Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@03:03:13 GMT

بودجه سال آینده ساده و قابل اندازه گیری است

تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۲۷۱۳

بودجه سال آینده ساده و قابل اندازه گیری است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مسعود میرکاظمی در حاشیه اولین جلسه شورای عالی اشتغال کشور افزود: در حال حاضر در بحث بودجه و رشد اقتصادی کسی پاسخگو نیست که به عنوان مثال چرا رشد اقتصادی که قرار بوده ۸ درصد باشد در حال حاضر ۴ درصد است.

وی گفت: در جلسه شورای عالی اشتغال برنامه‌ریزی شد برای وظایف دستگاه‌ها، برای ایجاد اشتغال و کار اصلی ما برای اشتغال در سال ۱۴۰۱ شروع خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: مقدمات اشتغال پایدار در کشور از امسال شروع خواهد شد و باید برسیم به شرایطی با ثبات برای سرمایه گذاری و امروز سرمایه گذار نگران است از شرایط اقتصادی که دارای نوسانات است و این نوسانات اگر مستمر باشد سرمایه گذار علاقمند به سرمایه گذاری نمی‌شود.

میرکاظمی گفت: در تلاش هستیم تا به یک ثبات اقتصادی برسیم تا نوسانات کمتری در کشور داشته باشیم.

وی افزود: باید زمینه را برای سرمایه گذاری فعالین اقتصادی و بخش‌های خصوصی ایجاد کنیم و دولت خودش اشتغال ایجاد نمی‌کند دولت باید کمک کند تا تجار بتوانند در بخش‌های مختلف فعالیت کنند از جمله صنعت، معدن و تجارت، ساختمان و حوزه‌های خدمات که بعد از کرونا در حوزه خدمات می‌توان خیلی اشتغال ایجاد کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: کار اصلی ما از ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد و رشد اقتصادی را محاسبه خواهیم کرد و تمام استان‌ها و شهرستان‌ها را در نظر خواهیم گرفت.

میرکاظمی افزود: در دو ماهی که کار شروع شده علی رغم هزینه‌هایی که داریم و بدهی‌هایی که از گذشته منتقل شده و هر ماه پرداخت می‌شود در تلاش هستیم که ثبات اقتصادی خوبی را در کشور ایجاد کنیم.

وی گفت: مدیریت بر تورم و اینکه خلق پول انجام نشود از برنامه‌های جدی ماست چرا که خلق پول منجر به نقدینگی و تورم و بهم ریختگی بازار ارز و بی ثباتی در بازار اقتصاد خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: در کلان اقتصاد از جهت مدیریت بهره‌وری و اشتغال به شکل دقیق برنامه‌ریزی می‌شود و در سطح استان‌ها و شهرها اجرایی خواهد شد و نظارت این اجرا با سازمان برنامه و بودجه خواهد بود.

میرکاظمی گفت: مرکز آمار هم به این موضوع ورود کرده و در تمام شهرستان‌ها توسعه پیدا خواهد کرد و به طور جدی کار را دنبال خواهیم کرد تا جایی که سطح رفاه و سطح درآمد خانوار افزایش پیدا کند.

وی افزود: در حال حاضر بودجه‌های ما سنتی و قابل حساب و اندازه‌گیری نیست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در گذشته آخر سال متوجه می‌شدیم که تورم دو رقمی است و سرمایه گذاری جدی صورت گرفت و سطح درآمد خانوار پایین آمده است.

میرکاظمی افزود: در ساختار برنامه و بودجه به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که از ماه‌های اول همه چیز را با شاخص‌های کلان مدیریت می‌کنیم و این وظیفه سازمان برنامه و بودجه است که البته مجلس هم به ما کمک خواهد کرد.

وی گفت: در تامین بودجه و خرج آن به استانداران اختیارات داده خواهد شد و آن‌ها هم باید پاسخگو باشند و اگر در استانی فرار مالیاتی صورت گیرد این فرمانداران و استانداران هستند که اشراف کامل دارند و می‌توانند جلوی آن را بگیرند.

کد خبر 5338362

منبع: مهر

کلیدواژه: سید مسعود میرکاظمی شورای عالی اشتغال نخستین نشست شورای عالی اشتغال دولت سیزدهم رئیس سازمان برنامه و بودجه لایحه بودجه اقتصاد اسلامی حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت قیمت دلار سید احسان خاندوزی جایگاه سوخت اقتصاد چین نهضت ملی مسکن حمله سایبری گمرک ایران قیمت طلا بنزین وزارت جهاد کشاورزی قیمت جهانی نفت قیمت جهانی طلا رئیس سازمان برنامه و بودجه سرمایه گذاری خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۲۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی گفت: فعالیت‌های اقتصادی ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۷۰۰ نفر را فراهم کرده‌اند.
هادی حقیقی افزود: اشتغال غیر مستقیم در این ۲ کانون اقتصادی (دوغارون و باجگیران) همجوار با افغانستان و ترکمنستان به بیش از ۲ هزار نفر می‌رسد.

او با اشاره به برنامه‌های عمرانی در بازارچه‌های مرزی استان خراسان رضوی گفت: با هدف ارایه خدمات بهتر به فعالان اقتصادی در بازارچه‌های مرزی استان و افزایش سطح تعاملات در این بخش با کشور‌های همجوار، هم اکنون محوطه سازی، ایجاد فضا‌های رفاهی برای تجار در بازارچه مرزی دوغارون و توسعه فضای بارانداز در بازارچه مرزی باجگیران در حال انجام است.

مسئول هماهنگی بازارچه‌های مرزی و روابط خارجی استانداری خراسان رضوی افزود: طرح ساماندهی بازارچه مرزی دوغارون بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد که تاکنون بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امید می‌رود که بخشی از این طرح در سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

حقیقی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲ بازارچه مرزی دوغارون و باجگیران در خراسان رضوی فعال است، گفت: بازارچه مرزی دوغارون مهمترین کانون اقتصادی ایران با افغانستان است، برای افزایش صادرات از این منطقه به بازار‌های هدف این کشور همسایه، احداث ۱۵۴ غرفه تجاری در ۱۳ ماه گذشته در دوغارون آغاز شده است.

او افزود: فعالیت صاحبان کالا‌های ایرانی و افغانستانی در بازارچه مرزی دوغارون مورد بررسی مقامات ۲ کشور قرار گرفته است که محقق شدن آن نقش زیادی در اشتغال پایدار جوانان جویای کار دارد.

 

دیگر خبرها

  • دولت توانسته بخش قابل توجهی از اهداف خود برای رفع ناترازی‌ها و مشکلات اقتصادی را محقق کند
  • اشتغال ۷۰۰ نفر دربازارچه‌های مرزی خراسان رضوی
  • بازارچه‌های مرزی خراسان رضوی اشتغال ۷۰۰ نفر را فراهم کردند
  • تحقق ثبات اقتصادی با کم شدن هزینه‌های دولت
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • بازدید نمایندگان کمیسیون امنیت ملی مجلس از بخش های فضایی و موشکی وزارت دفاع / رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • پیشرفت رو به جلو صنعت دفاعی قابل مشاهده و اندازه گیری هست
  • مدیرعامل استقلال ملاثانی:آماده بازی بودیم ولی به ورزشگاه راهمان ندادند،آیا گناه کردیم؟/ بودجه کل تیم ما به اندازه یک بازیکن فولاد است
  • محمد مومنی: واگذاری سرخابی‌ها به روند توسعه فوتبال ما کمک قابل توجهی می‌کند
  • بودجه کاشان به اندازه میزان خدمات ارائه‌ شده نیست