Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در بازدید از دانشگاه صنعتی شهر جدید صدرا با اشاره به مأموریت خطیر این دانشگاه در تربیت نیروی متخصص و فنی برای رفع نیاز‌های کشور، گفت: در نظام آموزشی ما اشکالات اساسی وجود دارد به ویژه در مقاطعی که دوران شکل گیری شخصیت فرزندان این مرز و بوم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: متاسفانه نظام آموزشی ما به گونه‌ای است که دانش آموزان را برای زندگی آینده و نیاز‌های کشور آماده نمی‌کند و بیشتر توجه به موضوعات حفظ محور و غیر قابل استفاده در زندگی را دنبال کرده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای با اشاره به نگاه بلند تربیتی در آموزه‌های دینی و ملی اظهار کرد: نگاه تعلیم و تربیت فعلی نگاه محتوایی و معلم محور نیست؛ از طرفی منزلت و شأن معلم آسیب دیده و از طرف دیگر بی توجهی به مهارت محوری در نظام آموزشی بیداد می‌کند و این یک ضعف بزرگ است.

عزیزی ادامه داد: اینکه امروز حجم عظیمی از نیرو‌ها و جوانان ما بیکار بوده و یا صرفاً به دنبال پشت میز نشینی هستند، ریشه‌اش در همین نگاه غلط به فرهنگ کار و عدم توجه به مهارت‌های فنی و تخصصی است.

او اظهار کرد: در چنین شرایطی نقش دانشگاه صنعتی پررنگ می‌شود، چرا که ماموریت اصلی این دانشگاه تربیت نیرو‌های متخصص و فنی برای کشور مبتنی بر نیاز‌های روز کشور است.

عزیزی با بیان اینکه نگاه عقلانی و انقلابی برای حل مشکلات کشور ضروری است، گفت: وقتی عقلانیت، علم محوری و روحیه انقلابی در کنار هم قرار گرفت، می‌توان امیدوار بود که مشکلات کشور به حداقل ممکن برسد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سرمایه مهم نیروی انسانی که یک ظرفیت بزرگ برای کشور محسوب می‌شود، باید خوب پرورش پیدا کند اگر می‌خواهیم کشور از عقبه‌های سخت تحریم و ... عبور کند و این یکی از رسالت‌های بزرگ دانشگاه صنعتی و مجموعه‌های مهارتی است.

به گفته عزیزی، نظام آموزشی ما متناسب با تحولات و نیاز‌های کشور حرکت نکرده و دلیل بسیاری از مشکلات در همین موضوع نهفته است.

او رفع مشکلات دانشگاه صنعتی صدرا را قابل حل دانست و گفت: ما به عنوان نمایندگان مجلس می‌توانیم از ظرفیت ملی و بودجه سال آینده در این راستا کمک کنیم، اما واقعیت این است که دانشگاه نیز باید ظرفیت‌های خود را پای کار بیاورد.

عزیزی خاطرنشان کرد: دانشگاه در کنار رویکرد عمیق معرفتی و تربیتی باید در عرصه اقتصادی منابع پایدار را برای تولید درآمد دنبال کند، چرا که امروز نمی‌توان به بودجه‌های دولتی تکیه کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماینده مردم شیراز مجلس شورای اسلامی دانشگاه صنعتی نظام آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۵۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطهری دومین چهره‌ای که بعد از خداداد عزیزی از تیم ملی جدا شد

آفتاب‌‌نیوز :

حمید مطهری دومین چهره‌ای است که بعد از خداداد عزیزی از جمع اعضای کادرفنی تیم ملی جدا شده است. این بار البته نه خبری از اختلاف نظر بود و نه مصاحبه‌ای در این زمینه انجام شد؛ بلکه مطهری بی سروصدا ترجیح داد از تیم ملی برود و دوباره دستیار یحیی گل‌محمدی شود؛ این بار در تیم تراکتور تبریز.

مشخص نیست اگر قرار به تدوام دستیاری و کمک مربی‌گری بود، چرا مطهری در تیم ملی نماند و با قلعه‌نویی، تجربه حضور در جام جهانی را شریک نشد؟ در تراکتور و دستیاری گل‌محمدی چه نکته‌ای نهفته بود که حمید مطهری ترجیح داد این گونه از تیم ملی ساز جدایی را کوک کند؟ جواب این سوالات با آن‌چه در ادامه این نوشته می‌خوانیم، دیگر یک موضوع پنهان نخواهد بود.

به نظر می‌رسد در ایده تازه مطرح‌شده از سوی باشگاه تراکتور، پیش‌بینی شده در صورت صادر نشدن اجازه مربی‌گری گل‌محمدی، مطهری این تیم را اداره کند و یحیی در حالت کنترل از راه دور باقی بماند. در واقع مطهری تا زمان کسب مجوز مربی‌گری یحیی، نفر اول نیمکت تراکتور خواهد بود.

به همین دلیل او تراکتور را به دلیل آزادی عمل بیشتر انتخاب می‌کند و از تیم ملی می‌رود. هر چه هست این‌که سعید الهویی در تیم ملی، نقش‌آفرینی بیشتری دارد و این انتخاب قلعه‌نویی است. مطهری هم این موضوع را می‌دانست و به همین دلیل جدایی‌اش از تیم ملی با پیشنهادی که از تراکتور رسید، قابل درک است!

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • برگزاری آزمون سمپاد مهارتی در ۱۱ استان کشور
  • سروری‌مجد: مدارس عالی مهارتی برای رفع نیاز صنایع تأسیس می‌شوند
  • جنبش‌های اخیر در دانشگاه‌های جهان نتیجه عملیات وعده صادق
  • قطب گردشگری، ترمینال خارجی ندارد
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • مطهری دومین چهره‌ای که بعد از خداداد عزیزی از تیم ملی جدا شد