ۴۶۲ هزار و ۴۵۶ دز واکسن کرونا در منطقه کاشان تزریق شده است از دیگر خبرهای با محوریت واکسیناسیون کشور است .

امروز همچنین خبرگزاری جمهوری اسلامی در البرز فیلمی را از طرح واکسیناسیون با تیتر " اجرای طرح واکسیناسیون در استان البرز" و لینک www.irna.ir/news/۸۴۵۲۰۳۸۹/ تهیه کرده است که برای دیدن آن می توانید اینجا را کلیک کنید.

تمام مددجویان زندان قزلحصار واکسینه شدند

اتفاقا خبری جالب توجه هم از کرج در خروجی ایرنا منتشر شد که به گفته اشکان کمالی مدیر ندامتگاه قزلحصار کرج، تمام مددجویان ندامتگاه قزلحصار کرج علیه کرونا آنهم در ۲ مرحله واکسینه شدند.

کمالی گفته است:زندانیان جدید الورود نیز چنانچه تاکنون برای واکسن اقدام نکرده باشند در داخل ندامتگاه تحت تزریق واکسیناسیون قرار می گیرند. همچنین تست های غربالگری به صورت روزانه در تمام بندهای ندامتگاه قزلحصار توسط کارکنان حوزه بهداشت و درمان انجام شده  و در صورت  مشاهده  موارد مشکوک  اقدامات درمانی انجام می شود.

فوتی های استان ها از کرونا:

اگر بخواهیم تیتر وار به خبرهای فوتی شماری از مناطق کشور اشاره کنیم می توانیم این اخبار را در خروجی ایرنا بخوانیم : "کرونا یک ایلامی دیگر را به کام مرگ کشاند"، "سه نفر دیگر در لرستان قربانی کرونا شدند""۱۹ نفر دیگر در آذربایجان‌غربی بر اثر ابتلا به کرونا فوت کردند"

همچنین متاسفانه "کرونا پنج خانواده دیگر را در استان همدان داغدار کرد""فوت سه بیماردر چهار محال و بختیاری "و" فوت سه تن دیگر در سیستان و بلوچستان" از دیگر خبرهای کرونایی کشور است .

اطلاعات در خصوص کرونا زیاد است . اگر بخواهیم از بستری ها بگوییم همین ۲ خبر بس که طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ۷۵بیمار کووید ۱۹ در بیمارستان‌های البرز و ۴۷
 مبتلای جدید به کرونا در خراسان شمالی بستری شدند.
و اما نماز جمعه در برخی مناطق کشور برگزار می شود که قرارا ست در ۲۶ شهر خراسان جنوبی اقامه شود .

۱۵۹ هموطن طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر کرونا فوت کردند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اساس اعلام هر روزی که از کرونا دارد امروز هم این خبر را اعلام کرد : ۱۵۹ بیمار کووید - ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲۵ هزار و ۸۷۵ نفر رسید. از دیروز تا امروز پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۴۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۷۷ نفر از آنها بستری شدند.

بر اساس این گزارش، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۸۹۹ هزار و ۵۰۹ نفر رسید.

براساس این گزارش همچنین تا کنون ۵۲ میلیون و ۵۹ هزار و ۲۳۷ نفر دُز اول، ۳۲ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر دُز دوم و ۸۰ هزار و ۳۴۳ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۸۴ میلیون و ۶۰۸ هزار و ۳۸۰ دُز رسید.در شبانه روز گذشته، یک میلیون و ۷۸ هزار و ۴۶۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

در حال حاضر ۲۲ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۱۲۸ شهر در وضعیت نارنجی، ۲۱۵ شهر در وضعیت زرد و ۸۳ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 واکسن کووید 19 پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 واکسن کووید 19 ویروس کرونا کووید 19 واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی واکسینه شدند واکسن کرونا استان ها کووید ۱۹ بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است

ایتنا - سازمان جهانی بهداشت گزارشی را منتشر کرده است که تأیید می‌کند بین همه‌گیری کووید-۱۹ و افزایش نرخ چاقی کودکان ارتباط وجود دارد.
بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، یافته‌های این مطالعه که روی ۵۰ هزار کودک در ۱۷ کشور اروپایی بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۳ انجام شده است نشان می‌دهد شیوع کرونا منجر به زمان شرکت کودکان در فعالیت بدنی، صرف زمان بیشتر پای صفحه نمایش‌های الکترونیکی و در نتیجه افزایش چاقی کودکان در سراسر اروپا شده است.

این سازمان می‌گوید این چاقی در پسران و دختران ۷ تا ۹ ساله شایع بوده است.

این مطالعه نشان داد که در طول مدت همه‌گیری و قرنطینه‌های ناشی از آن، بیش از یک سوم از کودکان (۳۶ درصد) زمان بیشتری را برای حضور آنلاین، انجام بازی‌های کامپیوتری، استفاده از رسانه‌های اجتماعی یا تماشای تلویزیون در روزهای هفته گذرانده‌اند.

۳۴ درصد از کودکان ۷ تا ۹ ساله نیز در روزهای شنبه و یکشنبه زمان این فعالیت‌های خود را افزایش دادند.

طبق یافته‌های منتشره، تقریباً یک سوم (۲۸ درصد) از کودکان به طور قابل توجهی زمان کمتری را در فعالیت‌های خارج از منزل در طول هفته و تقریباً یک چهارم (۲۳ درصد) زمان کمتری را در تعطیلات آخر هفته در خارج از منزل گذرانده‌اند.

با این حال همه نتایج این تحقیق تلخ نیست. برخی از جنبه‌های مثبت همه‌گیری کووید-۱۹ این بوده که تقریباً یک سوم (۳۰٪) خانواده‌ها افزایش در تهیه غذاهای خانگی را گزارش کردند. امری که نشان از مصرف غذاهای سالم‌تر به جای غذاهای فرآوری شده و حاوی درصد بیشتری نمک و شکر بوده است.

 

۲۹ درصد از پاسخ دهندگان گفته‌اند که به عنوان یک خانواده با هم غذا می‌خورده‌اند و ۲۶ درصد نیز گفته‌اند هم‌اکنون نیز به برخی عادات شکل‌گرفته در طول همه‌گیری از جمله آشپزی و پختن غذا با فرزندان خود ادامه می‌دهند.

دکتر کرملین ویکراماسینگ، مشاور منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در امور تغذیه، فعالیت بدنی و چاقی، در این باره گفت: «چشم‌اندازی که این گزارش ترسیم می‌کند بسیار ظریف است؛ در برخی کشورها تغییرات مثبتی رخ داده است مانند اینکه خانواده‌ها بیشتر با هم غذا می‌خورند، اما یافته‌های نگران‌کننده‌ای نیز وجود دارد از جمله افزایش عادات غذایی ناسالم و زمان بی‌تحرکی.»

وی اضافه کرد: «ما نمی‌توانیم این روندها را نادیده بگیریم. امیدوارم این گزارش زنگ خطری را به صدا درآورد و ما را وادار به انجام اقدامات فوری برای بهبود الگوهای تغذیه و فعالیت بدنی کند.»

دکتر آنا ریتو، رئیس مرکز همکاری سازمان بهداشت جهانی برای تغذیه و چاقی کودکان، نیز گفت: «این مطالعه و یافته‌های آن اولین دیدگاه در نوع خود را از پیامدهای جسمی و روانی همه‌گیری برای کودکان مدرسه‌ای با تمرکز بر بیماری طولانی‌مدت و پرخطر چاقی به ما می‌دهد.»

وی که در تهیه این گزارش مشارکت داشته است اضافه کرد: «اطلاع‌رسانی به کشورهای عضو درباره شواهد ملموس از پیامدهای مشکل‌ساز تغییرات رفتاری مبتنی بر بیماری همه‌گیر جهانی، ما را قادر می‌سازد تا با استراتژی بهتر و همدلی بیشتری برای بحران‌های بهداشتی آینده آماده شویم.»

پیش از این نیز گزارش شده بود که کووید-۱۹ با تاخیر رشد در کودکان صفر تا ۵ ساله مرتبط است.

دیگر خبرها

  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • متولدین این ماه‌ها از بقیه بااستعدادترند!
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد