Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، باقری که با هدف انجام مذاکرات دوجانبه با سرگئی ریابکوف همتای روسی خود درباره دور جدید مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران در وین شامگاه پنجشنبه وارد مسکو شده است تصریح کرد: در مذاکرات لغو تحریم های غیر قانونی و ظالمانه علیه ملت ایران از این به بعد هم انتظار و هم پیش بینی ما این هست که این دو کشور همراهی خوبی را با مواضع جمهوری اسلامی ایران در قالب گفت و گوهایی که در قالب گروه ۱+۴ داریم، داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به مذاکرات خود با «انریکه مورا» هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام» د ر مورد مذاکرات وین در تهران و بروکسل خاطرنشان کرد: در تهران گفت و گوهایی داشتیم و در ادامه آن گفت و گو ها دو روز پیش هم در بروکسل صحبت های سازنده، جدی و صریحی با ایشان داشتیم با این هدف که گفت و گوها برای لغو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه علیه ایران در دور جدید شکل بگیرد.


وی گفت: الزامات و اقتضائاتی را که بایستی از نظر ما رعایت بشود، در این گفت و گو ها مطرح کردیم و قرار شد که ایشان (مورا) این نگاه و مولفه ها را با طرف‌های دیگر در گروه ۱+۴ مطرح کند.


 آغاز مذاکرات دو جانبه با کشورهای گروه ۱+۴


باقری اظهار کرد: در ادامه و بر اساس توافق انجام شده با کشورهای گروه ۱+۴ قرار شد مذاکرات دو جانبه ای نیز با هر یک از این کشورها برای اشتراک دیدگاهها در باره مذاکرات لغو تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران انجام شود و در همین چارچوب به دعوت ریابکوف اولین دور این مذاکرات امروز جمعه با طرف روسی انجام خواهد شد.  

وی در مورد آغاز زمان دور جدید مذاکرات لغو تحریم ها افزود: آن چیزی که در دور جدید از اهمیت جدی برخوردار است آمادگی طرف مقابل برای تصمیم گیری در زمینه لفو تحریم های غیرقانونی و ظالمانه است.  

معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوالی در باره استقبال آمریکا از گفت و گوهای جدید گفت: «گفت و گوی های ما با کشورهای گروه ۱+۴ است».

تبادل نظر و رایزنی با طرف روس  

وی گفت: با توجه به روابط گسترده و دو جانبه ای که با روسیه داریم بخش قابل توجهی از سفر به صحبت و گفت و گو با باگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در باره مناسبات دو جانبه و هم در مورد مسائل و مشکلاتی که در مناسبات فی مابین وجود دارد اختصاص داده خواهد شد و در این گفت و گو ها برای رفع موانع و همینطور در باره گشایش دریچه های جدید در مناسبات دو حانبه و ارتقا همکاری های در عرصه های مختلف که بتواند منافع دو کشور را در زمینه های مورد علاقه را تامین کند رایزنی خواهیم کرد.

 باقری و هیات همراه امروز جمعه با سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه و میخائیل باگدانف نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و معاون وزارت خارجه روسیه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

311311

کد خبر 1568012

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: وزارت خارجه مذاکرات لغو تحریم ها لغو تحریم ظالمانه علیه دو جانبه گروه ۱ ۴ گفت و گو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۵۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.

در جلسه‌ای که امروز در مقابل کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس برگزار شد دیوید کامرون موضع دولت کشورش در قبال طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را تشریح کرد.

او در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان توضیح داد که انجام چنین اقدامی علیه سپاه ضرورت ندارد و وضعیت فعلی که کلیت سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته کفایت می‌کند. 

کامرون گفت: «همه اقداماتی که ما باید برای اعمال فشار علیه ایران انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر جایی آنجا کار غیرقانونی انجام دهند می‌توانند علیه ان‌ها اقدام کنیم در چارچوب نظام تحریم‌هایی که تقویتشان کرده‌ایم وجود دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. وقتی که من از نهاد‌های مجری قانون، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم آیا این گام اضافی [برای قرار سپاه دادن در فهرست سازمان تروریستی]لازم است پاسخ آنها منفی است.»

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه توضیح داد که چنین اقدامی علاوه بر آنکه سودی ندارد باعث تخریب روابط دیپلماتیک میان دو کشور خواهد شد. 

او گفت: «اگر بخواهم صادق باشم چنین اقدامی یک ضرر هم دارد و آن هم این است که عملاً روابط دیپلماتیک ما را پایان خواهد داد.»

وی در ادامه گفت: «هنگامی که می‌خواهیم از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنیم، هنگامی که می‌خواهیم پیام مستقیمی به ایرانی‌ها ارسال کنیم من می‌خواهم خودم گفتگو انجام دهم. نمی‌خواهم اینطور باشد که به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها برسانید؟»

دیوید کامرون در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که این در راستای منافع بریتانیا نیست و چنین اقدامی نه تنها رویه ما را تقویت نخواهد کرد بلکه از بسیاری جهت باعث تضعیف آن خواهد شد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • چاپلوسی فرانسه برای تل آویو: به دنبال تحریم‌های جدید علیه ایران هستیم
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • دیدار نمایندگان فتح و حماس در چین/ پیشرفت مذاکرات مثبت بود
  • پیام حماس به گروه‌های مقاومت درباره مذاکرات
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟