Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، انور اسماعیلی مدیرکل بیمه سلامت کردستان روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته بیمه سلامت برگزار شد اظهار داشت: از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت در استان ۶۰۰ هزار نفر را جمعیت روستایی استان شامل می شود.

او با بیان اینکه ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق همگانی و نظام ارجاع هستند، افزود: با ادغام بیمه درمانی برخی نهاد‌های حمایتی با بیمه سلامت علاوه بر حفظ کرامت مددجویان، زمینه برخورداری آنان از خدمات بیشتر فراهم شد که از تعداد افراد تحت پوشش این صندوق، ۳۰ هزار نفر مددجوی کمیته امداد و ۳۲۰ هزار نفر افراد دیگر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه آمار این صندوق از جمله شاخص‌هایی است که برای سنجش میزان توسعه در هر استان به شمار می‌رود، افزود: هرچه درصد جمعیت تحت پوشش این صندوق بیشتر باشد، نشان از کم توسعه بودن آن استان است و کردستان در این زمینه از استان‌های بالای جدول در کشور به شمار می‌رود.

اسماعیلی، پوشش همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان را شعار و رسالت اصلی سازمان بیمه سلامت اعلام کرد و اظهار داشت: پوشش همگانی بیمه شدگان به ۲ صورت حضوری و غیرحضوری از زمان شیوع کرونا در استان بصورت رایگان آغاز شده است و تا پایان همه گیری آن ادامه خواهد داشت.

او با بیان اینکه ۲۰ درصد جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت تا قبل از کرونا مشمول پرداخت هزینه حق بیمه بودند، اضافه کرد: بعد از شیوع این بیماری هر فرد متقاضی بیمه سلامت که فاقد بیمه بود، بدون هیچ هزینه‌ای تحت پوشش رایگان قرار گرفت.

۹۰درصد دفترچه‌های بیمه شامل خدمات رایگان است

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه دفترچه‌های بیمه سلامت یا از اول بصورت رایگان است و یا بیمه شده وجهی بابت آن پرداخت می‌کند، افزود: افزادی که بابت بیمه پولی پرداخت کرده اند می‌توانند از خدمات درمانی بخش دولتی و خصوصی استفاده کنند.

اسماعیلی با بیان اینکه ۹۰درصد دفترچه‌های بیمه سلامت استان رایگان است، و کردستان رتبه اول کشور را در این زمینه دارد، افزود: دارندگان این نوع از دفترچه درمانی خارج از نظام ارجاع نمی‌توانند خدمتی دریافت کنند.

وی با بیان اینکه از سال ۱۳۸۴ حدود ۶۰۰ هزار نفر در روستا‌های استان با برخورداری از بیمه سلامت تحت پوشش پزشک خانواده قرار گرفته اند، اضافه کرد: این افراد امکان استفاده از خدمات منسجم و سهل‌الوصول پزشک خانواده را دارا هستند که هزینه ویزیت آن‌ها در روستا‌ها ۱۵ هزار ریال است در بخش دارو و رادیلوژی هم تنها ۱۵ درصد هزینه را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان با بیان اینکه کردستان از جمله استان‌هایی است که از بهمن سال گذشته، طرح نظام ارجاع شهری در آن اجرایی شد، اظهار داشت: ۳۵۰ هزار نفر مشمول صندوق پوشش همگانی در استان مشمول این طرح هستند.

اسماعیلی با اشاره به کاهش ۶۰ درصدی با مراجعه به مراکز دولتی طرف قرار بیمه سلامت استان در سال گذشته به خاطر ترس ناشی از شیوع کرونا و ازدحام در این مراکز، اضافه کرد: در قالب طرح پزشک خانواده شهری، با ۱۶۱ پزشک دارای مطب عقد قرارداد شد که بیشتر آن‌ها پزشک عمومی هستند و تنها ۱۵ نفر را متخصص کودکان، داخلی و عفونی در شهر‌های با پزشک عمومی کم شامل می‌شود.

او گفت: ۲۰۰ هزار نفر در قالب این طرح برای اولین بار از خدمات این پزشکان برخوردار و از ویزیت پایه بهره‌مند شدند که ۱۰۰ هزار نفر آن‌ها بیش از یک بار مراجعه داشته اند و هزینه ویزیت آن‌ها ۶۰ هزار ریال است و برای همین میزان مراجعه مردم به مطب‌ها افزایش یافت که در نظام ارجاعی سرپایی ۷۰درصد و در بستری ۹۵ درصد هزینه درمان را بیمه سلامت بر عهده دارد.

حمایت بیمه سلامت از بیماران خاص

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اظهار کرد: کلیه خدمات درمانی در بیماران خاص نظیر هموفیلی، تالاسمی، دیالیزی، ام اس و پیوند کلیه به صورت رایگان است و همچنین پیگیر هستیم تا بیماران صعب العلاج مانند بیماران سرطانی هم از خدمات بیمه سلامت برخوردار شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در زمینه خدمات بیمه سلامت در استان هزینه شده است، افزود: دو سوم این هزینه برای بیماران بستری و یک سوم هم برای بیماران سرپایی بوده است که ۱۴ هزار پرونده برای بیماران مبتلا به کرونا تشکیل و تمامی بیماران تحت پوشش این بیمه که خدمات آی سی یو لازم داشتند، پشت درب بیمارستان نمانده و از آن بهره‌مند شدند.

او با اشاره به گردش مالی ماهانه ۴۰۰ میلیارد ریالی این سازمان که به نظام سلامت استان تزریق می‌شود، گفت: کردستان رتبه نخست نسخه الکترونیکی کشور را دارد که در ماه ۱۰۰ هزار نسخه و ۱۳ هزار پرونده بصورت الکترونیکی رسیدگی می‌شود.

او ادامه داد: از ابتدای صدور نسخه‌های الکتریکی در استان چهار میلیون نسخه سرپایی و ۴۰۰ هزار پرونده بستری صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان به راه‌های ارتباط بیمه شدگان با بیمه سلامت اشاره و یادآور شد: مراجعه به دفاتر پیشخوان و یا ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره ۰۹۱۸۲۸۴۰۷۱۳ برای اطلاع از نام و آدرس پزشک خانواده، مراجعه به سامانه شهروندی بیمه سلامت برای اطلاع از دارو‌های تجویزی و تماس با سامانه ۱۶۶۶ برای ارائه نظرات و پیشنهاد‌ها و پاسخگویی به سوالات راه‌های ارتباط بیمه شدگان با بیمه سلامت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمه سلامت نسخه الکترونیکی کردستان مدیرکل بیمه سلامت کردستان پزشک خانواده بیمه شدگان تحت پوشش هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان

این طرح بنا به تصمیم وزارت بهداشت و با تصویب و ابلاغ دولت باهدف ارتقا سلامت جامعه و اجرای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بااستناد به بند الف ماده نه قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت:در بیمارستان‌های دولتی و واحد‌های تحت پوشش این دانشگاه تمام خدمات درمانی کودکان زیر هفت سال بیمه شده کاملا رایگان خواهد بود

 کامران قدس بااشاره به اینکه در مرحله نخست این طرح در بیمارستان امیرالمومنین سمنان اجرایی شده است گفت: پذیرش، بستری، عمل‌های جراحی، اقدامات تشخیصی درمانی و ترخیص کودکان زیر هفت سال بیمه شده در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به صورت رایگان انجام خواهدشد

قدس  گفت: این طرح درراستای بهره‌مندی تمامی اقشار جامعه از خدمات حوزه سلامت و تحقق طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کشور در حال اجراست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: اگر کودکان زیر هفت سال تحت پوشش بیمه نباشند و در مدت زمان بستری در بیمارستان بتوانند تحت پوشش بیمه پایه قرار بگیرند از خدمات درمانی رایگان بهره مند می‌شوند و برای کودکان زیر ۲ سال شرط پوشش خانوار حذف شده است و اگر فقط کودک زیر ۲ سال تحت پوشش بیمه پایه باشد از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند خواهد شد.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موضوع رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در هیأت دولت تصویب شده بود؛ به بیمه‌های پایه ابلاغ شده و همه سازمان‌های بیمه گر پایه مکلف به پرداخت ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی برای خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال از جمله معاینه ، آزمایشگاه ، تصویربرداری، توانبخشی و همچنین استفاده از کیت غربالگری نوزادان در مراکز دولتی دانشگاهی سراسر کشور هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • صندوق بیماران خاص، سخت درمان و نادر تشکیل شد/پوشش۱۰۷گروه بیماری
  • اختصاص ۹هزار میلیارد برای حمایت از بیماران صعب‌العلاج
  • افزایش میزان حمایت از بیماران تالاسمی با تأسیس صندوق بیماری‌های نادر و صعب‌العلاج
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • تداوم بیمه رایگان دهک‌های یک تا ۵
  • ◄ بیمه بدنه پارسیان چند درصد خسارت را پوشش می دهد؟
  • تخفیف بیمه سلامت برای دهک‌‌های ۶ تا ۹ درآمدی
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج ادامه دارد
  • بیمه رایگان دهک‌های یک تا پنج جامعه ادامه دارد