Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله رضا استادی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم در این مراسم که با حضور آیات علوی گرگانی و جوادی آملی، استاندار قم و جمعی از طلاب و فضلای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم از شهرهای قم و آمل ترتیب یافت، بر ضرورت اخلاص در کار و عمل برای رسیدن به رشد و کمال تأکید کرد.

وی با بیان اینکه هرچه انسان جایگاه بالای علمی داشته باشد، اما اگر تحصیل و تعلیم او برای رضای خدا نباشد، هیچ بهره و فایده ای نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم بزرگ باشیم، باید عوامل بزرگی را از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بیاموزیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اخلاص کم نظیر مرحوم علامه حسن زاده آملی و توجه ایشان به مسائل معنوی، تصریح کرد: کسی که در کار و عمل خویش اخلاص داشته‌ باشد، مراسم بزرگداشت او پیش از زمین، در ملکوت اعلی خواهد بود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم همت و تلاش را از دیگر پایه های ترقی و تعالی انسان دانست و گفت: انسان هرچقدر هم مؤمن و مخلص باشد، اما با سستی و کاهلی نمی‌تواند برای دین خدا و جامعه مفید و مؤثر باشد، از این رو طلاب و فضلا باید برای تجهیز خود به علم و عمل بسیار تلاش کنند.

وی با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی در تحصیل و تعلیم علوم مختلف دینی و حوزوی، بسیار پرتلاش بود و برای طلاب جوان الگویی بی نظیر است، گفت: برخی طلاب و فضلای حوزه خیلی زود خود را از استاد و تحصیل بی نیاز می دانند، در حالی که این اشتباه است.

استادی در پایان با اشاره به جایگاه برجسته علما و مراجع عظام تقلید، مجاهدت ایشان برای رشد و تعالی جامعه ایمانی را مورد توجه قرار داد و گفت: همه ما باید قدردان علمای بزرگ دینی باشیم و نباید کسی در سایه نقد، نسبت به ساحت علما جسارت و بی ادبی کند.

علامه حسن زاده آملی روز شنبه سوم مهرماه ۱۴۰۰ و در ۹۳ سالگی، پس از طی یک دوره سخت بیماری دیده از جهان فروبست و پیکر ایشان پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و تشییع باشکوه در شهر آمل، در روستای زادگاهش به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها حوزه علميه قم حسن حسن زاده آملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم حسن حسن زاده آملی حوزه علميه قم حسن حسن زاده آملی علامه حسن زاده آملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۲۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، عصر امروز با حضور وزیر ورزش و جوانان نخستین مراسم سالگرد درگذشت مرحوم سردار صفارزاده در بهشت حضرت معصومه (س) شهر مقدس قم برگزار شد.

‌در این مراسم سید محمد شروین اسبقیان معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، سردار آذرنوش مشاور فرهنگی وزیر، غفور کارگری رییس و سید محمد پولادگر نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک و جمع دیگری از مدیران ورزشی و فرهنگی حضور داشتند و با قرائت فاتحه یاد و نام این مدیر ارزشمند را گرامی داشتند.

وزیر ورزش و جوانان پیش از حضور در این مراسم، به زیارت آستان قدس حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت رفت.

کد خبر 6089255

دیگر خبرها

  • حضور وزیر ورزش و جوانان در مراسم نخستین سالگرد درگذشت صفارزاده
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • 60 فعال فرهنگی گلستانی گواهینامه دوره آموزشی «متنا» را دریافت کردند
  • تسلیت معاون صدا در پی درگذشت همسر محمدرحمان نظام اسلامی، مجری و گوینده صدا و سیما
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • برگزاری نخستین نشست سلامت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی
  • هزینه ۸۰۰ میلیارد تومانی در حوزه زیرساخت های اربعین
  • بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله بروجردی در قم برگزار شد