Web Analytics Made Easy - Statcounter

وندی شرمن در گفت و گو با فارین‌ پالیسی گفت: مطمئنم بسیاری از سناتورها توافق برجام را نخوانده اند زیرا این یک توافق بسیار تکنیکی و پیچیده است.

به گزارش برنا، معاون وزیر خارجه آمریکا، وندی شرمن در گفت و گو با فارین‌ پالیسی گفت: آمریکا از اول نمی خواست ایران هیچ مرکز غنی سازی اورانیوم داشته باشد زیرا غنی سازی در نهایت به استفاده از پلوتونیوم و داشتن مواد لازم برای بمب اتمی ختم می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمریکا می خواست برای همیشه این مراکز را تعطیل کند.

اما رئیس جمهوری به این نتیجه رسیده بود که امکان خروج دانش از ذهن وجود ندارد و باید یک برنامه بسیار محدود هسته ای صلح آمیز که بر اساس معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای (ان. پی. تی) مجاز شمرده شده و آژانس بین المللی انرژی اتمی بر آن نظارت کند، برای ایران در نظر گیرد.

هزاران نقطه اختلاف وجود داشت اما شما باید از طریق ارتباط انسانی یک زمینه مشترک پیدا کنید. تعاملات انسانی، فضا را تغییر می داد و کمک می کرد به شکل انسانی تری برای تامین منافع کشورهایمان تلاش کنیم.

 توافق نهایی ۱۱۰ صفحه شامل برخی پیوست های مفصل و پیچیده بودو توافق کاملا فنی بود. 

مطمئنم بسیاری از سناتورها توافق برجام را نخوانده اند زیرا این یک توافق بسیار تکنیکی و پیچیده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معاون ایران اورانیوم ذهن هسته ای سلاح های هسته ای آژانس بین المللی انرژی آژانس بین المللی انرژی اتمی ایران سلاح های هسته ای معاون وزیر خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل

یک مقام امنیتی نیجر روز جمعه گفت نظامیان آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در پایگاهی که نیروهای ایالات متحده در آن قرار دارند، آمادگی رزمی خود را افزایش داده‌اند.

به گزارش ایسنا، یک مقام آمریکایی روز پنج‌شنبه گفت که نیروهای روسیه در نیجر در پایگاه نظامیان آمریکا مستقر شده‌اند؛ اما تقسیم نیروها به نحوی است که آن‌ها به سربازان آمریکا دسترسی ندارند.

این مقام آمریکایی گفت: «روس‌ها در مجموعه‌ای مجزا مستقر هستند و به نیروها و تجهیزات آمریکایی دسترسی ندارند. ما به نظارت بر این وضعیت ادامه داده و تمامی اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای تضمین امنیت نیروها، تجهیزات و تاسیسات آمریکایی به کار می‌گیریم.»

یک مقام نیجر در این رابطه گفت که نیروهای آمریکایی در پی استقرار نیروهای روس در این پایگاه آمادگی رزم خود را افزایش داده‌اند.

وی عنوان کرد که نیروهای آمریکایی با کلاه‌خود و جلیقه ضدگلوله در پایگاه حرکت می‌کنند و به شدت نگران هستند.

در دوازدهم آوریل اعلام شد متخصصین نظامی روسیه به نیجر رفتند تا در مبارزه با تروریسم به نیروهای نظامی این کشور تعلیم دهند.  

پس از کودتا در این کشور واقع در منطقه ساحل آفریقا، حاکمان جدید آن به‌سرعت گام‌هایی برای قطع روابط نظامی با کشورهای غربی، به‌ویژه فرانسه و آمریکا برداشته و به روسیه نزدیک‌تر شده‌اند.

شورای نظامی حاکم بر نیجر حضور آمریکا را «غیرقانونی» اعلام کرد و عملیات‌های پنتاگون در این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

فصل حضور نظامی آمریکا در نیجر به پایان رسیده است و نیروهای نظامی روسیه وارد نیجر شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • خانواده‌های سربازانی که در غزه می‌جنگند خواستار حمله نکردن به رفح شدند
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • سرکوب جنبش‌های اعتراضی دانشجویان حامی فلسطین جلوه حقوق بشر آمریکایی است
  • کمربند انسانی معترضان آمریکایی برای دفاع از غزه/«ما آزاد نیستیم!»
  • کمربند انسانی معترضان آمریکایی برای غزه/ «ما آزاد نیستیم!»
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند