Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-02@03:00:24 GMT

۶۰درصد پیش‌ بینی های بورسی درست بود

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۱۹۱۸

۶۰درصد پیش‌ بینی های بورسی درست بود

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، روز جمعه هفته‌‌ گذشته، نظرسنجی از ۱۰ کارشناس بازار سرمایه با موضوع پیش‌بینی بازدهی شاخص کل بورس و روند بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت انجام شد. سوال زیر به طور مشترک از کارشناسان پرسیده شد.

روند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل در هفته آتی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثبت. افزایشی

۲. بدون تغییر چشمگیر (کمتر از ۱ درصد)

۳. منفی. کاهشی

طبق نتیجه نظرسنجی ۴۰ درصد از کارشناسان اعتقاد به مثبت شدن شاخص کل (گزینه اول) داشتند. ۳۰ درصد دیگر معتقد بودند که این شاخص در هفته‌ای که گذشت تغییر چشمگیری نخواهد داشت (گزینه دوم) و در نهایت ۳۰ درصد باقیمانده کارشناسان نظر به ریزشی بودن شاخص کل داشتند. نتیجه این نظرسنجی در تصویر زیر و مشروح نظرات کارشناسان از طریق لینک زیر قابل دسترسی است.

شاخص کل ۲.۹ درصد افت کرد

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، چهارشنبه ۲۸ مهر ماه شاخص کل بورس بر روی تراز یک میلیون و ۴۳۶ هزار واحد کار خود را به پایان رساند.

با گذشت یک هفته شامل ۴ روز معاملاتی از تاریخ ۱ تا ۶ آبان ماه، در پایان معاملات روز چهارشنبه ۵ آبان ماه، شاخص کل بورس در پله یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

حالا با بررسی نتایج نظرسنجی می‌توان گفت ۳۰ درصد از کارشناسان به درستی و با دقت تمام نزولی بودن بازار در هفته‌ای که گذشت را درست پیش‌بینی کردند. از جهت دیگر نیز ۳۰ درصد کارشناسان رای به عدم تغییر چشمگیر در بازار داده بودند. گزینه ای که اگر آن را به عدم رشد بازار تفسیر کنیم، می‌توان نتیجه گرفت ۶۰ درصد کارشناسان اعتقاد به عدم صعود بازار داشتند که نظر غالب بوده و در پایان هفته و با مشخص شدن جهت بازار به اثبات رسیده است.

پربیننده ترین چه سهمی را بخریم و چه سهمی را بفروشیم؟ / چند توصیه به سهامداران بورسی اظهارات هامونی کذب است / نمک روی زخم سهامداران حقیقی نپاشید نامه انتقادآمیز عشقی به وزیر صمت / قیمت‌ گذاری دستوری اعتراض رییس سازمان بورس را برانگیخت + متن نامه ارزش سهام عدالت من (۵ آبان ماه) دولت از کجا پول آورد؟ پشت‌پرده فروش اوراق بدهی در بورس

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بازار سرمایه شاخص کل ۳۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۱۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص

بازار سرمایه با توجه به افت ارزش معاملات فعلا در وضعیت رکودی به سر می برد و در این روز ها رشد خاصی را تجربه نمی کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را کاملا متعادل آغاز کرد، به طوری که به نظر می رسد فعلا نه انگیزه ای برای صعود دارد و نه آنقدر فروشنده در بازار حضور دارند تا بتوانند شاخص کل را منفی کنند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 4 هزار واحدی به 2 میلیون و 264 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن نیز با رشدی جزئی واحدی به ارتفاع 750 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «کچاد» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «حسیتا» و «ودی» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «شستا»، «ذوب» و «فملی» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «فن افزار»، «فزر» و «کرومیت» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 12 اردیبهشت ماه 1402، مبلغ 3 هزار میلیارد و 800 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 246 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

دیگر نکته ای که در معاملات امروز بازار سرمایه به چشم می خورد، بازگشایی منفی صندوق های طلا با توجه به افت نرخ ارز در بازار غیر رسمی و همچنین نزول انس جهانی بود.

در بازار امروز 236 نماد در محدوده مثبت و 184 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 220 نماد در محدوده مثبت و 121 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • شاخص بورس امروز ۱۱ اردیبهشت/رشد ۱۲۲۲۶ واحدی
  • بورس امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار