Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-29@22:47:07 GMT

فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از کشور

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۲۰۷۲

فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از کشور

صراط:

محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز در شمال غرب و غرب کشور در استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام، لرستان، ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد داریم.

به گزارش فارس، وی افزود: روز آینده با گذر موج کم دامنه تراز میانی گستره و شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور افزایش می‌یابد و بیشینه مقدار بارش فردا در استان‌های ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان، غرب همدان و شمال خوزستان با احتمال رعدوبرق و وزش باد شدید خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: فردا بارش‌ها با شدت کمتر در دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های البرز، تهران و قزوین پیش‌بینی می‌شود.

اصغری عنوان کرد: روز شنبه ۸ آبان علاوه بر نواحی ذکر شده در ارتفاعات و دامنه غربی البرز و سواحل غربی خزر بارش گسترش می‌یابد و شدت بارش‌ها در بخش‌هایی از کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی خواهد بود.

وی اضافه کرد: از بعدازظهر شنبه در استان‌های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه ۹ آبان بارش‌ها در شمال غرب و غرب سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود، گفت: از بعدازظهر شنبه در استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد خواهیم داشت.

اصغری بیان کرد: روز یکشنبه ۹ آبان بارش‌ها در شمال غرب و غرب سواحل خزر ادامه دارد. همچنین در جنوب غرب وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی بیان کرد: در این مدت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف دور از انتظار نیست.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز دوشنبه با تضعیف سامانه بارشی در بخش‌هایی از شمال غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده و در سایر نقاط کشور جوی آرام و پایدار پیش‌بینی می‌شود. در این روز در شهر‌های صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی دور از انتظار نخواهد بود.

اصغری گفت: روز‌های یکشنبه و دوشنبه هفته آینده در نوار شرقی کشور به ویژه زابل وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: اواخر وقت فردا تا بعدازظهر شنبه ۸ آبان غرب خلیج فارس مواج خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی عنوان کرد: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای ۳۴ درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای صفر درجه سردترین مرکز استان خواهد بود.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری، بعدازظهر ابری و در شب گاهی بارش باران پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۹ و ۱۱ درجه خواهد بود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: محمد اصغری هواشناسی سامانه بارشی صراط پیش بینی می شود بارش پراکنده شمال غرب و غرب بارش ها وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۲۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است

ایسنا/فارس مدیرکل هواشناسی فارس از ورود سامانه بارشی از ظهر امروز به این استان خبر داد و گفت: همچنین اواخر هفته یک سامانه بارشی قوی‌تری وارد استان خواهد شد.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اعلام این خبر گفت: از امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه با ورود سامانه بارشی، هشدار زرد هواشناسی صادر می‌شود که تا فردا در استان فعالیت خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این سامانه با مخاطراتی نظیر رعد و برق و صاعقه، وزش باد و حتی در برخی نقاط هم بارش تگرگ همراه خواهد بود.

حقیقت با بیان اینکه این سامانه کل استان را در برمی‌گیرد، افزود: سامانه مذکور به ویژه در شهرستان‌های کازرون، مرودشت، سپیدان، شیراز، سروستان، خفر، فسا، استهبان، نی‌ریز و داراب فعالیت می‌کند.

حقیقت ادامه داد: فعالیت این سامانه در نیمه جنوبی و در شهرستان‌هایی نظیر فیروزآباد، قیر و کارزین، فراشبند، لار و لامرد، داراب و زرین دشت خواهد بود که می‌تواند موجب آبگرفتگی معابر شود.

مدیرکل هواشناسی فارس همچنین گفت:‌ در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه یعنی اواخر هفته جاری هم یک سامانه بارشی وارد استان خواهد شد که احتمالاً برای آن هشدار نارنجی صادر کنیم چرا که کل استان را دربرگرفته و بارش‌های رگباری آن می‌تواند مقداری خطرآفرین باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری برای آسمان لرستان
  • لرستان بارانی می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • سامانه بارشی وارد بوشهر می‌شود/افزایش پوشش ابر و بارش پراکنده
  • پیش بینی هشدار زرد هواشناسی در بیشتر نقاط کشور
  • سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود
  • پیش بینی فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در خوزستان
  • ‌فارس از امروز بارانی می‌شود/ تگرگ و صاعقه در راه است
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد