Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس، شصت و ششمین قسمت از برنامه تلویزیونی «نردبان» جمعه 7 آبان روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

پرونده‌ این قسمت از برنامه‌ نردبان، افغانستانی‌ها و بازنمایی آن در فیلم و عکس مستند است. سامره رضایی بازیگر و مستند‌ساز افغانستانی مهمان ویژه این قسمت از نردبان است که در گفت‌وگو با حامد شکیبانیا درباره فیلم‌هایش با موضوع افغانستان صحبت کرده و مستندهایی که با این موضوع اصلی توسط مستندسازان ایرانی ساخته شده‌اند را نقد و بررسی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سامره رضایی بازیگر سینما و تئاتر و مستندساز است. او اولین تجربه کاری خود در سینما را با مهدی‌ فخیم‌زاده آغاز کرد و پس از آن در ده‌ها فیلم و تئاتر ایفای نقش کرده است. مستند «من یک بازیگر شادم» ساخته این مستندساز افغانستانی است که در سال ۱۳۹۴ در جشنواره سینما حقیقت به نمایش در‌آمد و بسیار مورد توجه قرار گرفت. فرشته حسینی بازیگر نام آشنای سینما و تئاتر نخستین‌بار با بازی در همین فیلم جلوی دوربین رفت.

در بخش دیگر برنامه مرتضی پورصمدی فیلمبردار برجسته سینمای ایران مهمان برنامه است. او که تجربه کار کردن در افغانستان همراه با مجید مجیدی را دارد خاطراتی از مواجهه با طالبان در افغانستان را بیان می‌کند.

«مستند خلاق» با حضور حانیه یوسفیان، گفت‌وجو: پرسش‌های متداول (با حضور محمد حدادی)، «عکاسی مستند» (آثار اشکان پردل، افغانستان از نگاه عکاسان خارجی و "عکاسان برجسته‌ معاصر") و کارگاه تجربه از دیگر بخش‌های این هفته‌ برنامه‌ نردبان است.

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸:۳۰روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: طالبان سینمای ایران مجید مجیدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، از مجموع ۴۵ اثر متقاضی شرکت در پیچینگ ملی تخصصی مستند کوتاه که با هدف حمایت حرفه‌ای و ارتقای سطح کیفی آثار کوتاه مستند، توسط انجمن سینمای جوانان ایران برگزار می‌شود، تعداد ۵ اثر به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

اسامی آثار راه‌یافته به صحن پیچینگ مستند کوتاه به شرح زیر است:

ریشه در کوهستان/ آرمان قلی‌پور از شهرکرد

بیمارستان درختان/ شروین وحدت از تهران

باغ/ فرود عوض‌پور از خرم‌آباد

صنوبر/ رضا اکبریان گالشکلایی از ساری

روزی که محیط‌بان گریست/ هادی شریعتی از نجف‌آباد

مرحله نهایی این رویداد در قالب جلسه پیچینگ حضوری، روز ۴ شنبه مورخ ۱۹ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ در محل سالن شماره ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار خواهد شد و برگزیدگان نهایی موفق به عقد قرارداد تولید اثر خود تا سقف ۳ میلیارد ریال با انجمن سینمای جوانان ایران خواهند شد.

کد خبر 6097956

دیگر خبرها

  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • بررسی «مست عشق» حسن فتحی در رادیو
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • هفته پررنگ فیلم کوتاه و مستند/ از یک شایعه تا وظیفه جدید سینمایی