Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پیام رئیس کمیته امداد، ۵۰۰ مرکز نیکوکاری تخصصی زکات در کشور به صورت همزمان افتتاح شد.

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از   کمیته امداد خراسان رضوی ، در حاشیه برگزاری مراسم اختتامیه همایش توجیهی-آموزشی زکات در مشهد، ۵۰۰ مرکز نیکوکاری تخصصی زکات با پیام سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد، به صورت همزمان افتتاح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
رئیس کمیته امداد در این مراسم با تاکید بر اهمیت فرهنگ‌سازی در امر زکات گفت: زکات مطابق نظر علما و فقها باید به دست اهلش برسد.  وی با بیان اینکه ماموریت جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات در کمیته امداد همراه با تدابیر قانونی و شرعی است، افزود: در هزینه‌کرد زکات باید با حساسیت اقدام کرد تا همه اعتبارات آن بدون انحراف در امور نیازمندان و محرومان مددجو و غیر مددجو هزینه شود. بختیاری تامین معیشت، تهیه جهیزیه و امور درمانی نیازمندان را از مهمترین زمینه‌های هزینه‌کرد زکات دانست و خاطرنشان کرد: براساس مصوبه شورای عالی زکات ۶۰ درصد زکات جمع‌آوری شده در کشور باید صرف بهبود زندگی محرومان شود که در حال حاضر این عدد به ۸۰ درصد رسیده است و معتقدیم اگر زکات در جای درست خود هزینه شود نتایج خوبی خواهد داشت. رئیس کمیته امداد به انعقاد تفاهم‌نامه سه جانبه میان کمیته امداد، سازمان تبلیغات اسلامی و صداو سیما اشاره کرد و افزود: برای فرهنگسازی و نهادینه کردن فریضه زکات باید اقدامات جدی کرد و در همین راستا حدود پنج هزار روحانی با کمیته امداد همکاری می‌کنند. وی از توجه ویژه نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها در خصوص مصارف زکات تقدیر کرد و گفت: به منظور کاهش دغدغه‎مندی علمای عزیز و افزایش اعتماد عمومی، تا پایان سال داشبورد عملکرد زکات در خدمت نمایندگان ولی فقیه و مردم قرار می‌گیرد. بختیاری از راه‌اندازی امداد هوشمند در ۶ استان کشور به صورت پایلوت خبر داد و تاکید کرد: با هدف شفاف‌سازی فعالیت‎های کمیته امداد، تا پایان سال سامانه هوشمند در حوزه‌های مختلف از جمله اشتغال و زکات در اختیار مردم قرار می‌گیرد. همچنین مردم می‌توانند با مراجعه به سامانه پیشنهادات کمیته امداد، نظرات خود را برای بهبود امور به مسئولان این نهاد انتقال دهند. رئیس کمیته امداد بر ضرورت به کارگیری نوآوری و ابتکارات در جمع‌آوری زکات تاکید کرد و ادامه داد: باید با استفاده از ابزارهای مختلف برای همه احراز شود که زکات در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد و ما روی یک ریال آن حساس هستیم. شایان ذکر است در این مراسم یک مرکز نیکوکاری تخصصی زکات در روستای جابوز شهرستان خلیل‌آباد به نمایندگی از ۵۰۰ مرکز در سراسر کشور، به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد. انتهای پیام

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سید مرتضی بختیاری زكات کمیته امداد مرکز نیکوکاری تخصصی زکات رئیس کمیته امداد ۵۰۰ مرکز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۴۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند

حجت‌الاسلام علی جعفری؛ معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور اظهار کرد: بیش از ۷ سال از دوره چهارم فعالیت سازمان روانشناسی به همت وزرا و نمایندگان بهداشت و علوم  می گذرد که ما  سعی کرده ایم تا بتوانیم کم و کاستی ها را جبران کنیم. به همین دلیل کلینیکی را برای به وجود آوردن نور امید و نشان دادن  مسیر درست زندگی افتتاح کردیم تا بتوانیم در راه فرهنگی قدم بر داریم. در کوتاه‌ترین زمان به کمک مسئولان ذی‌ربط می‌توانیم این کلینیک مشاوره‌ای را برای مددجویان کمیته‌امداد در ۳۱ استان ایجادکنیم.

وی افزود:در کلینیک تمام موارد زیر نظر خواهند بود، زیرا از فضای کاربری می‌خواهیم بیرون بیاییم و بتوانیم رصد دقیق داشته باشیم و متناسب با نیازهای خانوده مدد جویان زیرساخت‌های مشاوره‌ای در مناطق دورافتاده و محروم ایجاد کنیم. ما یک نهاد حمایتی هستیم که بتوانیم به تقویت و بالا بردن اعتماد به نفس مددجویان در زندگی و ایجاد اشتغال کمک کنیم. البته ناگفته نماند این خلاء وجود داشته که مجموعه مشاوره‌ای ما نیازمند  زیرساخت روانشناختی با سطح بالاتر  و تخصصی داشت. اما حالا  مراکزی با سطح بالاتر و تخصصی در سراسر کشور یعنی تمام  استان‌ها  ایجاد کرده‌ایم و بیش از ۱۰۰۰ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد و دکترای روانشناسی یا مشاوره در ادارات مشغول ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی به مددجویان کمیته امداد هستند.

جعفری تصریح کرد: براساس تحقیقات انجام شده؛ حدود ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی و نیازمند دریافت خدمات روانشناسی هستند، اما به این معنا نیست که آن‌ها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را پوشش می‌دهند.

او گفت: جامعه هدفی که ما داریم در کمیته امداد افرادی هستند که بی چون و چرا در راستای کمک به مردم می کوشند در گذشته خدمات کمیته امداد بیشتر در حوزه معیشتی بود ولی یکی از خدمات ارزشمند که در سال های اخیر شاهد تحول جدی در این حوزه هستیم، همین خدمات فرهنگی است. ما به کمک روان درمانی حتی توانستیم بسیاری از زندانیانی که حقیقت را بازگو نمی کردند تا کمکشان کنیم مسیر را هموار کردیم. می توان گفت حضور مشاوران متخصص در سراسر کشور می‌تواند کلید طلایی برای حل مشکلات اجتماعی و فرهنگی مردم باشد.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک ۱۱ هزار میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری در سال گذشته
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • گارانتی متین؛ مرکز تخصصی تعمیر اسپیکر در کشور
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری