Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@11:38:05 GMT

نظام آموزشی متناسب با نیاز کشور حرکت نکرده است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۴۵۱۷

نظام آموزشی متناسب با نیاز کشور حرکت نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابراهیم عزیزی در بازدید از دانشگاه صنعتی صدرا و در نشستی با رییس و معاونان این دانشگاه با توجه به مأموریت خطیر این دانشگاه در تربیت نیروی متخصص و فنی برای رفع نیازهای کشور گفت: در نظام آموزشی ما اشکالات اساسی وجود دارد به ویژه در مقاطعی که دوران شکل گیری شخصیت فرزندان این مرز و بوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: متاسفانه نظام آموزشی ما به گونه ای است که دانش آموزان را برای زندگی آینده و نیازهای کشور آماده نمی کند و بیشتر توجه به موضوعات حفظ محور و غیر قابل استفاده در زندگی را دنبال کرده است.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نگاه بلند تربیتی در آموزه های دینی و ملی اظهارداشت: نگاه تعلیم و تربیت فعلی نگاه محتوایی و معلم محور نیست؛ از طرفی منزلت و شأن معلم آسیب دیده و از طرف دیگر بی توجهی به مهارت محوری در نظام آموزشی بیداد می کند و این یک ضعف بزرگ است.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه امروز حجم عظیمی از نیروها و جوانان ما بیکار بوده و یا صرفاً به دنبال پشت میز نشینی هستند، ریشه اش در همین نگاه غلط به فرهنگ کار و عدم توجه به مهارت های فنی و تخصصی است.

او خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی نقش دانشگاه صنعتی پررنگ می شود چراکه ماموریت اصلی این دانشگاه تربیت نیروهای متخصص و فنی برای کشور مبتنی بر نیازهای روز کشور است.

عزیزی با بیان اینکه نگاه عقلانی و انقلابی برای حل مشکلات کشور ضروری است، گفت: وقتی عقلانیت، علم محوری و روحیه انقلابی در کنار هم قرار گرفت، می توان امیدوار بود که مشکلات کشور به حداقل ممکن برسد.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سرمایه مهم نیروی انسانی که یک ظرفیت بزرگ برای کشور محسوب می شود، باید خوب پرورش پیدا کند اگر می خواهیم کشور از عقبه های سخت تحریم و ... عبور کند و این یکی از رسالت های بزرگ دانشگاه صنعتی و مجموعه های مهارتی است.

به گفته عزیزی نظام آموزشی ما متناسب با تحولات و نیازهای کشور حرکت نکرده است و دلیل بسیاری از مشکلات در همین موضوع نهفته است.

نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رفع مشکلات دانشگاه صنعتی صدرا را قابل حل دانست و گفت: ما به عنوان نمایندگان مجلس می توانیم از ظرفیت ملی و بودجه سال آینده در این راستا کمک کنیم اما واقعیت این است که دانشگاه نیز باید ظرفیت های خود را پای کار بیاورد. 

عزیزی در پایان تصریح کرد: دانشگاه در کنار رویکرد عمیق معرفتی و تربیتی باید در عرصه اقتصادی منابع پایدار را برای تولید درآمد دنبال کند چراکه امروز نمی توان به بودجه های دولتی تکیه کرد.

انتهای پیام/ف

منبع: فارس

کلیدواژه: نظام آموزشی تعلیم و تربیت نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ابراهیم عزیزی مجلس شورای اسلامی دانشگاه صنعتی نظام آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۴۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه کرمانشاه گفت: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند و در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به جایگاه این دو در عرصه تولید، توجه واقعی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب‌الله غفوری _شنبه هشتم فروردین_ در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان و جمعی از کارگران و کارفرمایان نمونه با اشاره به اینکه جامعه ما حکم یک خانواده را دارد که هرکدام از ما در عرصه‌های مختلف مشغول ایفای نقش برای اعتلای آن هستیم، اظهار کرد: خانواده‌ای هستیم که از سوی مستکبران عالم تحت تحریم بی‌سابقه‌ای قرار گرفته‌ایم.

وی با بیان اینکه به فضل خدا و اتکا به نیروی انسانی خودمان کار را شروع کردیم و امروز تبدیل به یکی از قدرت‌های اقتصادی منطقه شده‌ایم، افزود: تنها کشوری هستیم که پرچم توحید، آزادگی و استقلال را در دنیا بلند کرده‌ایم، تحت تأثیر نظام فاسد سرمایه‌داری قرار نگرفتیم و باعزت روی پای خودمان ایستاده‌ایم.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه خداوند متعال اراده فرموده است که این انقلاب و این ملت را زمینه‌ساز ظهور منجی عالم بشریت قرار دهد، خاطرنشان کرد: امروز پیام انقلاب اسلامی عالم‌گیر شده است و آمریکای مستکبر که از اوایل انقلاب تحریم را علیه ما شروع کرد، در کشورش مبتلابه خیزش عمومی در همه اقشار جامعه به ویژه دانشگاه‌ها شده است.

حجت‌الاسلام غفوری لحظه‌لحظه تلاش‌ها و کوشش‌هایی که در عرصه کارگری و کارفرمایی در سال‌های بعد از انقلاب صورت گرفته است را عبادت دانست و ادامه داد: دنیا به نیروی کار و کارگر به چشم یک ابزار نگاه می‌کند و تا حدی برای او احترام قائل می‌شود که منافع نظام سرمایه‌داری را تأمین کند، اما در اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی به نیروی انسانی به‌عنوان زیربنا و اساس کار نگاه می‌شود و به شخصیت، کرامت انسانی جایگاه او در عرصه تولید، توجهی واقعی می‌شود.

وی اضافه کرد: کارآفرین و کارگر، دو بال حرکت اقتصاد و تولید هستند که اگر باهم حرکت کنند، پرواز شکل می‌گیرد. دلسوزی این دو مجموعه برای یکدیگر، اوج اعتلای این ملت است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله‌) در بحث جهش تولید که در هر منطقه و هر استانی لازم است مسئولان بررسی کنند که با توجه به اقتضائات منطقه، چه اقداماتی انجام شود تا جهش تولید شکل بگیرد، عنوان کرد: نیاز است مسئولان استان با توجه به زیست‌بوم استان کرمانشاه برای اقتضائات نیروی انسانی و سرمایه‌های خدادادی که در این استان وجود دارد، هم‌فکری کنند تا هم رونق اقتصادی را به ارمغان بیاورد و هم نرخ بیکاری را به صفر برساند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به لزوم تسریع و تسهیل کار تولیدکنندگان، تأکید کرد: موارد متعددی از تولیدکنندگان را ملاقات کردم که از موانع موجود در بروکراسی اداری گلایه‌مند بودند؛ بنابراین بنده در ابتدای سال، در خطبه‌های نماز جمعه، به مسئولان تأکید کردم در صورتی که یکی از مسئولان در ادارات برای تولید کننده و روند تولید مشکلی ایجاد کند، بنده در نماز جمعه او را به مردم معرفی خواهم کرد.

کد خبر 748579

دیگر خبرها

  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • کارآفرین و کارگر ۲ بال حرکت اقتصاد و تولید هستند
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • پیش‌نیازهای تحقق شعار سال در مناطق آزاد
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • گزارش متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بررسی می‌شود
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی