Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-26@11:00:33 GMT

روی خوش امارات به رمزارزها

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۳۴۰۶

روی خوش امارات به رمزارزها

ایتنا - ​​​​​​​مجوز فعالیت اولین صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر بیتکوین در دوبی صادر شد. 

یک صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر بیت‌کوین با نام کیو بی تی سی ی، موفق شد با اخذ مجوز فعالیت در بورس دوبی به نخستین صندوقی از این نوع تبدیل شود که فعالیتش در خاورمیانه قانونی شناخته می شود. سازمان خدمات مالی دوبی پس از بررسی های لازم مجوز فعالیت این صندوق مستقر در کانادا را صادر کرده و امیدوار است تا بدین ترتیب توجه سرمایه گذاران حوزه ارزهای دیجیتالی را به بازار بورس امارات جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایتنا از ایسنا، این صندوق هدف فعالیت خود را فراهم کردن امکان سرمایه گذاری امن برای افرادی معرفی کرده است که به حوزه ارزهای دیجیتالی علاقه مندند. طبق اخبار منتشرشده قرار است بخشی از سهام این صندوق به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون دلار در بورس دوبی عرضه شود. کلیه افراد مجاز به فعالیت در بورس دوبی شامل اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین بانک ها امکان خرید سهام این صندوق را خواهند داشت.

در چهار ماه اخیر ارزش بیت‌کوین دستخوش تغییرات زیادی بوده اما بیت‌کوین در همین بازه دو دفعه موفق به عبور پرقدرت از کانال ۶۰ هزار دلاری شده است. بیت‌کوین که بزرگ ترین ارز دیجیتالی از نظر ارزش بازار محسوب می شود اخیرا بیش از پیش مورد توجه فعالان بازار سرمایه قرار گرفته است. 

مقامات امارات تبدیل شدن این کشور به قطب فناوری های نوین مالی ( فین تک) را تا سال ۲۰۳۰ هدف گذاری کرده اند و در همین راستا رویکرد مشوقانه ای برای فعالیت های مرتبط با رمزارزها در نظر گرفته اند. 

پیش از این نیز اعلام شده بود مقامات اماراتی به توافقی دست یافته اند که به موجب آن معاملات رمزارزها در منطقه آزاد دوبی مجاز شناخته می شود. سازمان تجارت جهانی دوبی اعلام کرد که این توافق بین سازمان بورس و کالای امارات و این نهاد به دست آمده و دارایی های بر حسب ارز دیجیتالی تابع قوانین جدید خواهند شد.

سازمان بورس امارات بر روی فعالیت های مرتبط با رمزارزها نظارت خواهد کرد که این فعالیت ها شامل هر گونه صدور، خرید و فروش، عرضه یا صدور مجوز جدید برای ارزهای دیجیتالی خواهد بود.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: بیتکوین رمزارز امارات بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس تغییر جهت داد

شاخص کل بازار سرمایه که روز گذشته ۱۳ هزار واحد کاهش داشت امروز تغییر جهت داد و افزایشی شد.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بازار سرمایه امروز (چهارشنبه) ۱۰۶۹ واحد رشد کرد و در کانال دو میلیون ۳۰۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص هم وزن نیز ۰.۶۱ درصد رشد کرد و در کانال ۷۶۳ هزار واحدی ایستاد.

در این بازار ۳۵۳ هزار معامله به ارزش ۷۹ هزار میلیارد ریال انجام شد و اغلب نمادهای بازار در دامنه مثبت معامله شدند.

نمادهای فملی، شبندر، فایرا و جم بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بازار سرمایه داشتند و باعث رشد بازار سرمایه شدند. در مقابل نمادهای پارسان و فولاد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بازار سهام برجای گذاشتند.

شاخص کل فرابورس هم امروزرشد کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۶۰۵ واحدی ایستاد.

در معاملات امروز بازار سهام، گروه خودرو بیشترین حجم معاملات را داشت و گروه فلزات اساسی نیز پس از خودرویی ها بیشترین حجم معاملات را از آن خود کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند
  • دو کارگزاری جدید بورس مجوز فعالیت گرفتند
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی
  • «قیمت دلار» برای اولین بار به ۴۴ هزار تومان رسید!
  • استقبال چشم‌گیر از صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات مالک آتیه مسکن
  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • بورس تغییر جهت داد
  • محرک جدید بورس
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری