Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای اتحادیه اروپا منتشر شد آمده است؛ اسرائیل روز چهارشنبه اوراق مناقصه برای احداث دو هزار و ۸۶۰ واحد مسکونی در ۳۰ شهرک صهیونیستی که برخی از آن‌ها در کرانه باختری رود اردن قرار دارند منتشر کرد. این اقدام طبق بیانیه یادشده، در پی انتشار اوراق مناقصه برای احداث یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی دیگر در شهرک‌های صهیونیستی از جمله در گیوعات هاماتوس در قدس شرقی صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا بدون محکوم کردن اقدامات رژیم غاصب صهیونیستی تصریح کرد که شهرک سازی مطابق با قوانین بین‌المللی غیرقانونی، مانع دست‌یابی به راه حل تشکیل دو کشور  فلسطین و اسرائیل و صلح جامع و پایدار بین دو طرف بشمار می‌رود. 

این اتحادیه با بیان اینکه هرگونه تغییرات در مرزهای قبل از ۱۹۶۷ را به رسمیت نمی‌شناسد، خواستار تجدیدنظر درباره اقداماتی شد که «با تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها و تعامل معنادار بین طرف‌ها، اعتمادسازی و بهبود وضع زندگی مردم عادی» ناسازگار است.

این دومین بیانیه اتحادیه اروپا طی یک هفته گذشته است که با ادبیات و واژه‌هایی تکراری و نیمه‌جان منتشر شده است. اتحادیه اروپا چند ماه پیش هم در جریان حملات اخیر و تجاوزهای وحشیانه اشغال‌گران قدس علیه باریکه غزه که بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شدند موضع انفعالی در پیش گرفت و از محکوم کردن جنایت‌های رژیم اشغال‌گر قدس دریغ کرد.

این درحالیست که رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر تحرکات خود در تخریب منازل فلسطینیان و دستگیری جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری را شدت بخشیده است.  احداث واحدهای جدید شهرک‌سازی نقض آشکار قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد است. این قطعنامه که ۲۳ دسامبر ۲۰۱۶ (۳دی ۹۵) با رای مثبت ۱۴ عضو و تنها رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید، ضمن غیرقانونی خواندن شهرک‌سازی در خاک فلسطین، از رژیم صهیونیستی می‌خواهد که عملیات شهرک‌سازی را متوقف کند.

دیروز ۱۲ کشور اروپایی با صدور بیانیه‌ای از رژیم صهیونیستی خواستند تا در تصمیم خود برای پیشبرد طرح هایش برای احداث حدود ۳ هزار خانه (در شهرک های صهیونیستی) در کرانه باختری رود اردن تجدید نظر کند. وزیران خارجه کشورهای بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، ایرلند، ایتالیا، هلند، نروژ، لهستان، اسپانیا و سوئد در بیاینه مشترکی،  مخالف خود را با توسعه شهرک ها در اراضی اشغال شده فلسطینی ابراز کرده اند.

معاون وزیر امور خارجه انگلیس هم با صدور بیانیه‌ای نمایشی به توسعه شهرک‌سازی در فلسطین اشغالی توسط عناصر رژیم اشغال‌گر قدس اعتراض و اظهار کرد که این اقدامات طبق قوانین بین‌الملل غیرقانونی است.

این نخستین بار نیست اروپایی ها که هم پیمانان رژیم صهیونیستی هستند، روز کاغذ یا بطور لفظی به شهرک سازی ها و اقدامات اشغالگرانه و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی معترض می شوند، اما در صحنه عمل، صدور این بیانیه ها چیزی جز اقدام نمادین و نمایشی نیست و عملا هیچ نتیجه ای در کمک به ملت مظلوم فلسطین به همراه نداشته است.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا اسرائیل فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اسرائیل فلسطین اتحادیه اروپا اسرائیل فلسطین رژیم صهیونیستی اتحادیه اروپا شهرک سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۵۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه

به دنبال حمله راکتی مقاومت فلسطین، آژیر خطر در سدیروت به صدا درآمد.

رادیو سراسری رژیم اشغالگر اذعان کرد که ۲ راکت از غزه به سمت سدیروت شلیک شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی نیز اذعان کرد برای اولین بار در یک ماه گذشته، شهر اشدود با موشک های مقاومت فلسطین در غزه مورد حمله قرار گرفت.

این در حالی است که توپخانه رژیم صهیونیستی بیت حانون، جبالیا، اردوگاه نصیرات و سایر مناطق مرکزی نوار غزه را هدف حملات خود قرار داده است.

در همین راستا، وزارت بهداشت نوار غزه جدیدترین آمار شهدا ‌و مجروحان حملات ارتش رژیم صهیونیستی را منتشر و اعلام کرد که در جریان این حملات از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، ۳۴ هزار و ۴۸۸ شهروند فلسطینی شهید شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب ۳ مورد جنایت شد که در نتیجه آن، ۳۴ نفر شهید و ۶۸ نفر دیگر مجروح شدند.

این وزارتخانه افزود: با احتساب این شهدا، تعداد شهدای نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ۱۴۰۳) تا کنون به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر و تعداد زخمی ها به ۷۷ هزار و ۶۴۳ نفر رسید.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین اطراف غزه
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • رسانه‌های تل‌آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • رسانه‌های تل آویو حمله موشکی به شهرک صهیونیست نشین شتولا را تایید کردند
  • روز ۲۰۵ طوفان‌الاقصی|بمباران مرکز نوار غزه و جنوب لبنان
  • تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو
  • حمله موشکی حزب الله به شهرک المناره در فلسطین اشغالی
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است