Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرام سربخشیان در گفت‌وگو با میزان، درباره عملکرد ملی‌پوشان تنیس روی میز ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا اظهار داشت: در سال‌های اخیر بازیکنان تنیس روی میز ایران روند رو به رشدی داشته‌اند و در رقابت‌های قهرمانی آسیا با انجام بازی‌های خوب عملکرد مثبتی در کارنامه خود ثبت کردند که این موضوع اهالی پینگ‌پنگ را به آینده امیدوارتر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به امکانات محدود و مقدور نبودن تدارک اردو‌های برون مرزی، اگر بتوانیم بازیکنان خارجی را به اردو‌های تمرینی دعوت کنیم بهتر از قبل نیز می‌توانیم نتیجه بگیریم.

ملی‌پوش اسبق تنیس روی میز ایران در خصوص رقابت‌های جهانی آمریکا خاطرنشان کرد: تا چند سال قبل شرایط برای حضور در لیگ باشگاه‌های خارجی و لژیونر شدن بازیکنان ایرانی مهیا نبود، اما شرایط حال حاضر به گونه‌ای است که نفرات اعزامی به رقابت‌های جهانی آمریکا در لیگ‌های اروپایی لژیونر هستند و در کمپ‌های مختلف تمرینات خود را پیگیری می‌کنند و در زمان حضور در ایران بلافاصله در اردوی تیم ملی مشغول تمرین می‌شوند؛ بنابراین با این تفاسیر می‌توان نظر مثبتی بر عملکرد ملی پوشان در رقابت‌های جهانی داشت و حتی در صورت قرعه مناسب می‌توان به کسب چند برد نیز امیدوار بود.

سربخشیان درخصوص عملکرد فدراسیون در چند سال اخیر تصریح کرد: طی دو سال گذشته با توجه به شرایط همه گیری کرونا نمی‌توان ایراداتی بر عدم برگزاری اردو و مسابقات به فدراسیون وارد کرد که البته با وجود این شرایط بازهم اردو‌ها و مسابقات متناسب با این شرایط برای ورزشکاران در نظر گرفته شده بود.

وی پیرامون برخی انتقادات پیرامون عملکرد فدراسیون تنیس روی میز گفت: من این انتقادات را غیرمنصفانه می‌دانم و باید برخی واقعیت‌ها را قبول کرد. درست است که فدراسیون‌های قبل نیز عملکرد خوبی داشتند، اما از نظر کلی عملکرد فدراسیون حال حاضر را مثبت ارزیابی می‌کنم و اهالی این رشته باید دست از حمایت برای پیشرفت روز افزون تنیس روی میز کشور برندارند.

پیشکسوت تنیس روی میز ایران در خصوص تصاحب دو کرسی بین‌المللی توسط افشین بدیعی و مهرداد علی قارداشی گفت: هر کشوری در مجامع بین‌المللی حتی اگر یک نماینده داشته باشد به نفعش خواهد بود. بدیعی و قارداشی قطعا به نفع تنیس روی میز ایران و سربلندی ایران اقداماتی را انجام خواهند داد و برای آن تلاش می‌کنند. هر چقدر نفرات بیشتری صاحب این کرسی‌های بین‌المللی شوند شرایط برای رشد و توسعه بیشتر این ورزش فراهم خواهد بود.

وی افزود: مدتی است که برخی با انتقادات غیرمنصفانه به فدراسیون در تلاش برای تخریب هستند. نفراتی بودند که در زمانی که خود مسئولیتی در فدراسیون داشتند در طول ماه حتی یک بار هم جواب تلفن را نمی‌دادند، اما از زمانی که کنار رفتند هر روز با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی برای تخریب تلاش می‌کنند که متاسفانه این روند در هر فدراسیونی وجود دارد و تنها دلیلش این می‌تواند باشد که تا زمانی کسی صاحب جایگاه است همه چیز خوب است و به محض کنار رفتن کل مجموعه فدراسیون را بد قلمداد می‌کند. رییس فدراسیون، دبیر فدراسیون و… هر کسی در جایگاه خود برای تنیس روی میز زحمت کشیده است.‌

سربخشیان در پایان گفت: ای کاش بجای اینکه افراد را تخریب کنیم و پشت سر زحمتکشان حرف زده شود، واقعیت‌ها بیان شود و این مشکلات زمانی حل می‌شوند که دروغ نگوییم. از دلسوزان و پیشکسوتان این رشته درخواست می‌کنم برای برطرف کردن کینه‌ها و برای پیشرفت این ورزش تلاش کنند. بیشتر بخوانید: قارداشی: هیئت رئیسه فدراسیون جهانی تنیس روی میز مهمتر از کمیته اجرایی است/ بزرگترین افتخار برخی افراد مغرض، کار کردن کنار من است

انتهای پیام/

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: تنیس روی میز ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۴۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان

ایرنا، خبرگزاری دولت در واکنش به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان مطلبی منتشر کرد. 

این خبرگزاری در ادامه نوشت: در جریان سفر مهم رئیس جمهور کشورمان به پاکستان یک موج و فضاسازی رسانه‌ای پیرامون اعطای مدرک دکتری افتخاری به آیت الله رئیسی از بزرگترین دانشگاه پاکستان از سوی منتقدین دولت به راه افتاد، ادعاهایی بی اساس که به گفته کارشناسان در جهت به حاشیه بردن دستاوردهای این سفر استراتژیک تعبیر می‌شود، اما واقعیت ماجرا چیست؟

«آیت الله سید ابراهیم رئیسی» در پایان سفر دو روزه به پاکستان که روز دوم آن به شهرهای لاهور و کراچی قلب فرهنگی و اقتصادی این کشور اختصاص داشت، دکترای افتخاری از ریاست دانشگاه کراچی دریافت کرد. اقدامی که در دنیا رایج است و بسیاری مقامات ارشد دولت‌ها در سفر به دیگر کشورها در دانشگاه‌های مطرح این کشورها حاضر می‌شوند و مدرک دکترای افتخاری دریافت می‌کنند.

در ایران نیز به مقامات ارشد دولت‌هایی که به کشورمان سفر کرده‌اند و با کشورمان روابط عمیق و استراتژیک دارند، برخی دانشگاه‌های مطرح کشور خصوصا دانشگاه تهران که رهبر معظم انقلاب از آن با عنوان دانشگاه مادر دانشگاه‌های ایران یاد کرده اند، به این مقامات دکترای افتخاری داده اند.

پاکستان به عنوان یکی از کشورهایی که در جنوب آسیا توانسته رتبه خوبی در دانشگاه‌های منطقه و حتی دنیا خصوصا در حوزه‌های «های تِک» و فناوری‌های نوین کسب کند، شناخته می‌شود و فارغ‌التحصیلان رشته‌های تکنولوژی ارتباطات این کشور دوشادوش هندی‌ها در شرکت‌های بزرگ تکنولوژیکی دنیا از جمله شرکت‌های مستقر در «سیلیکون‌ولی» آمریکا که محل استقرار آمازون و دیگر برندهای حوزه آی‌تی مطرح دنیا مشغول به کار شده اند.

بی‌دلیل نیست که ایرانیان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه‌های دیگر کشورها، برخی دانشگاه‌های شبه جزیره هند از جمله دانشگاه کراچی پاکستان را به خاطر داشتن مزایایی چون سطح علمی متناسب و نیز مدارج علمی مورد تأیید وزارتین علوم و بهداشت کشورمان، در مقایسه با برخی دانشگاه هایِ با درجه اعتبار نازل‌تر در کشورهای اروپای شرقی یا جنوب شرق آسیا برمی گزینند.

اخیرا یکی از نمایندگان مجلس یازدهم نسبت به اعطای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی پاکستان به رئیس جمهوری اسلامی ایران انتقاد داشته و گفته این دانشگاه، فرعی است و ثانیا از دست معاون دانشگاه به رییس‌جمهور اعطا شده است. این در حالی است که دانشگاه کراچی بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی ایالت سند و کل پاکستان محسوب می‌شود؛ در سایت دانشگاه هم به این موضوع اشاره شده است. ۷۳ سال قدمت و ۴۱ هزار دانشجو دارد.

همچنین اینکه گفته شده دانشگاه اعطاکننده مدرک دکترای افتخاری به رییس‌جمهوری اسلامی ایران، غیرانتفاعی است، کاملا بی‌اساس است و این دانشگاه دولتی و در وزارت علوم ایران مورد تایید است؛ وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران هم رشته داروسازی این دانشگاه را تایید کرده است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی نیز اعلام کرد: در مراسم اعطای این مدرک دکترای افتخاری به آیت الله رئیسی، «حکمران» یا استاندار ایالت سند پاکستان که همزمان ریاست هیأت امنای دانشگاه‌های کراچی را هم در اختیار دارد، حضور داشت؛ دکتر خالد عراقی که رئیس دانشگاه کراچی است، طبق قوانین پاکستان، همزمان معاون رئیس هیات امنای دانشگاه هم محسوب می‌شود و شخصِ دکتر عراقی مدرک دکترای افتخاری را به رئیس جمهوری اسلامی ایران اعطا کرد در حالی که لباس مخصوص این مراسم را بر تن کرده بود. بنابراین اینکه گفته شده معاون دانشگاه کراچی مدرک دکترا را به آیت الله رئیسی اعطا کرد، صحت ندارد و از روی ناآگاهی است.

به عبارت دیگر، در سیستم حکومتی پاکستان، حکمران یا استاندار ایالت به تعبیر ایرانی آن، رئیس هیأت امنای دانشگاه‌های آن ایالت است و رئیس دانشگاه‌ها را تعیین می‌کند؛ فرد تعیین شده به عنوان رئیس دانشگاه از سوی استاندار هر ایالت، همزمان معاون رئیس هیات امنا هم هست.

دانشگاه کراچی به عنوان یک دانشگاه دولتی در سال ۱۹۵۱ تاسیس شده است. این دانشگاه در حال حاضر ۸ دانشکده هنر، علوم فنی، مطالعات اسلامی، داروسازی، مدیریت، حقوق، داروسازی و علوم آموزشی و همچنین ۲۰ مرکز تحقیقاتی معتبر دارد.

این دانشگاه با داشتن ۴۱ هزار دانشجو و ۷۰۰ استاد در همه مقاطع تحصیلی، ۱۴۵ دانشکده و مرکز آموزش مستقل با ۱۵۰ هزار دانشجو زیرمجموعه خود دارد.

دانشکده علوم فنی و مهندسی دانشگاه کراچی به عنوان مهم‌ترین قطب آموزش علوم و فناوری در پاکستان شناخته می‌شود و تعداد فارغ التحصیلان آن از کل فارغ التحصیلان رشته‌های فنی از سایر دانشگاه‌های این کشور بیشتر است.

آیت‌الله رییسی در سفری هم که شهریور ۱۴۰۰ به دوشنبه پایتخت تاجیکستان داشت، در مراسم اعطای دکترای افتخاری به وی از سوی دانشگاه ملی تاجیکستان حاضر شد و نه تنها این مدرک را دریافت کرد، بلکه عضویت هیأت علمی دانشگاه تاجیکستان هم به رییس‌جمهوری اسلامی ایران و بدون حضور مقامات سیاسی دوشنبه و صرفا از طرف رییس دانشگاه اعطا شد. روندی که در عرف دیپلماتیک دنیا رایج است.

این در حالی است که حسن روحانی رییس پیشین جمهوری اسلامی ایران در سفری که فروردین ۱۳۹۶ به مسکو داشت، از دست ریاست یک دانشگاه دولتی این شهر با نام «ام گ او» مدرک دکترای افتخاری دریافت کرد؛ مراسمی که بدون حضور مقامات ارشد دولتی روسیه برگزارشد.

اتفاقی که در این مراسم مورد انتقاد قرار گرفت این بود که رییس این دانشگاه هنگام اعطای مدرک دکترای افتخاری به حسن روحانی اعلام کرد: اینکه مدرکی که به روحانی داده شد، مورد تأیید شورای علمی دانشگاه قرار گرفته است؛ به عبارت دیگر یک دانشگاه نه چندان مطرح روسی که قصد داشته تا به رییس‌جمهور یک کشور دیگر دکترای افتخاری بدهد، نیاز به بررسی سوابق علمی روحانی داشته است!

مرحوم هاشمی رفسنجانی در طول ریاست جمهوری خود از هیچ یک از دانشگاه‌های غیر ایرانی مدرک دکترای افتخاری دریافت نکرد و صرفا به دریافت دکترای افتخاری دانشگاه تهران اکتفا کرد. در کتاب خاطرات وی، آمده که مدرک دکترای افتخاری‌اش را در حضور مقامات سیاسی و لشکری و بعضا علمی و دانشگاهی آن زمان کشورمان دریافت کرده است.

یک فرد نزدیک به رییس دولت‌های نهم و دهم نیز در توییت دیگری، دریافت مدرک دکترای افتخاری از سوی رییس‌جمهور در دانشگاه کراچی را یک دانشگاه بدنام و بی‌اعتبار و محصول لابی سیاستمداران دریافت‌کننده این مدرک با مقامات این دانشگاه عنوان کرد.

این در حالی است که رییس دولت‌های نهم و دهم در زمان ریاست‌جمهوری خود یک مدرک دکترای افتخاری «مدیریت تحول (!)» از دانشگاه دارالحکمه که گفته می‌شد رییسی شعبه ایران این دانشگاه تحت زعامت آیت الله سیستانی است دریافت کرد؛ موضوعی که بعدها از سوی این مرجع تقلید رد و اعلام شد این دانشگاه ارتباطی با ایشان ندارد. اما هیچگاه اعلام نشد این مدرک واقعا از کجا آمده و چرا در حاشیه جلسه هیات دولت و نه در دانشگاه مورد ادعا اعطا شده است.

دیگر خبرها

  • استفانو پیولی: برای کسب این نتیجه فداکاری کردیم؛ سعی می کنیم رده دوم را حفظ کنیم
  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • کاهش مطالبات غیرجاری در بانک نتیجه اثربخشی اصلاحات در حوزه حقوقی است
  • برای کسب سهمیه انفرادی المپیک ناامید نیستیم
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • واکنش خبرگزاری دولت به انتقادات پیرامون دکترای افتخاری رئیسی در پاکستان
  • جعفری: استقلال لحظه آخر شانس آورد
  • پسران یک قدم تا فینال/ دختران در آستانه قهرمانی
  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • نقش موثر ایران در کریدورهای بین‌المللی از اقدامات تا انتقادات