Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ذبیح الله خداییان شامگاه پنجشنبه در نشست شورای اداری اندیمشک افزود: به رغم ظرفیت های شاخص خوزستان اما در این استان دچار مشکلاتی هستیم که به اعتقاد بنده این مشکلات ناشی از ضعف برخی مدیران است.

وی ادامه داد:شاید علت این مشکلات عمل نکردن مسئولان به وظایف خود باشد لذا برای رفع مشکلات ،مدیران باید برنامه کامل و جامع داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برای عملکرد مدیران باید ناظر قرار دهیم تا ضعف ها و مشکلات رصد و پیگیری شود.

خداییان در بخش دیگری گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی را همچنان در دستور کار داریم و با عوامل فساد و به خصوص‌ گلوگاه هایی که فساد ایجاد می کنند برخورد می شود.با هر فرد که باعث فساد شود بدون توجه به مقام و موقعیت وی برخورد قاطع می شود .
سخنگوی قوه قضاییه گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی بهترین انسانها جانشان را برای تثبیت نظام اسلامی تقدیم کردند لذا  باید توجه کرد مسوولیت هایی که به ما سپرده شده امانت هستند و ما توفیق پیدا کردیم امانت دار شهدا باشیم.
وی اظهار داشت:زمانی که امانتی به این مهمی وجود دارد و به ما سپرده شده لذا باید تلاش کنیم که شایسته باشیم و برخی خصلت ها را در خود ایجاد کنیم. نباید عملکرد ما به گونه ای باشد که فردای قیامت شرمنده شهدا باشیم باید شایستگی را در خود ایجاد و تقویت کنیم .
سخنگوی دستگاه قضا از مسوولان خواست مردم‌داری وتواضع در برابر مردم را در راس امور قرار دهند و از مردم فاصله نگیرند.اگر دنبال تجمل بودیم از مردم جدا می شویم ضمن اینکه رازداری هم یکی از ویژگی های شاخص مدیر موفق در نظام جمهوری اسلامی است .
وی تلاش برای توسعه عدالت را از دیگر ویژگی های مدیران عنوان کرد و گفت: این موضوع حتی وقت گذاشتن برای مردم را نیز شامل می شود.

سخنگوی قوه قضاییه در پایان به سفر یک روزه خود به شهرستان اندیمشک اشاره کرد و اظهار داشت: مسایل و مشکلات شهرستان اندیمشک در این سفر بررسی شده و در نشست های محوری مطرح و پیگیری می شوند.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:اندیمشک در شرایط جغرافیایی  قرار گرفته که خداوند رودخانه های دز و کرخه در شرق و غرب قرار داده و دو سد هم در این شهرستان ساخته و سد بالارود هم در این‌منطقه احداث شده است.
فریدون حسنوند افزود:جاده ترانزیتی  شمال جنوب (خلیج فارس و دریای خزر)  و راه آهن سراسری آسیای میانه و خلیج فارس از اندیمشک عبور می کند.معادن ، ذخایر و حجم ۱۰ میلیاردی آب ذخیره شده در سدهای کرخه و دز و سایر امتیازها این شهرستان را دارای شرایط خاص و ارزشمند کرده است.
وی گفت:بسیاری از کارها و برنامه های  این شهرستان نه تنها برای این منطقه بلکه برای امنیت و توسعه کشور هدف‌گذاری می شوند.تمام خطوط انتقال نفت، گاز، سوخت و دیگر فرآورده ها از این شهرستان ها عبور می کند لذا اندیمشک در سطح کشور مورد توجه قرار گرفته است .
وی بیان کرد :۵۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در شهرستان اندیمشک در حال سرمایه گذاری است .‌این سرمایه گذاری از سوی بخش های مختلف صورت گرفته است. سرمایه گذاران با پذیرش ظرفیت های شهرستان برای سرمایه گذاری در این منطقه همت کرده اند که یک فرصت ارزشمند به شمار می‌رود .
نماینده مردم اندیمشک گفت:یکی از مهمترین موانع اصلی در اندیمشک معارضینی هستند که هیچ حق قانونی ندارند و این معارضین سبب وقفه در کار و در نهایت کاهش انگیزه سرمایه گذاران می شوند .
وی با بیان اینکه این موضوع در اکثر پروژه ها مشهود است اظهار داشت: در یکی از واگذاری های خلاف قانون در اندیمشک حدود ۳۰۰ هکتار زمین کلاس یک به یک فرد واگذار شد. شخص مذکور چاههای زمین مذکور  را اجاره داده و سوله ها را فروخت. بعد از حدود هشت سال با تلاش مسوولان در نهایت این شخص اراضی را رها کرد و رفت و قرار است بزرگترین طرح گلخانه ای در این منطقه اجرا شود.
حسنوند در بخش دیگری گفت:در تمام دنیا محیط زیست و توسعه در تقابل نیستند بلکه در کنار هم هستند اما در کشور ما این دو موضوع مقابل هم قرار داده شده اند که این خودتحریمی یک مانع برای تحقق طرح ها است .
نماینده مردم اندیمشک پیشنهاد داد در زمینه پروژه های شاخص شهرستان کمیته ای تشکیل شود تا موانع این طرح ها حل شود چرا که اگر موانع اجرای طرح ها در اندیمشک برداشته شوند حداقل پنج هزار فرصت شغلی به سرعت در این شهرستان ایجاد خواهد شد.
وی تفسیر غلط از قوانین و آیین نامه ها را از دیگر مشکلات در روند اجرای طرح ها دانست و گفت: تفسیرهای مختلف ادارات از قانون مشکل ساز شده است لذا باید مرجع تفسیر آیین نامه ها مشخص شود.
حسنوند در خاتمه گفت: اندیمشک هزینه بخشی از معضلات جاده ترانزیتی و ریلی را می پردازد لذا نیازمند اهتمام ویژه در این زمینه هستیم.

دادستان عمومی وانقلاب اندیمشک هم گفت:این شهرستان در شمال خوزستان گلوگاه ورودی استان است و حد فاصل سه استان است بخش عظیمی از قاچاق کالا از این گلوگاه صورت می گیرد .
کریم صحرایی افزود: احیای ایستگاه پل زال اندیمشک ضروری است زیرا تاثیر بسزایی در جلوگیری از کالای قاچاق دارد.این ایستگاه به دلیل نامعلوم چند سال است جمع آوری شده است که همین موضوع سبب تشدید کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی اندیمشک شده است.
وی با اشاره به لزوم ارتقا جایگاه انتظامی شهرستان برای افزایش امکانات گفت:جایگاه انتظامی شهرستان اندیمشک اکنون ۱۶ است ، یگان امداد اندیمشک کمتر از ۱۰ نفر نیرو دارد و اگر جایگاه انتظامی شهرستان ارتقا یابد حداقل ۱۵۰ نفر نیرو به مجموعه انتظامی شهرستان اضافه می شود که همین موضوع نقش محوری در افزایش امنیت ایجاد می کند.
دادستان اندیمشک گفت:وجود معتادان متجاهر هم از دیگر معضلات شهرستان است و بخش زیادی از سرقت در شهرستان توسط این افراد صورت می گیرد. لذا اگر کمپی برای معتادان متجاهر ایجاد شود بخشی از معضلات ناشی از معتادان متجاهر کاسته می شود.اقدام های که در این زمینه در اندیمشک انجام می شود به دلیل عدم برخورداری از کمپ بی نتیجه بوده است .
وی گفت:مبدا بخشی از تخلفات این است که برخی مدیران به وظایف قانونی خود عمل نمی کنند و لذا اگر مدیری به وظیفه خود عمل نکند ما طبق قانون عمل می‌کنیم. ضمن اینکه اگر مدیری بخواهد به وظایف خود عمل کند باید همه امکانات و تجهیزات لازم در اختیارش باشد تا به صورت موفق به وظایف خود عمل کند. به عنوان مثال منابع طبیعی اندیمشک به رغم حساسیت کار و اهمیت جایگاه امکانات مورد نیاز را ندارد.
صحرایی در بخش دیگری با اشاره به مشکلات صنعتگران اندیمشک گفت: برخی صنعتگران مشکلاتی دارند و بخشی از این مشکلات ناشی از موانع بانکی است لذا باید همراهی لازم برای رفع این مشکلات انجام شود.
وی بیان کرد : طرح احداث کارخانه سیمان بخش الوار اندیمشک بالغ بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به علت مشکلات حقوقی امکان واگذاری به بخش دیگر برای تکمیل ندارد  اگر موانع این طرح بزرگ برطرف شود اشتغالزایی بسیار خوبی در منطقه ایجاد می شود.

در سفر یک روزه ذبیح الله خداییان به اندیمشک در نشست با قضات و شورای اداری شهرستان مسائل و مشکلات این شهرستان را از نزدیک بررسی کرد.

برچسب‌ها خداییان اندیمشک خوزستان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خداییان اندیمشک خوزستان خداییان اندیمشک خوزستان قوه قضاییه انتظامی شهرستان شهرستان اندیمشک قوه قضاییه بخش دیگر خود عمل طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۲۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم حسینی پنج شنبه شب در دیدار با رئیس و پرسنل بیمارستان محلی شهدای شبانکاره و مرکز جامع سلامت شهید خان عزیزی به همراه مسئولان بخش به مناسبت هفته سلامت با تبریک این هفته، از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان خدوم این مراکز قدردانی کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های کارکنان در حوزه بهداشت و سلامت یکی از ارزشمندترین کارها محسوب می‌شود که تأثیر مستقیم در سلامت اجتماع دارد و شایسته است که همواره تلاش‌های این مجموعه را ارج نهیم.

بخشدار شبانکاره با اشاره به اهمیت و جایگاه موضوع سلامت در جامعه گفت: اهمیت سلامت در جامعه بر کسی پوشیده نیست بویژه طی سال‌های اخیر که با بیماری کرونا مواجه بودیم اهمیت این حوزه و تلاش کارکنان بهداشت و درمان بیش از پیش مشخص شد.

در پایان بخشدار شبانکاره و سایر مسئولان از روند ارائه خدمات و بخش‌های مختلف بازدید کرده و ضمن تبریک هفته سلامت به پرسنل، در جریان فرآیند و اقدامات به عمل آمده قرار گرفتند.

کد خبر 6088818

دیگر خبرها

  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مصدومیت ۶ نفر در پی تصادف تریلی و پراید
  • فولاد جلوی جنجال بزرگ در خوزستان را گرفت (عکس)
  • تقدیر مسئولان استان خوزستان از مرد سال ورزش ایران / فیلم
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • بر تلاش مسئولان برای تحقق شعار سال تأکید کرد
  • مسئولان با ابتکار عمل در جهت افزایش حضور مردم در نمازجمعه تلاش کنند
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان انجام شد