Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الیوم السابع، کاخ ریاست‌ جمهوری فرانسه (کاخ الیزه) در بیانیه‌ای از اولین تماس «امانوئل مکرون» رئیس‌ جمهور این کشور با «اسکات موریس» نخست‌ وزیر استرالیا بعد از بحران زیردریایی‌ها که یک ماه پیش اتفاق افتاده بود، خبر داد.

در این بیانیه آمده است: مکرون بار دیگر در این تماس تلفنی تاکید کرد که بعد از خروج کانبرا از قرارداد ساخت زیردریایی برای استرالیا توسط پاریس و امضای یک توافق جدید با آمریکا، روابط پاریس و کانبرا تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مکرون در ادامه گفت: «اکنون این بر عهده دولت استرالیاست که اقدامات مشخصی را پیشنهاد کند که بتواند اراده مقامات استرالیا را برای بازتعریف پایه‌های روابط ما و پیگیری اقدامات مشترک در منطقه هند و اقیانوس آرام نشان دهد.»

الیزه تاکید کرد به وضعیت شرکت‌های فرانسوی و پیمانکاران فرعی آنها از جمله شرکت‌های استرالیایی که تحت تاثیر این تصمیم قرار گرفته‌اند، توجه جدی خواهد شد.

استرالیا در سال ۲۰۱۶ قراردادی را برای خرید زیردریایی‌های فرانسوی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار استرالیا (۳۶.۵ میلیارد دلار) امضا کرد. اما ماه گذشته از امضای توافقنامه امنیتی با آمریکا و انگلیس به نام «آکوس» برای تامین زیردریایی‌های هسته‌ای استرالیا (به جای قراردادزیردریایی فرانسوی) و همچنین برای تقویت حضور نظامی این کشور در اقیانوس آرام خبر داد.

فرانسه در آن زمان سفیران خود از استرالیا و آمریکا را به نشانه اعتراض فراخواند و ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه این اقدام را خنجر از پشت ارزیابی و اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌ جمهور آمریکا مانند «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور سابق این کشور عمل می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زیردریایی هسته ای اتحادیه اروپا فرانسه و استرالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا

صدها نفر در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه امروز در یکی از دانشگاه‌های مطرح استرالیا تجمع کردند و خواستار تحریم و لغو سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مرتبط با این رژیم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری استریتس تایمز، فعالان حامی فلسطین هفته گذشته اردوگاهی را در دانشگاه سیدنی، یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات آموزش عالی استرالیا، برپا کردند؛ این جنبش‌ها الهام گرفته از اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا است.

اردوگاه‌های مشابهی نیز در دانشگاه‌های ملبورن، کانبرا و دیگر شهرهای استرالیا برپا شده‌اند.

تظاهرات در استرالیا با حضور اندک نیروهای پلیس، به شکل صلح‌آمیز برگزار شده، این درحالی است که بر اساس آمار تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.

امروز، جمعیت بیش از ۳۰۰ نفری معترضان از دانشگاه سیدنی خواستار تحریم و قطع سرمایه گذاری در شرکت‌های مرتبط با اسرائیل شدند، و در تظاهرات خود درخواست دانشجویان آمریکا، کانادا و فرانسه را تکرار کردند.

مارک اسکات معاون دانشگاه سیدنی روز گذشته به رسانه‌های محلی گفت که اردوگاه حامی فلسطین می‌تواند در محوطه دانشگاه بماند زیرا خشونتی که در آمریکا دیده شده، در این کشور وجود نداشته است، در حالی که چندین خودرو پلیس در ورودی دانشگاه پارک شده بودند، هیچ نیروی پلیسی در این اعتراضات حضور نداشت.

استرالیا به شکل فزاینده‌ای از اعمال رژیم اسرائیل در غزه انتقاد می‌کند؛ یک امدادگر استرالیایی نیز در حملات ماه آوریل رژیم صهیونیستی جان باخت.

معترضان حامی فلسطین گفته‌اند که دولت این کشور به اندازه کافی برای صلح تلاش نکرده است و مردم شعارهایی علیه آنتونی آلبانیز نخست وزیر استرالیا و دولتش سر دادند.

کد خبر 750331

دیگر خبرها

  • آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت؛ این وسیله غول‌پیکر کف دریا می‌خوابد! | تصویر
  • به تنهایی قادر به رقابت با حضور فزاینده چین دراقیانوس آرام نیستیم
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • نماهنگ/شریک جرم
  • اولمرت، نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی: اسرائیل از جنگ غزه پیروز بیرون نخواهد آمد/ تهاجم به رفح تظاهرات در دانشگاه‌های آمریکا و سراسر جهان را تشدید می‌کند
  • (تصویر) آمریکا پهپاد زیردریایی ساخت
  • ادامه حمایت دانشجویان آلمانی و فرانسوی از مردم فلسطین
  • اعتراض و تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه‌های استرالیا
  • نویسنده اسرائیلی: پیروزی در رفح در انتظار ما نیست/ نتانیاهو از ترس فلج شده است
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند