Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی کبیری، خواننده موسیقی پاپ که در کارنامه هنری اش آثار جذابی چون: «ساز مخالف»، «اتاق ساکت»، «شب و روز» ،«معرکه» و ... دیده می‌شود در گفت‌وگو با خبرنگار برنا راه‌های ورود نسل جوان به حوزه موسیقی را مورد بررسی قرار داد و از مصائب و سختی‌های این حرفه گفت و به موضوعات جالبی در این باره اشاره کرد که خواندن این گفت‌وگو خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوانندگی مانند بازیگری یک حرفه پر طرفدار است و افراد زیادی با سودای خواننده شدن مورد سو استفاده افراد سودجو قرار می گیرند و به علاقه مندان وعده هایی چون آموزش و انتشار آلبوم داده می شود اما بسیار دیده شده که چنین امری به وقوع نمی پیوندد.

مجتبی کبیری، خواننده موسیقی پاپ، در گفت‌وگو با خبرنگار  فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا راه‌های ورود نسل جوان به عرصه خوانندگی را مورد بررسی قرار داد و در این باره که علاقه‌مندان باید چه مسیری را برای رسیدن به آرزوی خود، که همان خوانندگی است، طی کنند اظهار کرد: در این خصوص باید گفت جوانان در این راه با مشکلات زیادی مواجه هستند که یکی از آن‌ها سرمایه گذاری کلان است. یکی دیگر از مشکلات به این بر می گردد که اگر علاقه مندان در این راه صدای خوبی هم داشته باشند باز شرایط ویژه‌ای گریبانگیر آن‌هاست و به‌نوعی چون جوان هستند و سودای این را دارند که محبوب شوند کمپانی‌ها دست به کار می‌شوند و اگر صدای آن‌ها به مذاق شان خوش بنشیند و مورد تائیدشان باشد قرارداد های بسیار سنگین می بندند و در آخر ممکن است آن را نخواهند و همین امر ضربه بسیار سنگینی را به آن جوان وارد می کند.

او در این باره که آیا می‌توان نام خواننده روی افراد نوظهور به حوزه موسیقی گذاشت؟ بیان کرد: در واقع در صفحات مجازی افراد زیادی وجود دارند که به خوانندگی علاقه‌مندند و از همین فضا صدای خود را به نمایش عموم می‌گذارند. به نظر من برخی از این افراد صدای دلنشین و خوبی دارند و می‌توان از آن‌ها در آینده نزدیک یک خواننده مطرح ساخت. اما در کمپانی‌ها اینگونه نیست و اگر خوانندگان خوش صدایی هم به آن‌ها مراجعه کنند جایگاهی را برایشان مشخص و معین نمی‌کنند و چنین چیزی موجب فراهم آوردن شناخت آن ها به مردم و جامعه هنری نمی‌شود به نظر من باید به این هنرمندان بها داد و با کمک می توان اتفاق مثبتی را برای آن‌ها رقم زد.

این خواننده در پاسخ به این سوال که چه دلیلی دارد برخی خوانندگان با یک تک آهنگ شناخته می شوند اما این موفقیت ادامه پیدا نمی‌کند گفت: راستش اینگونه نیست که یک خواننده نوظهور با یک آهنگ موفقیت خود را کلید بزند و با همان فرمول جلو برود. در گذشته ترانه‌ها و ملودی ها بسیار خوب بود اما درحال حاضر نه ترانه بلکه آهنگسازی و ملودی‌ها اصلا خوب نیست! اگر هم خوب باشد فقط برای مدت کم چنین اتفاقی می‌افتد و خیلی زود از بین می‌رود. در حقیقت افرادی که به آهنگسازی رو می‌آورند باید تجربه بالا و  زیر ساخت‌های بسیار خوبی در این زمینه داشته باشند.

مجتبی کبیری در پایان و در این خصوص که کار آماده  و جدید چه در دست دارد و چه اثر جدید دیگری در آینده به پخش خواهد رسید تصریح کرد:  جدیدترین اثری که در دست دارم «نگاه» نام دارد که موسیقی صوتی و ویدیو کلیپ آن در سایت های بسیار معتبر مانند آپارات پخش شد. کار «نگاه» یک اثر بسیار رمانتیک و عاشقانه است که طی هفته گذشته به پخش رسید و اتفاقات مثبتی هم برای آن رخ داد. برای روز های آینده نیز آثار جدید و جذابی به دست من رسیده است و قرار است ضبط و  آهنگسازی آن ها بر عهده خودم باشد چراکه احساس می کنم پتانسیل کافی را دارم و از کاربلدان در این حرفه نیز کمک می گیرم تا اتفاقات جالب و مثبتی برای این آثار رخ دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: موسیقی پاپ فرهنگ و هنر نسل جوان مشکلات سرمایه گذاری موسیقی جامعه موسیقی موسیقی پاپ هنر خواننده آهنگساز مجتبی کبیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید جواد سلیمانی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و شهید مرتضی مطهری با اشاره به بیانات حضرت علی (ع) در نهج البلاغه مبنی بر اینکه خدای متعال خیلی دوست داشت مخلوقات او را ببینند اما از آنجا که ضعف وجودی مخلوقات در عالم ماده خیلی محدود است و نمی‌شود خدا را رؤیت کرد، خدا کتاب آسمانی را فرستاد اظهار کرد: کسی که می‌خواهد خدا را زیارت کند با شنیدن، خواندن و نشستن پای قرآن می‌تواند خدا را زیارت کند.

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه امروز تحولات فلسطین که دنیا را تکان داده با مبانی قرآن است، افزود: غزه تکه‌ای از یک سرزمین باریک بسیار کوچک است اما با داشتن هزاران حافظ قرآن توانست بالاتر از خیلی کشورها قرار گرفته و بیشترین حافظ قرآن را در یک منطقه داشته باشد و با همین مبانی تبدیل به مساله اول دنیا و جهان اسلام شود.

امام جمعه لاهیجان به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا اشاره داشتند و ادامه داد: ۱۰ سال از پیام رهبر انقلاب به جوانان غرب می‌گذرد و امروز پیام تعالیم و جواب آن نامه را در صحنه‌های مختلف دانشگاه‌های غرب مشاهده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: امروز بسیاری از تحلیلگران می‌گویند سر و صدایی که در جهان ایجاد شده از ایران بوده و البته راهبرد رهبر انقلاب وجدان‌های خفته جوانان اروپا و آمریکا بیدار کند و راهبرد نگاری امروز با مساله فلسطین گره خورده و خودش را در کف خیابان‌های غرب نشان می‌دهد.

سلیمانی با بیان اینکه قرآن وجه اشتراکی سبب شده تا دانشجویان غرب بیدار شوند، گفت: رهبر انقلاب در نامه خودش به جوانان آمریکا فرمودند که قرآن تکلیف ما را با استکبار روشن کرده است، فرمود جوانان اروپایی و آمریکایی مستکبران زمان خودشان را بشناسند، ببینید قرآن چه گفته آیا همان دستورات تورات و انجیل نیست، قرآن بهترین کتاب وحدت بخشی است و امروز که می‌بینیم جوانان مسیحی با قرآن و چفیه در دانشگاه حضور دارند و از جوانان مسلمانی که نماز می‌خوانند، مراقبت می‌کنند، به برکت کتاب قرآن است.

کد خبر 6094378

دیگر خبرها

  • در کشور کفر خوانندگان و رقاصان هم بیدار شدند اما برخی اساتید کشورمان بی‌تفاوت بودند
  • امروزه غزه به مساله اول جهان اسلام تبدیل شده است
  • از جوابیه جواد هاشمی به ماجرای رپ خوانی تا حاشیه ای برای «نون.خ»
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • یادمان غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟