Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-30@15:24:36 GMT

گردشگری ایران / سد سلیمان تنگه کجاست؟

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۳۶۰۹

گردشگری ایران / سد سلیمان تنگه کجاست؟

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری ایسکانیوز، اگر به‌دنبال مکانی برای داشتن آرامش و خلوت کردن با خود هستید، پیشنهاد ما به شما مجموعه گردشگری سد سلیمان تنگه در استان مازندران است؛ مکانی در دل طبیعت و پر از سرسبزی و زیبایی که با نام دهکده آرامش شناخته می‌شود. این مجموعه گردشگری در کنار یکی از دست‌ساخته‌های بشری قرار دارد؛ سدی با ابهت که به طبیعت زیبای سلیمان تنگه افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از بالای این سد می‌توانید شکوه و چشم‌انداز خیره‌کننده این منطقه را ببینید و محو تماشای آن شوید.

هرآنچه می‌خواهید درباره سد سلیمان تنگه بدانید:

یکی از سدهای زیبا و دیدنی خاورمیانه سد شهید رجایی یا سلیمان تنگه است که از دیدنی‌ های استان مازندران به شمار می‌آید و در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهرستان ساری قرار دارد. ساخت این سد که یکی از ۱۰ سد استان مازندران به حساب می‌آید، از سال ۱۳۳۶ آغاز شد و عملیات ساخت آن تا سال ۱۳۷۰ ادامه پیدا کرد و سرانجام در سال ۱۳۷۶ به بهره‌برداری رسید. آب سد رجایی از رودخانه‌ تجن بخش دودانگه‌ تامین می‌شود و دارای یک نیروگاه تولید برق برای منطقه است.
مشخصات سد:

    نوع سد: بتنی دو قوسی
    ارتفاع سد: ۱۳۸ متر
    طول تاج سد: ۴۲۷ متر
    عرض تاج سد: ۷ متر
    مساحت دریاچه: ۵۲۰ هکتار
    طول دریاچه: ۸۵۰۰ متر

سد سلیمان تنگه کجاست؟

سد سلیمان تنگه در استان مازندران، ۴۵ کیلومتری جنوب غربی ساری، نزدیکی روستای افرا چال قرار دارد

برای دسترسی به سد سلیمان تنگه، خود را به بلوار کشاورز ساری برسانید و از آنجا راهی جاده کیاسر شوید. پس از طی ۲۳ کیلومتر به روستای تاکام خواهید رسید. در این نقطه دوراهی وجود دارد که تابلوی سد را می‌توان در سمت راست مشاهده کرد. از این دوراهی ۲۵ کیلومتر دیگر پیش برانید تا به سد سلیمان تنگه برسید.

 دهکده‌ آرامش در سلیمان تنگه

دهکده‌ گردشگری آرامش در کنار سد سلیمان تنگه و پایین آن قرار دارد. این تفرجگاه از سال ۱۳۷۹ پذیرای مسافران است و با داشتن امکانات تفریحی، اقامتی و طبیعت زیبا و آرامش‌بخش، گردشگران زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند. قرارگیری سازه‌ سد در دل طبیعت و میان کوه‌های منطقه، چشم‌انداز بی‌نظیر و دیدنی‌ را ایجاد کرده است. جریان رودخانه‌ تجن و دریاچه‌ سد نیز امکان تفریح‌های آبی را فراهم کرده‌اند.

تفریح و گردش در سد سلیمان تنگه

هنگام بازدید از دهکده گردشگری سلیمان تنگه می‌توانید از انواع ورزش‌ها و تفریح‌های مختلف، نهایت لذت را ببرید که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

    بازدید از تاج سد: در طول روز می‌توانید با تهیه‌ بلیط، از تاج سد دیدن کنید.
    تفریح‌های آبی: قایق‌رانی، اسکی روی آب، اتوبوس دریایی و پدال رو در اسکله شیرین رود را از دست ندهید.
    گردشگری ورزشی: سلیمان تنگه، مکان مناسبی برای ورزش‌های آبی و برپایی مسابقه‌های ورزشی است.
    تورهای ماهیگیری و غواصی: در دریاچه سد، ماهی‌هایی همچون زرد پر، کپو، فیتوفاگ، کولی، ماهی سفید رودخانه‌ای و قزل‌آلای رنگین‌کمانی وجود دارد. می‌توانید در تورهای ماهیگیری شرکت و لذت ماهیگیری را در سلیمان تنگه تجربه کنید. تور غواصی نیز از جمله تورهای مفرحی است که در این مکان برگزار می‌شود.
    جنگل‌نوردی و تماشای چشم‌انداز آرامش: سلیمان تنگه و چشم‌انداز زیبای آن، شما را به پیاده‌روی در دل جنگل، تماشای مناظر سرسبز شالیزارها و گوش سپردن به آوای شنیدنی طبیعت دعوت می‌کند.
    سایر تفریح‌ها: در این دهکده، پیست تپه‌پیمایی و زمین بازی و ورزش وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1116610 برچسب‌ها گردشگری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: گردشگری استان مازندران سد سلیمان تنگه چشم انداز تفریح ها تاج سد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • هالند به جای پادشاه بربرها در بازی کلش آف کلنز!
  • یک برگ دیگر از ناکارآمدی های دولت سیزدهم/ تولیدات خودروسازان داخلی کجاست؟
  • اجرای ۱۶ پروژه شاخص در مجتمع گردشگری صفه/ برای توسعه صنعت نشاط و تفریح تلاش می‌کنیم
  • تفریح حق مسلم شهروندان است/ برگزاری تورهای رایگان گردشگری ویژه محلات کم‌برخوردار اصفهان
  • مثلث برمودای ایران کجاست؟
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • امیر آشتیانی: راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • راهبرد نیروهای مسلح تأمین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز است
  • سفرنامه| مسیر بی بازگشت به ریگ جن!/ مثلث برمودای ایران کجاست؟