Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:18:38 GMT

حفظ منافع و مصالح مشترک مسلمانان تکلیف جدی است

تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۵۲۶۲۵۵

حفظ منافع و مصالح مشترک مسلمانان تکلیف جدی است

آیت‌الله « قربانعلی دری نجف‌آبادی» در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه اراک افزود: در دیدار رهبر معظم انقلاب با میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی و جمعی از مسئولان نظام که چندی پیش برگزار شد، نکات ارزشمندی مطرح شده که باید مورد توجه همگان باشد.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد که اسلام مرز نمی‌شناسد و همه باید بدانند که این دین الهی همگان را به حق دعوت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه اراک ادامه داد: وحدت اسلامی از مسایل جدی است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای شکل‌گیری انقلاب تاکنون به این موضوع توجه ویژه داشته است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: یکی از موضوعات مهم مسلمانان که رهبر معظم انقلاب به آن تاکید دارد، تمدن اسلامی است و پرداختن به آن وظیفه همگانی است و این مهم بر مبنای عدالت است و با تمدن غربی قابل مقایسه نیست.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: مقابله با توطئه‌های غربی و صهیونیسم موضوع مهمی است که مسلمانان باید آن را با هوشمندی دنبال کنند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین به اخلاق، صبر و عدالت تاکید ویژه دارد و حرکت در این مسیر باعث خیرات کثیر خواهد بود.

وی عنوان کرد: مرجعیت ستون فقرات تشیع است و برخی کم لطفی‌ها در این راستا قابل قبول نیست.

امام جمعه اراک افزود: مرجعیت شیعه در ۲۰۰ سال اخیر زحمات زیادی کشیده‌اند و باید قدر آن‌ را دانست.

آیت‌الله دری نجف آبادی تصریح کرد: وحدت، انسجام و حرمت بزرگان دینی تکلیف برای همه مسلمانان است و مادامی که در این ریل حرکت شود عزتمندی خواهد بود.

وی اظهار داشت: کارخانه طبیعت سبز شهرستان ساوه هفته گذشته دچار آتش‌سوزی شد که حادثه تلخی بود و خسارت سنگین به بار آورد که باید علت این آتش‌سوزی هرچه سریع‌تر ارزیابی شود و دستگاه‌های امنیتی هم بررسی‌های لازم را داشته باشند.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: این آتش سوزی اگر خرابکاری داخلی، خارجی و یا سهل‌انگاری باشد قابل بخشش نیست، زیرا این صنعت علاوه بر سهمی که در درآمد سرانه داشته، نقش موثری در سفره مردم ایفا می‌کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با اشاره به حادثه هک شدن سامانه بنزین کشور در روزهای گذشته عنوان کرد: هوشمندی و همراهی مردم و مسئولان در خنثی سازی توطئه‌های دشمنان اهمیت زیادی دارد.

فعالیت امام جمعه جدید ساوه، ۱۳ آبان، هفته بسیج دانش‌آموزی و سالروز تبعید امام راحل، از دیگری موضوعاتی بود که در خطبه‌های نماز جمعه عبادی سیاسی جمعه اراک به آن پرداخته شد.

نماز عبادی سیاسی جمعه اراک در ۳۲ نقطه استان مرکزی اقامه می‌شود.

برچسب‌ها آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی اراک استان مرکزی ستاد اقامه نماز کشور خطبه ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی اراک استان مرکزی ستاد اقامه نماز کشور خطبه ها آیت الله دری نجف آبادی رهبر معظم انقلاب امام جمعه جمعه اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۵۲۶۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، امام جمعه موقت خرم‌آباد، در جلسه استانی ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) لرستان، گفت: امام خمینی (ره) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای جهانیان و آزادگان الگو است.
حجت‌الاسلام بهروز شمسی‌فر افزود: امام خمینی (ره) نه تنها به ایران و ایرانی هویت داد بلکه به اسلام هویت داد و اسلام و مسلمانان را شخصیت بخشید.
شمسی‌فرگفت: کسی را پیدا نمی‌کنیم که مدیون امام نباشد، جایگاهی که مراجع، علما و حوزه‌های علمیه پیدا کردند را مدیون امام هستند، بنابراین بزرگداشت این امام هرچه باشکوه‌تر باشد بُردی برای جهان اسلام و ایران است، به ویژه بعد از عملیات وعده صادق این مراسم بیشتر به زیر ذره‌بین می‌رود.
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: همه باید تلاش کنیم این مراسم از نظر کمی و کیفی باشکوه برگزار شود.
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی استان لرستان نیز گفت: امام خمینی (ره) نه تنها در ایران بلکه در سرتاسر جهان به اندیشه‌های دینی و ذهن‌های بیدار هویت بخشید.
حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی افزود: این اندیشه ظلم ستیزانه امروز بیش از هر زمان دیگری جهانی شده و نمونه آن حرکت معنادار دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین است که به‌خوبی ثابت می‌کند اندیشه امام در سراسر جهان گسترش یافته است.
 وی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) عنوان‌کرد: سلسله نشست‌های تبیینی جهت بازشناسی اندیشه‌های حضرت امام (ره) توسط اساتید حوزه و دانشگاه در سطوح مختلف برنامه ریزی شده و اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام غلامی در پایان گفت: در روز چهاردهم خرداد نیز مراسم عمومی با حضور اقشار مختلف مردم برگزار و نظیر این مراسم در همه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • تعرض تحریک‌آمیز شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدالاقصی+ عکس
  • رهبر انقلاب در دیدار معلمان: تبیین مصالح بنیادی کشور و نظام از وظایف معاونت پرورشی است (فیلم)
  • رهبر انقلاب: تبیین مصالح بنیادی از وظایف معاونت پرورشی است
  • «سمیع» تعیین تکلیف شود/ کمبود نیروی پلیس راهور و راننده اتوبوس مشکل مشترک کلان‌شهرها
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • فشار دولت اوکراین به مسلمانان برای سکوت در نسل‌کشی غزه + سند
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • سفرنامه| اولین قبرستان مسلمانان در ایران؛ اینجا جسد مردگان پوسیده نمی‌شود؟/ عکس
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان