Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس قوه قضائیه گفت: به هیچ وجه قابل تحمل نیست که هزاران تن برنج و ذرت در بنادر فاسد شود لذا به این وضعیت باید خاتمه داد‌. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در جلسه شورای قضایی استان خوزستان با اشاره به نیازهای گسترده بخش‌های مختلف قضایی و سازمان‌های وابسته این استان دستور داد مبالغ تخصیصی به مراجع قضایی خوزستان از محل اعتبارات خاص و اعتبارات ملی قوه قضائیه افزایش یابد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دستگاه قضا افزود: استان خوزستان نیازمند توجه ویژه است و تلاش می‌کنیم در حد مقدورات با تخصیص رقمی مازاد به حل مشکلات این استان کمک کنیم.

رئیس قوه قضاییه در واکنش به گزارش گزارش دادستان کل کشور درباره اوضاع خوب واردات و صادرات بندر امام خمینی(ره) و وضعیت مسئله‌دار انبارهای این بندر و تخریب هزاران تُن برنج و ذرت در این انبارها گفت: این مسئله به هیچ وجه منطقی و عقلانی نیست که ما برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم هزینه کنیم و بعد سال‌ها در انبارها بماند و فاسد شود به این وضعیت باید خاتمه داد.

بررسی آخرین وضعیت پرونده شرکت هفت‌تپه در حضور رئیس دستگاه قضا/ اژه‌ای: کارگران هفت‌تپه تنها نیستند + فیلمتلبس جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه اهواز با حضور رئیس قوه قضائیه/ اژه‌ای‌: خوزستان نباید قاضی غیربومی داشته باشدانتقاد اژه‌ای از حکم ممنوع‌الخروجی و مسدودسازی حساب‌های بانکی صنعتگران و تولیدکنندگان / ‌این روند اصلاح می‌شودحضور رئیس دستگاه قضا در ‌یادمان شهدای اهواز/ اژه‌ای: شهدا‌ ضامن امنیت و افتخار این مرز مرز و بوم هستند + فیلم‌محسنی‌اژه‌ای در بدو‌ ورود به اهواز: "قوای سه‌گانه" ‌برای رفع مشکلات ‌خوزستان مصمم شده‌اند‌/ مردم نباید مشکل اقتصادی داشته باشنددستاورد سفر رئیس قوه قضائیه به خوزستان/ تخصیص 230 میلیارد تومان برای رفع مشکلات دستگاه قضاییرئیس قوه قضائیه:‌ بروکراسی را از جلوی پای مردم برداریم / افزایش تولید لوازم می‌خواهد‌/ بیکاری در خوزستان پذیرفته نیستانتقاد رئیس قوه قضائیه از تغییر کاربری اراضی/ ‌دهیاران و شوراها مجوزهای غیرقانونی می‌دهند / صدور دستور قضایی برای برخورد با گرانفروش‌ها‌ + فیلم

وی در واکنش به گزارش رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره وضعیت نامناسب سه انبار اموال تملیکی خوزستان و بلاتکلیفی صدها پرونده، با بیان اینکه در بحث فروش اموال تملیکی که در حال حاضر با اجازه حاکم شرع و پس از مراحل کارشناسی و مزایده انجام می‌شود، این روش را غلط دانست و گفت: قطعا حاکم شرع نمی‌تواند برای حجم زیادی از اموال دپو شده تصمیم بگیرد.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: اگر نیاز اصلاح قانون است پیگیری شود و اگر نیاز نیست تدبیری صورت گیرد تا تصمیم گیری درباره اموال تملیکی متمرکز بر یک حاکم شرع در مرکز نشود و اگر این موضوع مربوط به رییس عدلیه است حکم می دهم یک قاضی سیار به انبار اموال تملیکی برود و همانجا رای بدهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای از استاندار خوزستان خواست هیئتی را به انبار ها اعزام کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن اموال دپو شده را بررسی و برای آنها تصمیم گیری و تعیین تکلیف‌ شود.

در این نشست «محمد صاحبکار» معاون راهبردی قوه قضاییه با ارائه گزارشی از وضعیت و عملکرد مجموعه‌های قضایی استان خوزستان، پیشنهاد کرد نیروی انسانی مورد نیاز این مجموعه‌ها از طریق بومی‌گزینی تامین شود و گفت که در روزهای آینده فراخوان مربوط به جذب نیرو اعلام خواهد شد.

کاظمی‌فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه نیز در این جلسه از لزوم تامین امکانات فناورانه مورد نیاز برای توسعه هوشمندسازی سیستم قضایی استان خوزستان سخن گفت و خواستار موافقت حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تاسیس دفاتر خدمات قضایی الکترونیک جدید در این استان شد که مورد موافقت رئیس قوه قضاییه قرار گرفت.

رفاهی مدیرکل مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه نیز در این نشست با ارائه گزارشی از مکاتبات مردمی در آستانه این سفر برای مقامات عالی دستگاه قضا گفت که مجموعا 2 هزار و 697 فقره درخواست مردمی در این سفر واصل شد.

وی تصریح‌ کرد: در‌ مدت حضور رئیس دستگاه قضا و همراهانش در استان خوزستان، 531 ملاقات مردمی ظرف 9 ساعت انجام شد و تمامی درخواست‌ها ثبت و برای متقاضیان پیامک دریافت ارسال شد.

وی تاکید کرد:  مجموعه درخواست‌ها و مطالبات مردمی ظرف 2 هفته در‌مرکز ارتباطات مردمی در تهران مورد کارشناسی قرار می‌گیرد و‌ برای پیگیری به استان ارجاع می‌شود تا ظرف یک ماه به آن پاسخ بدهند.

رفاهی همچنین با تاکید بر اینکه دادگستری خوزستان به طور ویژه به نامه‌ها و درخواست‌های مردمی در جریان سفر رئیس قوه قضاییه توجه خواهد کرد متذکر شد پس از وصول پاسخ دادگستری درباره نتیجه رسیدگی‌به درخواست‌ها ظرف سه ماه آسیب شناسی دقیقی درباره مسائل مطرح‌شده صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضوی مقدم‌ نیز در این جلسه، دیدار مردمی در‌حاشیه سفر رئیس قوه قضاییه را موثرترین بخش این سفر عنوان کرد و از مسئولان دادگستری استان خواست که به طور ویژه به درخواست‌ها و‌ مکاتبات مردمی در حاشیه این سفر رسیدگی کنند.

رییس دادگستری استان خوزستان نیز با تقدیر از سفر رئیس قوه قضاییه و هیئت همراه گفت: استان خوزستان استانی مظلوم‌ است که بیش از 20 سال است چنین هیئتی از دستگاه قضایی به این استان نیامده است و اینبار جدیت رییس عدلیه برای کمک به حل مسائل خوزستان کاملا مشهود است.

وی‌ با اشاره به مشکلات متعدد حوزه قضایی و کمبود اعتبار، امکانات و‌ نیروی انسانی متناسب با حجم بالای کار در استان، خواستار توجه ویژه برای تامین نیازهای بخش‌های قضایی شد.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حجت الاسلام والمسلمین رئیس دستگاه قضا رئیس قوه قضاییه رئیس قوه قضائیه استان خوزستان اموال تملیکی محسنی اژه ای سفر رئیس قوه درخواست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به انعقاد قرارداد مکانیزه‌سازی پایانه مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی به ارزش سرمایه‌گذاری حدود ۲۴ هزار میلیارد ریال میان اداره کل بنادر و دریانوردی استان و شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲، گفت: فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک  مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و  اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان  مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد.


ابوطالب گرایلو در ادامه روند صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی در چند سال اخیر را رو به رشد کرد و بر ضرورت ساماندهی آن در قالب یک پایانه مجهز به منظور افرایش بهره وری عملیات تخلیه و بارگیری تأکید کرد و افزود: رشد ترافیک و جذب مشتریان جدید از اهم اهداف برای سرمایه‌گذاری در این پایانه است.


وی ادامه داد: در این قرارداد، ضمن بهسازی و نوسازی تأسیسات، محوطه‌ها و انبارها، خرید و تأمین تجهیزات پیشرفته به منظور تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال، افزایش سهم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) از صادرات و واردات مواد معدنی، مصالح ساختمانی و کود شیمیایی مد نظر است.


گرایلو می‌گوید: در جریان این نشست مقرر شد شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی با اهتمام ویژه به برنامه‌ریزی دقیق به منظور انجام عملیات تخلیه و بارگیری، همزمان در خصوص شروع عملیات اجرایی توسعه سرمایه‌گذاری اقدام کند.


با انعقاد این قرارداد سرمایه‌گذاری به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۴۰ هکتار ضمن ایجاد ۲۰۰ نفر فرصت اشتغال، شاهد افزایش صادرات مواد معدنی، مصالح ساختمانی، کود شیمیایی و افزایش سهم استان خوزستان در صادرات غیرنفتی کشور و ایجاد فرآیند‌های استاندارد عملیات تخلیه و بارگیری در کنار ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود.

دیگر خبرها

  • نامه رئیس دانشگاه میبد به رؤسای تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • شفافیت در سند تحول و تعالی قوه قضاییه