Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «ایرنا», باقری که با هدف انجام مذاکرات دوجانبه با سرگئی ریابکوف همتای روسی خود درباره دور جدید مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران در وین شامگاه پنجشنبه وارد مسکو شده است در گفت وگو با ایرنا تصریح کرد: در مذاکرات لغو تحریم های غیر قانونی و ظالمانه علیه ملت ایران از این به بعد هم انتظار و هم پیش بینی ما این هست که این دو کشور همراهی خوبی را با مواضع جمهوری اسلامی ایران در قالب گفت و گوهایی که در قالب گروه ۱+۴ داریم، داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به مذاکرات خود با «انریکه مورا» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام» د ر مورد مذاکرات وین در تهران و بروکسل خاطرنشان کرد: در تهران گفت و گوهایی داشتیم و در ادامه آن گفت و گو ها دو روز پیش هم در بروکسل صحبت های سازنده، جدی و صریحی با ایشان داشتیم با این هدف که گفت و گوها برای لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه علیه ایران در دور جدید شکل بگیرد.

وی گفت: الزامات و اقتضائاتی را که بایستی از نظر ما رعایت بشود، در این گفت و گو ها مطرح کردیم و قرار شد که ایشان (مورا) این نگاه و مولفه ها را با طرف‌های دیگر در گروه ۱+۴ مطرح کند.

آغاز مذاکرات دو جانبه با کشورهای گروه ۱+۴

باقری اظهار کرد : در ادامه و بر اساس توافق انجام شده با کشورهای گروه ۱+۴ قرار شد مذاکرات دو جانبه ای نیز با هر یک از این کشورها برای اشتراک دیدگاهها در باره مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران انجام شود و در همین چارچوب به دعوت ریابکوف اولین دور این مذاکرات امروز جمعه با طرف روسی انجام خواهد شد.

وی در مورد آغاز زمان دور جدید مذاکرات لغو تحریم ها افزود : آن چیری که در دور جدید از اهمیت جدی برخوردار است آمادگی طرف مقابل برای تصمیم گیری در زمینه لفو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه است.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوالی در باره استقبال آمریکا از گفت و گوهای جدید گفت : «گفت و گوی های ما با کشورهای گروه ۱+۴ است».

تبادل نظر و رایزنی با طرف روس 

وی گفت: با توجه به روابط گسترده و دو جانبه ای که با روسیه داریم بخش قابل توجهی از سفر به صحبت و گفت و گو با باگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در باره مناسبات دو جانبه و هم در مورد مسائل و مشکلاتی که در مناسبات فی مابین وجود دارد اختصاص داده خواهد شد و در این گفت و گو ها برای رفع موانع و همینطور در باره گشایش دریچه های جدید در مناسبات دو حانبه و ارتقا همکاری های در عرصه های مختلف که بتواند منافع دو کشور را در زمینه های مورد علاقه را تامین کند رایزنی خواهیم کرد.

باقری و هیات همراه امروز جمعه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزارت خارجه روسیه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

منبع: الف

کلیدواژه: مذاکرات لغو تحریم ها لغو تحریم ظالمانه علیه دو جانبه دور جدید گروه ۱ ۴ گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۴۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از جروزالم پست، چین امروز سه‌شنبه اعلام کرد که اخیراً پکن میزبانی هیئت‌هایی از دو گروه «حماس» و «فتح» را به عهده داشته است.

به گفته «لین جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین، دو طرف برای انجام گفتگو‌های عمیق و صریح درباره پیشبرد مذاکرات آشتی گروه‌های فلسطینی، میهمان پکن بودند.

لین در ادامه افزود: نمایندگان جنبش آزادیبخش فلسطین (فتح) و جنبش مقاومت فلسطین (حماس) پیشرفت مثبتی در گفتگوهایشان داشته‌اند.

بنابر اعلام وزارت خارجه چین، دو هیئت تمایل سیاسی خود را برای تحقق آشتی از طریق مذاکره بیان و درباره ادامه گفتگو برای تحقق وحدت فلسطینی در نزدیک‌ترین زمان ممکن توافق کردند.

این وزارتخانه افزود: نمایندگان حماس و فتح به توافقی درباره ایده‌ها برای گفتگو‌های آینده دست یافتند.

چهار روز پیش که خبر برگزاری این نشست رسانه‌ای شد، «وانگ ونبین» سخنگوی ارشد وزارت خارجه چین، اعلام کرد: پکن از تقویت اقتدار حکومت ملی فلسطین و همچنین همه جناح‌های فلسطینی در راستای آشتی و افزایش همبستگی از راه گفتگو و مشورت حمایت می‌کند.

این در حالی است که واشینگتن بااحتیاط تلاش‌ها برای ادغام فتح و حماس را دنبال می‌کند؛ چراکه حامی گروه اول است و دومی را تروریست می‌داند. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که در سایه درک این واقعیت که نابودی حماس غیرممکن است، آمریکا هم ادغام فتح و حماس را به چشم یک راه‌حل می‌بیند.

این اولین بار بعد از شروع جنگ غزه است که هیئتی از حماس به چین می‌رود، اما ماه میلادی گذشته، یک مقام رسمی دولت پکن در قطر با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد.

به نظر می‌آید که به‌رغم بی‌میلی، آمریکا هم رفته‌رفته با نقش چین در حل مناقشات خاورمیانه کنار می‌آید و ظاهراً در سفر هفته گذشته «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به پکن، یکی از موضوعات موردگفتگو این بوده است که چین چگونه می‌تواند نقشی سازنده در حل بحران‌های جهانی ازجمله مناقشه‌های خاورمیانه ایفا کند.

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • همدان زیرساخت‌های خوبی برای مبادلات تجاری با روسیه دارد
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟