Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:50:19 GMT

ششمین روز بدون کرونا استان اردبیل در پیک پنجم

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۵۲۰۸

ششمین روز بدون کرونا استان اردبیل در پیک پنجم

به گزارش،روز جمعه ایرنا به نقل از ستاد مدیریت کرونای ستان اردبیل، بر این اساس مجموع جانباختگان پنج موج شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان همچنان  در رقم ۲ هزار و ۵۱۸ نفر باقی ماند.

بر اساس اعلام این ستاد ، طی شبانه روز گذشته با بستری ۳۳ بیمار کووید.۱۹ در بیمارستان و ترخیص ۴۲ بیمار بهبود یافته،  مجموع بستری مبتلایان کرونا در مراکز درمانی این استان به ۱۷۹ نفر رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ۱۰۱ بیمار دیگر نیز تحت نطر بوده و در منازل خود تحت درمان هستند.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، هم اکنون شیوع بیماری کووید.۱۹ در این استان در وضعیت زرد قرار دارد و شهرستان‌های بیله‌سوار، گرمی، نیر و اصلاندوز در وضعیت آبی و شهرستان‌های اردبیل، خلخال، پارس‌آباد، کوثر، نمین، سرعین و مشکین‌شهر در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روند کاهشی موج پنجم شیوع کرونا در استان که از حدود چهار هفته پیش آغاز شده بود، متوقف شده و به وضعیت پایدار رو به افزایش رسیده است.

دکتر شهرام حبیب‌زاده با اشاره به قرار داشتن استان اردبیل در وضعیت زرد و با هشدار نسبت به احتمال افزایشی شدن روند شیوع کرونا در این استان افزود: در صورت عادی‌انگاری توسط شهروندان، افزایش موج شیوع محتمل است.

وی خواستار پرهیز از دورهمی و عادی‌انگاری بیماری کووید.۱۹ و نیز استفاده مستمر از ماسک توسط شهروندان شد و گفت: آمار بستری مبتلایان به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی این استان به ۵۵ نفر تنزل کرده است.

دکتر حبیب زاده تنها چاره ادامه کاهش سیر شیوع کرونا در این استان را رعایت جدی و سختگیرانه دستورالعمل‌های بهداشتی ذکر کرد.

وی همچنین گفت: از ۲۲ بهمن سال گذشته تاکنون یک میلیون و ۳۵۹ هزار و  ۹۲۸دُز واکسن کرونا برای گروه‌های هدف در این استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در ادامه اعلام کرد: تاکنون ۸۳۵ هزار و ۸۱ دُز واکسن نوبت اول و ۵۲۴ و  ۸۴۷هزار  دُز واکسن نوبت دوم در استان اردبیل تزریق شده است.

وی با اشاره به تداوم فرایند واکسیناسیون کرونا در استان اردبیل و افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا به استان افزود: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

وی تاکید کرد: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه سال گذشته با ۲۲ فوتی، بیشترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا با ۱۸۹ نفر و بالاترین رکورد بستری همزمان مبتلایان نیز با ۸۹۷ نفر در روز ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل شیوع کرونا کووید ۱۹ ز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۵۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان

منابع محلی در بدخشان از شیوع یک نوع بیماری ناشناخته تنفسی در میان کودکان و زنان در این ولایت خبر می‌دهند.

به گفته منابع این بیماری از سه روز به این‌سو در ولسوالی خواهان افزایش یافته است.

به گفته منابع، تا کنون ۸۰ کودک و ۴۰ زن در پی مبتلا شدن به این بیماری به مرکز صحی آن ولسوالی منتقل شده‌اند.

سرفه شدید و درد سينه از نشانه‌های مبتلا شدن به این بیماری است.

عدم دسترسی به خدمات صحی در ولسوالی خواهان بدخشان یکی از دلایل جدی شیوع این بیماری عنوان شده است.

پیش از این، یک نوع بیماری ناشناخته پوستی در میان بزرگ‌سالان و کودکان در ولایت‌های بامیان و پکتیکا شیوع پیدا کرده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • از فیلمسازی بدون دیالوگ تا خندیدن به قضاوت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان