Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل ظهره‌وند کارشناس مسائل سیاسی و سفیر اسبق ایران در افغانستان و ایتالیا در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی استفاده دولت از نظرات و ایده‌های نو در فضای دانشگاهی و سیاسی کشور توضیح داد: موضوع توجه به دیدگاه ها و نظرات مختلف یک مولفه است که در تمامی سیستم های مدرن و دولت داری مورد توجه است، اما برای این مورد باید مکانیزم خاصی طراحی شود تا این کار را از وعده به عمل تبدیل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحثی که وجود دارد بحث تعارض منافع است، چرا که شنیدن نظرات و ایده های نو برای خیلی از افراد قابل قبول نیست، چون مواردی که بیان می شود برخلاف منافع آنان است، به همین علت این دیدگاه ها یا شنیده نمی‌شوند و یا اجازه شنیده شدن به آنها داده نمی شود.

ابوالفضل ظهره‌وند تصریح کرد: آقای رئیسی برای آن که بتواند یک ساختار جدیدی را در کشور به وجود بیاورد باید مکانیزمی را طراحی کند تا افراد بتوانند به راحتی دیدگاه‌های خود را مطرح کرده تا این دیدگاه ها مورد توجه قرار گیرند. دیدگاهی که دیدگاه برتر و موثرتری است در مرحله اجرا از آن استفاده شود، افرادی که فکر و ایده های قدیمی را دارند کنار گذاشته شوند البته این را گفتم که تعارض با منافع نمی‌گذارد نظرات، ایده های نو و خواسته روسای جمهور راهی برای مطرح شدن پیدا کنند.

وی ادامه داد: مکانیزم شیوه های مختلفی را می توان برای مطرح کردن افکار و ایده‌های نو استفاده کرد، ما باید فرایند تصمیم گیری را به فرایند تصمیم سازی تبدیل کنیم، یعنی مراجعی که قصد تصمیم‌گیری دارند بررسی کنند که تصمیم شان مراحل کارشناسی را به خوبی طی کرده است یا خیر؟ البته وقتی هم که حرف از کارشناس می شود باید دقت کرد پایان کارشناسی در محافل علمی و دانش خبرگان اتفاق افتاده یا فقط بین همان نفراتی که قصد گرفتن آن تصمیم را دارند، که متاسفانه خیلی وقت ها از دانش خبرگان استفاده نمی شود.

این کارشناس مسائل سیاسی درباره قصور دستشگاه‌های اجرایی در استفاده از نظرات جدید بیان کرد: برای قصور در این فرایند نیز باید مجازات تعیین شود یعنی اگر مرجع تصمیم گیری از دیدگاه‌های کارشناسان علمی و خبره محروم شد افرادی که باعث این محرومیت شده‌اند باید مجازات شوند، چرا که مسئولیت نهایی هر تصمیمی با مراجع عالی است. وقتی مرجع عالی تصمیم را می گیرد گفته می شود که این تصمیم ها تصمیم های کارشناسی بوده اما هیچ گاه گفته نشده که این محفل کارشناسی متشکل از چه نفراتی است؛ مشکل ما شکل‌دهی و برآیند نظرات کارشناسی است و برای این مورد باید چاره اندیشی شود، تصمیمات مهمی که در سطوح بالای مدیریتی گرفته می شود؛ مثل قضیه برجام گران شدن بنزین و موارد دیگر و درست نیست بعد از تصمیم گیری مقامی مثل رئیس جمهور بگوید من از این تصمیم خبر نداشته ام و صبح جمعه فهمیدم، چرا که رئیس جمهور نمی تواند تخفیف مسئولیت کند و در هر برهه از زمان مسئول است حتی در زمان خواب!

ظهره وند در پایان نیز اشاره کرد: مسئولین عالی کشور بدانند که اگر تصمیمات درستی نگیرند در پیشگاه خداوند ملت و تاریخ شرمنده خواهند بود و برای تاریخ قابل توجیه نیست که من در یک زمان خواب بودم و نفهمیدم چه تصمیمی اتخاذ شد. در زمینه بخواهیم تک بعدی به موضوع نگاه کنیم سودی نخواهیم برد قطعا استفاده از یک دانشگاه مشخص و افراد خاص نمی تواند مصبر ثمر باشد. ماهیت جامعه متنوع و متکثر هستیم پس باید از تمامی دیدگاه ها موافق و مخالف استفاده کنیم چرا که دیدگاه مخالف می تواند نظر موافق را بهتر کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دولت سیزدهم دولت دوازدهم روحانی بنزین ایده های نو تصمیم گیری دیدگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۴۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور کلمبیا: از فردا روابطمان با اسراییل را قطع می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیونی الجزیره امروز چهارشنبه به نقل از خبرگزاری رویترز با اعلام خبری فوری از تصمیم رئیس جمهور کلمبیا برای قطع روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، رئیس جمهور کلمبیا قصد خود را برای قطع روابط دیپلماتیک با اشغالگران قدس رسماً اعلام کرد.

ادامه دار د....

کد خبر 6094691

دیگر خبرها

  • وقتی مسی را تعویض کردم، خبر از عواقبش نداشتم!
  • روسیه تصمیم فرانسه را خطرناک توصیف کرد
  • شکایت ستاره بارسا به بازیکنان: انتظارش را نداشتم!
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است
  • کلمبیا قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی را اعلام کرد
  • تقدیر حماس از تصمیم کلمبیا در قطع کامل روابط با رژیم صهیونیستی
  • رئیس‌جمهور کلمبیا: روابط خود با اسرائیل را قطع می‌کنیم
  • امید نورافکن: هر استوری می‌گذارم، به چیز های دیگر نسبت می‌دهند اما قصدی نداشتم / فیلم
  • رئیس جمهور کلمبیا: از فردا روابطمان با اسراییل را قطع می‌کنیم
  • دیدگاه کارشناس داوری در مورد صحنه‌های مشکوک بازی تراکتور و استقلال