Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا صادق خلیلیان پنجشنبه شب در نشست شورای اداری استان خوزستان که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد اظهار داشت: استان خوزستان از منابع عظیم مادی و معنوی متعددی برخوردار است و در دوران دفاع مقدس نیز این استان به عنوان یک منطقه راهبردی نقش ویژه ای در پیروزی هشت سال جنگ تحمیلی داشته است.

وی با اشاره به اینکه سفر رئیس قوه قضاییه به خوزستان می تواند در هموار شدن مسیر توسعه استان موثر باشد گفت: قطعا حمایت های دستگاه قضایی از برنامه های توسعه ای استان باعث شکوفایی هرچه بیشتر ظرفیت های استان خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع بازسازی مناطق جنگ زده اشاره کرد و گفت: علیرغم اختصاص منابع مالی متعدد، اما هنوز آثار جنگ تحمیلی در برخی از مناطق به ویژه آبادان و خرمشهر مشاهده می شود.

خلیلیان با تاکید بر اینکه خوزستان زمینه های بسیار متنوع و گسترده ای از نظر صنایع نفت و گاز دارد گفت: طرح های صنعتی در گوشه کنار خوزستان، صنایع ایجاد شده در بخش فولاد و همچنین فعالیت های کشاورزی باعث شده تا این استان جایگاه دوم در تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: این درحالی است که برخی صنایع و شرکت های بزرگ استان خوزستان به واسطه فعالیت دفاتر مرکزی آنها در تهران، علاوه بر اینکه گردش مالی آنها خارج از این استان انجام می شود، مالیات خود را نیز در تهران پرداخت می کنند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در همین راستا، درخواست شده که این شرکت ها حساب های مالی خود را به خوزستان منتقل کنند و علاوه بر این نیز پرداخت مالیات خود را هم از استان انجام دهند؛ لذا این اقدام باعث تقویت گردش مالی و افزایش بهره مندی استان از امتیازات بانکی و مالیاتی می شود.

خلیلیان به نرخ بالای بیکاری در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: برخی صنایع مستقر در استان نه تنها از پیمانکاران غیربومی برای اجرای پروژه های خود استفاده می کنند بلکه نیروی انسانی مورد نیاز را از خارج استان تامین کرده اند.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از قسمت درآمدی منابع بودجه عمومی کشور از استان خوزستان تامین می شود گفت: با این وجود نرخ بیکاری در استان خوزستان پنج درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

استاندار خوزستان همچنین اقوام مختلف در استان را به عنوان یک ظرفیت بی نظیر دانست و گفت: این ظرفیت می تواند به بهترین شکل ممکن در سطح ملی و بین المللی مورد بهره برداری قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با تاکید بر اینکه خوزستان از چالش های مختلف دیگری مانند مشکلات آب شرب، فاضلاب، ریزگردها و ضعف در زیرساخت هایی مانند جاده رنج می برد  گفت: جاده در توسعه اقتصادی استان خوزستان نقش ویژه ای دارد که می بایست به آن توجه شود.

وی بیان داشت: تکمیل جاده دسترسی اهواز به لردگان با هدف دسترسی خوزستان به استان های مرکزی در برنامه توسعه ۲ ساله خوزستان نیز مورد توجه قرار گرفته که در صورت تصویب هیات دولت، این پروژه تا سال ۱۴۰۲ به بهره برداری نهایی خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه توسعه ای به بهبود زیرساخت های استان با محور شبکه فاضلاب شهرها بخصوص اهواز، تامین آب شرب پایدار و با کیفیت توجه ویژه ای شده است.

استاندار خوزستان از شرکت هفت تپه به عنوان یکی از مشکلات جاری استان در گذشته نام برد و گفت:با تصمیمی که در سطح ملی صورت گرفته، این شرکت در وضعیت بهتری نسبت به گذشته قرار گرفته و پیش بینی می شود طی سه سال آینده به سودآوری بسیار قابل توجهی دست پیدا کند.

نماینده عالی دولت در استان همچنین از احتمال بروز تنش آبی طی ماه جاری (آبان ماه) تا نیمه اول آذر ماه امسال خبر داد و گفت: تلاش شده تا با الگوی کشت پاییزه تعیین شده برای کشاورزان، بخشی از این تنش، پیش از شروع بارندگی ها مدیریت شود.

وی بیان داشت: کشت گندم در حال حاضر بهترین گزینه برای کشت پاییزه در استان خوزستان محسوب می شود و ضمن تامین نیاز کشور به مدیریت منابع آبی استان منجر خواهد شد.

استاندار خوزستان همچنین به اهمیت اختصاص حقابه استان خوزستان تاکید کرد و گفت: همانگونه که این استان نقش خود در سطح ملی را به خوبی ایفا می کند، طبیعی است که انتظار داشته باشیم تا حقابه مورد نیاز تامین گردد.

برچسب‌ها هیات دولت برنامه توسعه خوزستان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هیات دولت برنامه توسعه خوزستان هیات دولت برنامه توسعه خوزستان قوه قضاییه استاندار خوزستان استان خوزستان برنامه توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۲۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه جانبه راه‌های استان گفت: امروز شاهد پیشرفت و آبادانی ملموس راه‌ها در استان هستیم که به موازات آن، نهضت ملی مسکن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه در هر گوشه از این استان شاهد برپایی کارگاه‌های عمرانی مسکن و راه هستیم افزود: درحال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راه سازی در دست اجرا است، که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.: 

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص‌های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وحود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیر‌های این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محور‌هایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

مقام ارشد اجرایی استان می گوید: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های اقتصادی این استان، ترانزیت است که در تمامی جوانب آن برنامه‌های گوناگونی در حال انجام است.

در پایان این مراسم سکان مدیریت راه وشهرسازی آذربایجان غربی به رسول عطایی رسید و از خدمات سید محسن حمزه‌لو تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • کسب سهم مناسب از بازار با کار گروهی در سال ۱۴۰۲
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم با طراحی و تولید محصولات جدید
  • مدیرعامل بانک ملی:کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی
  • پشتوانه‌سازی و قهرمان‌پروری از مهمترین برنامه‌های هیات اتومبیلرانی خوزستان
  • برنامه‌های گردشگری باید با پیوست‌های فرهنگی و دینی تدوین شود
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • قالیباف: منتظر برنامه دولت برای مدیریت بازار ارز هستیم
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه ۱۲ ساله