Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@20:57:45 GMT

تغییر نام شرکت مادر فیس بوک به متا

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۴۳۲۶

مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت فیسبوک روز پنجشنبه در بحبوحه بحث بر سر رویکردهای این کمپانی اعلام کرد که نام آن به «متا» تغییر پیدا خواهد کرد.

به گزارش یورونیوز مدیرعامل فیسبوک گفت که این تغییر نام در راستای چشم‌انداز این شرکت بر اساس حقیقت مجازی در آینده صورت می‌گیرد. این در حالی است که منتقدان شبکه اجتماعی فیسبوک بر این باور هستند که تغییر نام این شرکت تنها تلاشی برای منحرف کردن اذهان عمومی از «اسناد فیسبوک» است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اسناد فیسبوک» به مدارکی گفته می‌شود که ابتدا از سوی فرانسیس هاوگن، افشاگر و کارمند سابق فیسبوک افشا شد. این اسناد نشان می‌دهد که شرکت فیسبوک هشدارهای داخلی مبنی بر پیامدهای منفی و اغلب مضر الگوریتم خود را نادیده گرفته بود.

مارک زاکربرگ روز پنجشنبه گفت که چشم‌انداز آینده کمپانی او «متاورس» نام دارد و اسم این شرکت هم به همین دلیل به «متا» تغییر پیدا می‌کند. به گفته وی «متاورس» فضایی سه بعدی و «محیطی مجازی» خواهد بود که کاربران به جای نگریستن به آن بر روی صفحه‌های رایانه‌ای، به درون آن خواهند رفت.

ویکتوریا پتروک، تحلیلگر فناوری‌های نوین بر این باور است که چشم‌انداز آینده فیسبوک براساس حقیقت مجازی شامل دیگر جنبه‌های زندگی آنلاین از جمله خرید و رسانه‌های اجتماعی نیز خواهد شد.

مارک زاکربرگ گفته است که انتظار دارد که شمار کاربران «متاورس» تا یک دهه آینده به یک میلیارد نفر برسد. بنیانگذار فیسبوک بر این باور است که همانطور که تلفن‌های هوشمند جایگزین رایانه‌های ثابت شدند «متاورس» نیز آینده ارتباط گیری انسان‌ها با یکدیگر خواهد بود




منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۴۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، عبدالعلی علی عسکری، مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با اشاره به اینکه پسوند «خلیج فارس» نقطه اشتراک تمامی شرکت‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس است، گفت: بر اساس همین سیاست، در راستای حفظ وحدت رویه، سیاست حاکمیت شرکتی و همچنین روز مبارک خلیج فارس، بر اساس تصمیم مالکان جدید، تیم محبوب استقلال، به استقلال خلیج فارس تغییر می‌یابد.

وی ادامه داد: این اقدام، گامی مهم برای اصلاح ساختارهای اقتصادی، سودده کردن این باشگاه، حرکت استقلال خلیج فارس در تراز جهانی و ان‌شاءالله کسب توفیقات در شأن این تیم در عرصه‌های بین‌المللی است.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901006

دیگر خبرها

  • تغییر نام استقلال کِی و طی چه مراحلی انجام می‌شود؟
  • پس از عملیات «وعده صادق» نگاه دنیا به ایران تغییر کرد
  • مشکل شیرخشک‌های یارانه‌ای تا یک ماه آینده برطرف می‌شود
  • نام جدید باشگاه استقلال رسماً مشخص شد
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد
  • پتروشیمی، نام باشگاه استقلال را تغییر داد
  • تغییر نام استقلال به «استقلال خلیج‌فارس»
  • تغییر نام استقلال به استقلال خلیج فارس
  • رسمی؛ نام استقلال تغییر کرد | «خلیج فارس» مقابل اسم آبی ها
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی